Jankia Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Ben sinds enkele weken eigenaar van een nieuwe Carens. nieuw model, 2 liter, 7 zitter. De auto had ik gekocht naar showroommodel 5 zitter. De 7 zitter zou in alle opzichten gelijk zijn aan de 5 zitter. Toen ik de auto ging ophalen stonden alle stoelen rechtop. Toen ik thuis de stoelen neerklapte in de kofferruimte ontbrak tot mijn verrassing de afscherming (hoedenplank) welke wel in de 5 zitter aanwezig was. Dat was nummer ??n. Na ??n week begaf de autoradio het. Blijkt dat alle geintegreerde radio's niet werken de garage heeft uit een demo de radio gesloopt maar als ik daar een cd instop maakt hij alleen maar een knallend geluid. Ook het brandstof verbruik vindt ik niet in overeenstemming met wat er op de auto stond. Na ruim 1000 km op de teller verbruikt hij nog ruim 1 op 9,5 in plaats van de 1 op 12,5 die in het vooruitzicht is gesteld. Ik heb een e-mail gestuurd naar de importeur die beloofde mijn vragen te beantwoorden, maar dat is ook al weer 2 weken geleden en nog geen bericht. Ik ben nieuwe KIA rijder maar weet niet of ik het lang vol houd. Ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring of dat dit een vervelende combinatie van toeval is. Quote
Rio-man Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 De Carens is een compleet nieuw ontwikkelde auto, houd daar rekening mee. - Radio die kapot gegaan is is een kinderziekte - Hoedenplank moet je er bij bestellen, dat heb je niet gedaan. Hoedenplank is een accessoire. - Brandstofverbruik kan hoger zijn door weersomstandigheden (tegenwind ed) Quote
BaBaCC Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Hoi Jankia, Voorzichtig feliciteer ik je toch met je nieuwe aanwinst. Vervelend dat je eerste ervaringen met KIA niet zo positief zijn. Zoals Rioman al schreef betreft jouw auto een nieuw model die helaas misschien nog wat kinderziekten heeft. Niet goed te praten natuurlijk en zeker niet prettig om als nieuwe eigenaar te ervaren. Ik hoop dan ook dat de problemen spoedig zullen worden opgelost en dat je dan ?cht van je Carens kan gaan genieten. Op dit forum zul je lezen, dat het niet alleen kommer en kwel is, maar dat er gelukkig vele zeer tevreden KIA-bezitters zijn. Veel succes en hopelijk snel geniet ze! Groeten, Barry Quote
Kia Fan Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Even een korte reactie van mij. * Rolhoes is niet leverbaar op de 7 zitter en dit staat ook goed in specificatieblad vermeld. * Radio is inderdaad een bekend probleem. Dit probleem is als het goed is nu ondervangen en er komen nu goede toestellen uit Korea. Als je een juiste dealer hebt die bouwt hem gratis en tijdelijk even voor je om naar een ander toestel. (enkel din toestel) en de nieuwe toestellen komen medio midden januari weer beschikbaar. De verkoop van deze toestellen is momenteel ook stil gelegd. Maar in ieder geval veel succes met je Carens weet zeker dat hij voor de rest goed bevalt! Want het is een hele fijne auto. Quote
taxiboy Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 ik heb nog een oud model carens 2005 en de versnellingsbak maakt al na 40000km heftige rare geluiden en ze doen er niks aan alleen maar steeds het bos ingestuurd met dat alles verholpen is maar het gegil is er nog steeds ze laten je gewoon barsten ,dus ik wens je veel succes met je nieuwe Carens ,misschien heb je meer geluk dan ik . Quote
Rheingold Posted December 28, 2006 Posted December 28, 2006 Dag uit Keulen, * Rolhoes is niet leverbaar op de 7 zitter en dit staat ook goed in specificatieblad vermeld. ik overleg wel, ook een Carens III te kopen en ook in Duitsland staat die rolhoes/hoedenplank niet in de folder voor die zeven-zitter. Weet iemand al, of je die misschien achteraf kan aanbrengen? Of geeft dat moeilijkheiden vanwege die zitten in de derde rij? En graag nog een vraag: in Duitsland krijg je het glasdak alleen maar in verbinding met leren stoelen. Is dat in Nederland ook zo (ik denk er namelijk over na, een Carens in Nederland te kopen, ook omdat in Duitsland de kleur "Light Almond beige pare" niet leverbaar is). Alvast bedankt. Detlef Quote
Rio-man Posted December 28, 2006 Posted December 28, 2006 Als de enige wijziging het aanbrengen van de stoelen is zou het theoretisch gezien mogelijk meoten zijn, en als ik deze foto zo bekijk: Zie ik montagepunten net naast de kofferbakverlichting, en zie ik in de "post" van de achterklep boven het zwarte dopje een punt zitten waar de rolhoes als het ware in moet blijven hangen. Een rolhoes is natuurlijk altijd bij te bestellen bij de dealer. Quote
Rheingold Posted December 29, 2006 Posted December 29, 2006 Dag Rio-man, bedankt voor je antwoord - maar die foto is wel van een 5-zitter, of niet? Ik heb zo'n uur geleden met een importeur gepraat, die zijn Kias uit NL krijgt - en hij zei, dat die rolhoes definitief niet in een 7-zitter kan gemonteerd worden Misschien kijk ik vandaag nog eens bij een duitse dealer, die een 7-zitter in zijn showroom heeft - of volgend jaar een klein uitstapje naar Maastricht of zo, KIA kijken, hagelslag en bruinbrood halen (probeer eens, deze dingen in Duitsland te kopen ...) Gelukkig nieuw jaar @all Detlef (aka Rheingold) Quote
Rio-man Posted December 29, 2006 Posted December 29, 2006 Als het goed is is de Kia op de foto een zevenzitter, gezien de hantvaten in de vloer, maar ik kan het mis hebben. Quote
Kia Fan Posted December 29, 2006 Posted December 29, 2006 Je hebt het inderdaad mis.......... Dit is een foto van een 5 zitter. Bij een 7 zitter is het niet mogelijk om een afdekhoes te monteren, en ook niet in duitsland. Nergens. (tenminste niet een originele af fabriek). Verder zijn in Nederland geen opties zoals leder te verkrijgen af fabriek. Quote
Kia Fan Posted December 29, 2006 Posted December 29, 2006 Via onderstaande link foto van 7 zitter. http://www.kia.com.au/images/news/Carens.jpg Quote
Rio-man Posted December 29, 2006 Posted December 29, 2006 Inderdaad je hebt gelijk. De montagepunten zitten er idd niet bij de 7-zitter. Helaas. Quote
Kiatech Posted October 31, 2007 Posted October 31, 2007 Hallo, Er is voor de 7 zitter een achteraf in te bouwen rolhoesset leverbaar. Er worden dan bevestigingspunen in de zijplaten gemonteerd waar de rolhoes in komt. Staat ook gewoon op de kia site bij accesoires. Is niet goedkoop: 379,- euro ! Doe dr je voordeel mee. Quote
Recommended Posts