Bluebullet Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 Hallo allemaal, mijn naam is Jeremy en afgelopen vrijdag hebben mijn vriendin en ik een Kia Rio 1.5 Smash aangeschaft. Hij is van 2004 en heeft net 60k gelopen. Op de achterste schokdempers na is het een hele fijne auto die in zeer goede staat verkeerd. Binnen en buiten als nieuw! Volgende week krijgt hij een grote beurt want volgende maand gaan we ermee op wintersport. De schokdempers vervang ik zelf op een half uurtje denk ik wel. Heb al veel ervaring met m'n andere auto (Honda Civic coup Quote
scorpioshuma Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 Heel veel plezier en schadevrije kilometers toegewenst. Even voor de zekerheid, hoe is het met de distributieriem ? Is deze al een keer vervangen ? Quote
Bluebullet Posted February 7, 2011 Author Posted February 7, 2011 Bedankt voor het welkom heten. De riem is naar mijn weten nog niet vervangen maar dat komt denk ik bij de beurt volgende week. Quote
scorpioshuma Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 Bedankt voor het welkom heten.De riem is naar mijn weten nog niet vervangen maar dat komt denk ik bij de beurt volgende week. Volgens het onderhoudsboekje is het elke 90000 km of eens in de 5 jaar, wat eerder is. Dit schema is aangepast ivm slechte ervaringen in het verleden (KIA garages horen op de hoogte te zijn !!) en nu is het eens in de 5 jaar OF 75000 km. Jij bent inmiddels 2 jaar "te laat" en dit kan voor grote problemen zorgen als de riem breekt door bijvoorbeeld uitdroging. Wat betreft de schokbrekers: Ook een bekend punt en Monroe schokbrekers schijnen beter te zijn. Zoek anders eens op Monroe hier Quote
Jantje.2 Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 als ik andere schokdempers op een auto zet, gebruik ik nooit de originele. Ik ga altijd voor koni of monroe Quote
Bluebullet Posted February 8, 2011 Author Posted February 8, 2011 Volgens het onderhoudsboekje is het elke 90000 km of eens in de 5 jaar, wat eerder is.Dit schema is aangepast ivm slechte ervaringen in het verleden (KIA garages horen op de hoogte te zijn !!) en nu is het eens in de 5 jaar OF 75000 km. Jij bent inmiddels 2 jaar "te laat" en dit kan voor grote problemen zorgen als de riem breekt door bijvoorbeeld uitdroging. Wat betreft de schokbrekers: Ook een bekend punt en Monroe schokbrekers schijnen beter te zijn. Zoek anders eens op Monroe hier Bedankt voor de tip! De riem wordt sowieso zsm vervangen ivm de reis naar de wintersport. Quote
Recommended Posts