Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Achteraf inbouwen van navigatiesysteem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Toweron en Newbie,

2 weken terug is mijn pioneer f220 letterlijk uit mijn dashboard gerukt. ze hebben mijn deursleutel geforceerd.alarm niet afgegaan. lokatie: Diemen

Zit aan te denken ook de W2-C074 te bestellen. Bevalt deze nog steeds bij iedereen?

Ik ben nog steeds tevreden

Geplaatst

Intussen besteld en ontvangen. Vandaag Laten installeren, alleen heeft Bob mijn een Scandisk met Brazil map toegestuurd i.p.v. Eu map. Alles werkt tot nu toe prima, behalve natuurlijk de navigatie.

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo,

Ik overweeg ook de  W2-C074.

Zou een van jullie die 'm al ingebouwd heeft een paar foto's kunnen posten? Het gaat mij er vooral om hoe het past in de dashboard en of de naden mooi aansluiten.

Kunnen de bestaande USB en Aux gebruikt worden met dit systeem?

Alvast bedankt voor de moeite.

gr,

Stief

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik ben ook zeer benieuwd naar foto's van het systeem. Zelf heb ik dit type mogen proberen in de winkel (even op 12V aangesloten) http://www.caraudioexpert.nl/a-381631/kia-sportage-2010-heden-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen/     Mooi groot systeem alleen paar dingetjes die ik niet goed vond zoals het scherm wat echt alleen lekker werkte als je het met je nagel aanraakte, ook kon dit systeem niet dimmen met de verlichting mee.

Vragen over het Witson system :  

Werkt de RDS ook daadwerkelijk bij dit systeem ? (heel vaak zeggen ze het bij de opties maar zie je alsnog alleen de cijfers)

Hoe is de ontvangst van het radio gedeelte ?

Zit er rijbaan afscheiding bij de geleverde navigatie ?

Gaat de muziek helemaal uit als navigatie stem gaan praten ? (of word er 1 luidspreker gedempt of wordt alles gedempt ?)

Is het scherm gewoon met je vinger te gebruiken of moet je dit ook meer met je nagel aanraken ?

Werkt het met de originele AUX/IPOD aansluiting ?

Is het microfoon gedeelte werkend te krijgen met de originele in het dak ?

Welk besturings systeem werkt het ?  Windows of Android ?

Is het scherm dimbaar tegelijk met de verlichting ? Ook met navigatie

Ik ben zelf ook al tijdje op zoek naar een goed systeem, ik had ook al Flyaudio gevonden. Is het duurste uit de stal maar claimt gebruik te maken van Philips FM Radio ontvanger, Parrot handsfree bluetooth chip en volledige Apple licentie en Tom tom navigatie.  (Bron: http://kianavigatie.ibloxs.nl/product-eigenschappen.htm )

Geplaatst

Ik ben ook zeer benieuwd naar foto's van het systeem. Zelf heb ik dit type mogen proberen in de winkel (even op 12V aangesloten) http://www.caraudioexpert.nl/a-381631/kia-sportage-2010-heden-radio-navigatie-multimedia-7-inch-touchscreen/     Mooi groot systeem alleen paar dingetjes die ik niet goed vond zoals het scherm wat echt alleen lekker werkte als je het met je nagel aanraakte, ook kon dit systeem niet dimmen met de verlichting mee.

Vragen over het Witson system :  

Werkt de RDS ook daadwerkelijk bij dit systeem ? (heel vaak zeggen ze het bij de opties maar zie je alsnog alleen de cijfers)

Hoe is de ontvangst van het radio gedeelte ?

Zit er rijbaan afscheiding bij de geleverde navigatie ?

Gaat de muziek helemaal uit als navigatie stem gaan praten ? (of word er 1 luidspreker gedempt of wordt alles gedempt ?)

Is het scherm gewoon met je vinger te gebruiken of moet je dit ook meer met je nagel aanraken ?

Werkt het met de originele AUX/IPOD aansluiting ?

Is het microfoon gedeelte werkend te krijgen met de originele in het dak ?

Welk besturings systeem werkt het ?  Windows of Android ?

Is het scherm dimbaar tegelijk met de verlichting ? Ook met navigatie

Ik ben zelf ook al tijdje op zoek naar een goed systeem, ik had ook al Flyaudio gevonden. Is het duurste uit de stal maar claimt gebruik te maken van Philips FM Radio ontvanger, Parrot handsfree bluetooth chip en volledige Apple licentie en Tom tom navigatie.  (Bron: http://kianavigatie.ibloxs.nl/product-eigenschappen.htm )

de mijne is in bestelling.

