Jump to content

ROEST!!!!!!

Guest schoenmakertje

Recommended Posts

Guest schoenmakertje
Posted

tot mijn grote verbazing zag ik gister op een sorento uit '03 op de achterklep aan beide kanten van de nummerplaat roestblaasjes!!! Is dit normaal, komt dat vaker voor? er zit 6 jaar roestgarantie op, maar dan verven ze dat wat bij, schiet je ook niet veel mee op.

Frans

Posted

Nee, dit is absuluut niet normaal natuurlijk. De roest dienen ze gewoon te repareren. Doen ze dit niet, mag je gewoon weer terug net zo lang tot er geen roestvorming meer zit.

Het probleem zit 'm in ?f een slechte lak, ?f slecht plaatwerk, welke het nou was weet ik niet meer.

Posted

Wat wel eens voorkomt is dat de kentekenplaat (of houder) niet goed gemonteerd zit en dat deze klappert op de lak.

Als het echt roest van binnenuit is (hebben wij op een sorento nog niet gehad!!) komt er gewoon een nieuwe achterklep op en dit word niet opgelost met bijtippen. Dit werkt namelijk niet met roest van binnen uit. Want wat je aan de buitenkant ziet kan (hetzelfde als bij een ijsberg) een klein plekje zijn van de plek aan de onderkant.

Guest schoenmakertje
Posted

oj ik zag dus dat ik dit gepost had bij de sportage, moest natuurlijk sorento zijn

:oops: frans

• 1 month later...
Guest Two Plugs
Posted

Roest is - helaas - op de eerste serie(s) Sorento geen uitzondering. Bij mijn Sorento ontstond roest op de lasnaad boven het linker acherlicht (achter de klep) en onder het aanslag nokje aan de binnenzijde van het bestuurdersportier. Op een plek dus die niet direct voor de hand ligt; beide locaties zijn immers middels de achterklep en het portier tegen directe invloeden van buitenaf zijn beschermd... (w.o. steenslag e.d.)

Overigens zijn alle gebreken keurig netjes door mijn KIA dealer (Weesepoel Stedum) onder garantie opgelost.