chuckion Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 (edited) Vrienden van ons rijden ook met een nieuw model Sportage. Daar ze momenteel geen internetverbinding hebben, heb ik hun beloofd dit op het forum hier te posten. Altijd heeft dit systeem goed gewerkt tot over een week. Vanaf de bluetooth connecteerd met hun gsm toestel gaat het nu opeens verkeerd. Dit blokkeerd. Radio, navi, enz... zelfs niet het volume wijzigen van de radio(klank blijft wel maar kan het volume ook niet meer regelen en telefoneren via bluetooth, navi .. werkt ook nimeer dus... niks meer. Het scherm blijft geblokkeerd. Vreemde is dat dit "wel" altijd perfekt heeft gewerkt. Gsm toestel die hij gebruikt is een Nokia 5230, maar naar mijn mening doet dit er niet toe, door het feit hij daar nooit problemen mee heeft gehad in zijn Sportage en perfekt functioneerde. Hij heeft zijn dealer hierover ingelicht en volgende week heeft hij afspraak voor dit probleem te checken en hopelijk op te lossen. Zijn dealer heeft hem wel reeds verwittigd dat dit een moeilijke operatie zal worden en dat zij sowieso hiervoor Kia moeten raadplegen. Ook door het feit dat dit, naar hun zeggen nieuw voor hun is. En dit niet zomaar even aan de computer te koppelen is, maar dat dit systeem veel ingewikkelder ligt bij zulk probleem. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Edited February 11, 2011 by chuckion update Quote
Sunny Posted February 16, 2011 Posted February 16, 2011 Ik heb de sportage nog niet, moet nog 2 maanden wachten:roll: Maar het probleem klinkt me wel heel bekend in de oren. Kijk maar eens rond op dit forum. Waar je er ook veel over kan lezen is op autzine.nl, dan niet bij de sportage, maar bij de IX35 (ik weet niet of de auto's hetzelfde systeem gebruiken, maar de overeenkomst in de klacht die jij beschrijft is sprekend). Daarnaast heeft de dealer waar ik de auto wilde bestellen ook aangegeven dat het systeem van KIA af en toe problemen heeft...... Quote
Jekko33 Posted April 28, 2011 Posted April 28, 2011 Hallo, Ik heb mijn Lia sportage (lease) sinds afgelopen (goede) vrijdag. Ik heb hem in oranje met het oranje pack. Ik had problemen met de Bluetooth verbinding op mijn Nokia 6021. Deze ondersteund geen PBAP, waardoor ik wel kon bellen, en gebeld worden, maar geen gebruik kon maken van het telefoonboek, en dus ook geen favorieten kon instellen. Ook kreeg ik bij het gebruik van de knoppen op het stuur, en het laatste nummer herhalen een foutmelding, dat applicatie BLUE.EXE een serious error encountered. Wel bleeft alles werken maar dit Windows gelijkende veld bleeft bovenop zichtbaar. Nu vind ik het een must dat ik zonder al te veel fratsen een nummer kan bellen, en stees een compleet nummer invoeren welke je dan eerst moet opzoeken in je telefoon, is niet erg handig, en wordt ook door ome agent niet gewaardeerd. Ik heb inmiddels gisteren een andere telefoon gekregen namelijk een HTC HD2. En deze werkte vanochtend zonder al te veel problemen. Maar nadat ik vanavond weer instapte deed niets het meer. Hij stond in het laatste scherm van muziek afspelen via USB stick (wat geweldig is) maar gaf geen geluid, en navigeren, bellen of switchen naar radio was niet mogelijk. Uitzetten van het contact gaf ook geen verbetering, en plot kreeg ik een waarschuwing dat er een tekort aan geheugen was, met het voorstel een van de drie applicaties te beeindigen. Dat ging echter nie want alle knoppen en touch screen zijn geheel dood. Dus terug naar huis, zonder muziek, zonder bellen, zonder achteruitrij camera en zonder navigatie... Welk kreeg ik geluid als er verkeersinformatie was. Na een uurtje het contact aangezet, nadat ik eerst bluetooth op mijn HTC had uitgezet. En alles werkte weer. Bluetooth opde HTC aangezet, en jawel weer hangen. Ik hoop dat het instelling is op de HTC, maar welke weet ik nog niet. Ik begrijp dat je de software kunt updaten via een USB stick met daarop de software gedownload van mijnkia.nl Zijn er meer gebruikers die dit probleem hebben?? groeten, Jekko Quote