Als ie binnen is zal ik wel foto's posten.

wat ik je al wel kan vertellen.

os is Windows CE 6

Er is ook een Android variant maar daarvisvheel weinig info over. Daarom durfde ik die niet aan, ookal had het wel mijn voorkeur.

navigatie kun je zelf aanpassen. Maar als je het bijbesteld krijg je IGO. Deze heeft rijbaan weergave.

Als je op youtube zoekt op witson c100 of witson a8 kom je genoeg filmpjes tegen. Zijn wel voor andere auto's maar de unit en de sofware zijn gelijk.

je kunt dan ook goed zien dat ze prima met je vinger te bedienen zijn.

Geplaatst

Had overigens die van kianavigatie ookal gezien.

deze lijkt her beste van alle werelden te bieden. Maar vind de prijs niet in verhouding.

Geplaatst

Gisteren de bestelling afgerond.

Rechtreeks bij Witson besteld.

$460,-

Met Paypall kosten kom je op $487,60. =  EUR 371,29 voor onderstaande.

W2-c074

DVB-t tuner incl antennes

SD met navigatie software en kaarten voor heel Europa

Wifi adapter

Incl. Verzendkosten

Geplaatst

Duurt allemaal wel erg lang.

Merk wel dat die Bob van Witson sneller reageerd als het gaat om potentiele nieuwe verkopen, dan om vragen over de huidige transactie.

Maar kreeg net bericht:

"Your order is under preparation now, we plan tot send you this weekend"

Afwachten dus maar.

Heb me overigens met het lekkere weer van afgelopen weekend even nuttig gemaakt en alvast de bekabeling voor de achteruitrijcamera in orde gemaakt. Alles komt nu uit bij het klepje voor de verlichting links. Met een touwtje van daar naar de kabel van mijn kenteken verlichting.  Zo hoef ik straks (als het misschien minder weer is) niks meer open te halen en kan ik het touwtje gebruiken om de kabels van de camera op te vissen.

De andere kant ligt nu boven mijn dashbordkastje.

Ik heb overigens 3 kabels en een video kabel van achter naar voren getrokken (ik weer dat 1 genoeg was geweest). Maar misschien wil ik de camera later wel kunnen inschakelen zonder de auto in achteruit te zetten en meer werk is het toch niet.

Kan nu niet wachten  :-)

Geplaatst

Niet vergeten dan om er ook ff een sperdiode tussen te zetten anders gaan je achteruitrij lichten branden omdat ze daar ook op aangeslotwn zitten

Haal jij de schakelaar om gaan die dingen opeens branden geeft een heel leuk effect ben ik bang voor :wink: ;-)

• Like 2
Geplaatst

Haha, niet eens aan gedacht. maar dat is een goede tip.

Maar zou wel leuke beelden opleveren als er eens een bumperklever achter mij zit op de snelweg.

Zou hun reactie dan wel willen zien :-)

Geplaatst

Eindelijk binnen.

Vandaag afgeleverdvdoor DHL.

Morgenochten aan de slag.

Geplaatst

Ben je lang bezig geweest om die kabel voor de camera naar achter te trekken ? Dat lijkt me nogal een werk eigenlijk.

Geplaatst

Timo, dank voor de info.

Dash had ik al eerder open gehad om de aansluiingen door te meten.

ik wil namelijk de orginele mic blijven gebruiken.

heb alvast wat soldeerwerk gedaan.

kabel voor de camera had ik vorige week al gedaan.

heb helaas de camera nog niet binnen.

Geplaatst

Iemand nog een tip voor de dvb-t antennes?

ik heb er 2. Ze moeten gevoed worden, dat is niet zo'n probleem. Maar waar laat ik die dingen?

Geplaatst

Maar was het een lastige klus om die kabel daar naar achter te brengen ? Misschien een beetje uitleg hoe en wat :wink:

Dat je de originele microfoon wil gebruiken vind ik ook wel een zeer goede, moest je daar ook veel voor aanpassen ?

Ik twijfel wel omdat Kia en Hyundai nu aangegeven hebben dat ze dat nieuwe systeem in de pijplijn staan met android OS erop. Misschien is dat wel gelijk plug en play.

Geplaatst

Zal na mijn inbouwactie een uitgebreid verslag maken.

De kabels voor de camera is op zich niet zoveel werk.

Ik ben nogal n neuroot als het om bekameling in de auto gaat, daardoor wordt het altijd meer werk dan eigenlijk nodig is.

Witson systeem is eigenlijk plug n play. Maar door de extra's is het meer werk.

maar post later dit weekend wel een verslag.

Geplaatst

Zit er allemaal in.

Nog even gestoeid om de DVB-T aan de praat te kijgen. Tja als je weet hoe het moet stelt het niks voor :wink:

Heb geprobeerd zo veel mogelijk foto's te maken. Verlsag volgt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...