Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Na apk keuring vorige week blijft het lampje CHECK ENGINE steeds branden. Heb vandaag de boel laten uitlezen en dat kon alleen in het duits (weet niet waarom). De volgende foutmelding kwam er uit: Leerlaufsteller elektrisch defekt. De monteur wist helaas niet wat dit in het nederlands betekend dus weet ik nog steeds niets. Kan iemand mij misschien verder op weg helpen? Zou graag willen weten wat het betekend en wat er aan te (laten) doen.

Vast bedankt en vr groet

post-1109-0-70292000-1299518163_thumb.jpg

Posted

Hallo,

Na apk keuring vorige week blijft het lampje CHECK ENGINE steeds branden. Heb vandaag de boel laten uitlezen en dat kon alleen in het duits (weet niet waarom). De volgende foutmelding kwam er uit: Leerlaufsteller elektrisch defekt. De monteur wist helaas niet wat dit in het nederlands betekend dus weet ik nog steeds niets. Kan iemand mij misschien verder op weg helpen? Zou graag willen weten wat het betekend en wat er aan te (laten) doen.

Vast bedankt en vr groet

Het gaat om de elektronische regelaar van je stationaire toerental.

Deze zorgt voor voldoende lucht en brandstof om stationair te kunnen draaien.

Ik ben geen monteur en misschien dat een van de technici hier een betere uitleg op kunnen geven.

Klopt het dat het een Sportage is met een 2.0 motor uit 1994-1998 ? Kloppen deze gegevens bij de afbeelding ?

Posted

Het gaat om de elektronische regelaar van je stationaire toerental.

Deze zorgt voor voldoende lucht en brandstof om stationair te kunnen draaien.

Ik ben geen monteur en misschien dat een van de technici hier een betere uitleg op kunnen geven.

Klopt het dat het een Sportage is met een 2.0 motor uit 1994-1998 ? Kloppen deze gegevens bij de afbeelding ?

Dank je voor de snelle reactie.

Gegevens kloppen zover ik weet. De sportage is van 1995 en in 1998 ingevoerd zover ik weet. De motor is 2.0 DOHC automaat. Stationair loopt de auto inderdaad minder goed als daarvoor, maar mijn buurman heeft het stationaire toerental iets omhoog gezet waardoor de motor in iedergeval niet meer afslaat als hij nog koud is. Er was lekkage bij het spruitstuk en dat zou gerepareerd zijn voor de apk. Waarschijnlijk is er daar dan wat "fout" gegaan. Zelf heb ik de indruk dat er een sensor of draad is beschadigd, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Posted

Het zou ook nog een massa probleem kunnen zijn, maar er staat ook bij wat er gemeten moet worden.

Ik weet alleen niet wat ze bedoelen met wat er gemeten moet worden en waar.

Genoeg technici hier die daar misschien wel een antwoord op willen\kunnen geven.

Dit soort antwoorden kunnen vanwege de specialistische kennis soms wel iets langer duren.

Posted

Heb net een stuk gereden. Het lampje ging plots uit.... na een paar minuten...weer aan, toen weer uit en aan... etc. Lijkt wel op een draadbreuk o.i.d. of kan het zijn dat er een onderdeel aan het stuk gaan is??

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...