betominice Posted April 29, 2011 Posted April 29, 2011 Kijk hier eens op de lijst staat hij er tussen http://www.kia.nl/Kia-Finance-en-Service/Kia-Services/FAQ/Audio-navigatie-telefoon/Welke-telefoon-is-compatible-met-het-audiosysteem-van-uw-Kia/ Als hij er tussen staat naar de dealer want vast hangen mag niet lijkt me. Lijk mij dat je dealer trouwens wel de laatste software erop gezet heeft? Groetjes raymond Quote
Jekko33 Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Inmiddels ben ik wat verder gekomen. Vanuit Outlook (office 2010) worden mijn contacts automatisch gesynchroniseerd met mijn HTC. Bij veel contacts had ik een foto gezet, welke dan op mijn HTC verschint als ik gebeld wordt. Het lijkt erop dat de navigatie het hele contact bestand overhaalt, maar niet genoeg geheugen heeft en dan in een deuk schiet. Nu heb ik de meeste foto's verwijderd en nu blijft het werken. Ik heb dit paar maal geprobeerd en met meer foto's (ik had er geloof ik een stuk of twintig gaat het fout. Bij een stuk of 5 gaat het goed. Lijkt me dat het geheugen van dit windows XPE systeem niet te ruim bemeten is. Weet iemand trowuens hoe je in engeneering mode kan komen van dit systeem?? groeten, jekko33 Quote
Andre Primus Posted November 22, 2019 Posted November 22, 2019 Ik heb ook opeens geen navigatie meer en wilde dit na laten kijken. Ik heb gebeld met garage wenting in Arnhem en die zei dat ik hem moest laten update. Via mijn garage heb ik het probleem voorgelegd dat mijn auto niet goed gezien wordt door de satelite en naast de weg in het weiland zit. Hij is toen naar Wenting in Doetinchem gebracht en ik kreeg hem tegen betaling van 90 euro terug. Ik kreeg hem weer van mijn garage terug en zette hem aan en toen was het probleem nog steeds aanwezig. Na elkaar de schuld te hebben tussen de garages hoorde ik dat ze in Doetinchem alleen een update hebben gegeven van het wegennet, alleen deed mijn navigatie het opeens weer na een maand en bleek de A9 nog steeds door Badhoevedorp te lopen en deze is al sinds 2017 gesloten, hoezo update. Na het een paar weken gedaan te hebben is hij nu weer stuk, ook mijn telefoon deed het twee dagen niet meer. Heerlijke auto de Kia Sportage, maar de service is ver te zoeken jammer genoeg en dit heb ik al vaker gemerkt. Denk dat ik het maar weer eens op Facebook ga zetten, heb ik al eens eerder gedaan en toen kreeg ik wel ineens de service waar ik op rekende. Quote
Boldet Posted March 16, 2021 Posted March 16, 2021 Op 11-2-2011 om 01:20, chuckion zei: Vrienden van ons rijden ook met een nieuw model Sportage. Daar ze momenteel geen internetverbinding hebben, heb ik hun beloofd dit op het forum hier te posten. Altijd heeft dit systeem goed gewerkt tot over een week. Vanaf de bluetooth connecteerd met hun gsm toestel gaat het nu opeens verkeerd. Dit blokkeerd. Radio, navi, enz... zelfs niet het volume wijzigen van de radio(klank blijft wel maar kan het volume ook niet meer regelen en telefoneren via bluetooth, navi .. werkt ook nimeer dus... niks meer. Het scherm blijft geblokkeerd. Vreemde is dat dit "wel" altijd perfekt heeft gewerkt. Gsm toestel die hij gebruikt is een Nokia 5230, maar naar mijn mening doet dit er niet toe, door het feit hij daar nooit problemen mee heeft gehad in zijn Sportage en perfekt functioneerde. Hij heeft zijn dealer hierover ingelicht en volgende week heeft hij afspraak voor dit probleem te checken en hopelijk op te lossen. Zijn dealer heeft hem wel reeds verwittigd dat dit een moeilijke operatie zal worden en dat zij sowieso hiervoor Kia moeten raadplegen. Ook door het feit dat dit, naar hun zeggen nieuw voor hun is. En dit niet zomaar even aan de computer te koppelen is, maar dat dit systeem veel ingewikkelder ligt bij zulk probleem. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Hallo Kia sportage 2011, problemen met de navi/radio. De verlichting werkt, kan overschakelen naar bv usb/ cd, maar geen enkel geluid!! De accu losgekoppeld, even gewacht en toen na aansluiten heel even geluid, opnieuw gestart en wederom geen enkel geluid!! De garage gaat het systeem demonteren en opsturen. Hopelijk komt er iets goeds uit en dan laat ik dit zeker hier weten. Groet Peter Quote
Recommended Posts