Jump to content

Achteraf inbouwen van navigatiesysteem

AntonE

Recommended Posts

Omdat de SP 3 die ik wilde op dat moment niet met fabrieksnavigatie leverbaar was, deed de dealer mij het aanbod van een Pioneer AVIC-F920BT voor dezelfde prijs.

Ben er super tevreden over (met camera overigens).

Kia Sportage X-ecutive Plus Pack 2.0 CVVT Black Pearl 2011

Dank voor de tip. Het gaat mij niet om welk systeem maar vooral of dat iemand ervaring heeft in de sportage. Trouwens, is zo,n ingebouwd systeem zo makkelijk te stelen?

:ban: Stelen mag niet. Maar ja gebeurt toch, het is net zo makkelijk / moeilijk als van een standaard navigatiesysteem.

Op de internationale Forum van KIA staat een hele uitleg

Daar staan ook linkjes naar after market systemen.

Ook op het Duitse KIA forum kun je ook wat vinden.

Hier kun je er een kopen voor 340 euro je moet alleen Frans kunnen lezen of slecht vertaalt Duits

Guest Timo0103

:ban: Stelen mag niet. Maar ja gebeurt toch, het is net zo makkelijk / moeilijk als van een standaard navigatiesysteem.

Op de internationale Forum van KIA staat een hele uitleg

Daar staan ook linkjes naar after market systemen.

Ook op het Duitse KIA forum kun je ook wat vinden.

Hier kun je er een kopen voor 340 euro je moet alleen Frans kunnen lezen of slecht vertaalt Duits

Of slecht vertaald nederlands:

http://nl.babelfish.yahoo.com/translate_url?doit=done&tt=url&intl=1&fr=bf-home&trurl=http%3A%2F%2Fbig-discounteur.com%2Fproduct.php%3Fid_product%3D160&lp=fr_nl&btnTrUrl=Vertalen

Dank voor de tip. Het gaat mij niet om welk systeem maar vooral of dat iemand ervaring heeft in de sportage. Trouwens, is zo,n ingebouwd systeem zo makkelijk te stelen?

Ja dat gaat erg eenvoudig. Ze rossen gewoon je hele middenconsole eruit.

Er zijn daarover schokkende plaatjes te vinden op dit forum.

Daarom is mijn advies: altijd een afneembaar front

• 1 year later...
  • 1 month later...

Ik had interesse in de navigatie die je bij Navaudio kan bestellen. Maar na veel negatieve verhalen over dit bedrijf ga ik dat toch maar niet bestellen. Navaudio werkt onder verschillende namen op het internet. Navigatie voor de Sportage wordt met verschillende prijzen aangeboden terwijl het steeds hetzelfde apparaat is. Navaudio adverteert met meteen leveren. Als je wat besteld bestellen ze het voor je in China. Je krijgt een mail dat het toevallig net niet op voorraad is. Garantie is omruilen bij defect, maar daar moet je lang op wachten voor het nieuwe apparaat er is en je mag betalen voor de verzendkosten. Na de bestelling kan je apparaat wel terugsturen als je toch besluit order te annuleren. maar je moet een bijdrage in de kosten betalen.

Dit zijn de verhalen die ik las van kopers bij Navaudio.

Waar zijn wel betrouwbare bedrijven voor de alternatieve navigatie?

waarom bestel je het niet zelf direct bij de leverancier/fabrikant in honkong heb ik zelf nu al meerdere keren gedaan en het bevalt prima goeie service heel erg vriendelijk word je geholpen

alleen als je dan eens iets terug moet stuuren ja dan zijn de kosten wat hoger maar ik heb het nog niet mee gemaakt

WITSON_2011_KIA_SPORTAGE_Car_Radio_TV_DVD.jpg

http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=101771592

Ik had interesse in de navigatie die je bij Navaudio kan bestellen. Maar na veel negatigevghe verhalen over dit bedrijf ga ik dat toch maar niet bestellen. Navaudio werkt onder verschillende namen op het internet. Navigatie voor de Sportage wordt met verschillende prijzen aangeboden terwijl het steeds hetzelfde apparaat is. Navaudio adverteert met meteen leveren. Als je wat besteld bestellen ze het voor je in China. Je krijgt een mail dat het toevallig net niet op voorraad is. Garantie is omruilen bij defect, maar daar moet je lang op wachten voor het nieuwe apparaat er is en je mag betalen voor de verzendkosten. Na de bestelling kan je apparaat wel terugsturen als je toch besluit order te annuleren. maar je moet een bijdrage in de kosten betalen.

Dit zijn de verhalen die ik las van kopers bij Navaudio.

Waar zijn wel betrouwbare bedrijven voor de alternatieve navigatie?

Als je dit bedrijf en navaudio bedoel ( http://www.navaudio....-Autoradio.html) dan heb ik precies het tegen tegenovergestelde van wat

allemaal beweerd mee gemaakt, zeer vriendelijk bij vragen binnen een dag beantwoord enz enz niks anders dan een pluim.

Je kan hem ook in China bestellen , maar als je er iets er aan heb , dan hoop ik dat je chinees goed iets, buiten de tijd van heen en weer sturen.

Als je dit bedrijf en navaudio bedoel ( http://www.navaudio....-Autoradio.html) dan heb ik precies het tegen tegenovergestelde van wat

allemaal beweerd mee gemaakt, zeer vriendelijk bij vragen binnen een dag beantwoord enz enz niks anders dan een pluim.

Ja ik bedoelde dit bedrijf. Werkt het apparaat goed? En werken ook de stuurwiel knoppen voor de telefoon?

Ja ik bedoelde dit bedrijf. Werkt het apparaat goed? En werken ook de stuurwiel knoppen voor de telefoon?

Alles werkt prima ook de achteruit camera.

Dit is wat ik te zien krijg als ik naar mijn nav kijk en volgens mij precies het zelfde als die uit China

Links boven in zie je Setup staan daarmee kan je alles in stellen ook je stuur instelling.

Met Timo eens goedkoper dan hier maar, als je een keer service nodig heb, dan word het iets lastiger, de keuze van besparing geeft wat meer last als je ze nodig hebt en dit is een risico die je welbewust wel of niet aangaat.

post-5567-0-69992000-1360147876_thumb.jpg

Guest Timo0103

Ik heb zelf helaas service nodig gehad omdat de dvd speler het niet deed.

Kosten mij helaas 35 euro om terug te sturen. Was keurig binnen een week weer thuis.

Geen probleem, in Nederland ben je een product wel eens 3 weken kwijt ter reparatie dus eigenlijk maakt het niks uit.

Normaal gesproken heb je geen service nodig.

Witson is een eigen bedrijfsnaam en geen product naam. Dingen zijn allemaal hetzelfde

ook ik moet dit tegen spreken ik ben nu aan me tweede chineese radio toe en de eerste was toch heeeeeeeel erg anders dan de tweede

en de tweede is die witson unit die zit wel even iets anders in elkaar

maar ik ben wel met je eens dat als je een unit koopt van een bepaalde fabrikant de zelfde unit steeds weer aanpast zo dat deze steeds weer in een andere auto past en andere merken