Jump to content

trilling door carrosserie (Kia)


Recommended Posts

KLACHT  KIA SORENTO AUTOMAAT - 4WD, MODEL 2010Ik heb spijt van de aanschaf (januari 2011) van mijn nieuwe KIA SORENTO  Automaat-AWD.Tijdens het rijden ontstaat veel trilling (soms zelfs licht schudden)Ik heb de klacht bij KIA NL gemeld. Na het maken van een rit met een KIA-medewerker kreeg ik te horen dat er meer klachten zijn. Het probleem zou ontstaan doordat de automaat in een te laag toerental draait waardoor de achteras, die altijd meedraait, gaat trillen (zou te maken hebben met de milieu-eisen) Als ik hem op handschakelen instel, waardoor een hoger toerental ontstaat, hou ik dezelfde  problemen. Mijns inziens is het dus een ander probleem.Het antwoord van KIA is dat er momenteel helaas geen oplossing is.Slechte zaak van KIA dat ze het probleem op deze manier afhandelen en ondanks deze wetenschap toch de combinatie Automaat-AWD blijven verkopen. Waar staat de 7 jaar garantie dan voor??? L. VerboomP.s.Inmiddels heeft KIA NL laten weten dat het een producteigenschap is van de KIA Sorento 4WD, en zij het euvel niet kunnen verhelpen daar er (volgens KIA NL) geen sprake is van een mankement. Dit tril- en schudprobleem wordt je niet verteld als je de auto bestelt.Antwoord op de vraag, waar de 7 jaar garantie voor staat wordt niet gegeven.Zo veeg je een probleem wel héél makkelijk van tafel.    Mijn advies is:     wees voorzichtig bij de aanschaf van dit type. Want voor je het weet heb je nadien een probleem .

Lees het hele artikel

Link to comment
Share on other sites


KLACHT  KIA SORENTO AUTOMAAT - 4WD, MODEL 2010Ik heb spijt van de aanschaf (januari 2011) van mijn nieuwe KIA SORENTO  Automaat-AWD.Tijdens het rijden ontstaat veel trilling (soms zelfs licht schudden)Ik heb de klacht bij KIA NL gemeld. Na het maken van een rit met een KIA-medewerker kreeg ik te horen dat er meer klachten zijn. Het probleem zou ontstaan doordat de automaat in een te laag toerental draait waardoor de achteras, die altijd meedraait, gaat trillen (zou te maken hebben met de milieu-eisen) Als ik hem op handschakelen instel, waardoor een hoger toerental ontstaat, hou ik dezelfde  problemen. Mijns inziens is het dus een ander probleem.Het antwoord van KIA is dat er momenteel helaas geen oplossing is.Slechte zaak van KIA dat ze het probleem op deze manier afhandelen en ondanks deze wetenschap toch de combinatie Automaat-AWD blijven verkopen. Waar staat de 7 jaar garantie dan voor??? L. VerboomP.s.Inmiddels heeft KIA NL laten weten dat het een producteigenschap is van de KIA Sorento 4WD, en zij het euvel niet kunnen verhelpen daar er (volgens KIA NL) geen sprake is van een mankement. Dit tril- en schudprobleem wordt je niet verteld als je de auto bestelt.Antwoord op de vraag, waar de 7 jaar garantie voor staat wordt niet gegeven.Zo veeg je een probleem wel héél makkelijk van tafel.    Mijn advies is:     wees voorzichtig bij de aanschaf van dit type. Want voor je het weet heb je nadien een probleem .

Lees het hele artikel

Ik heb in januari 2011 een nieuwe sportage3 2.0 benzine schakel gekocht. Irriteer mij mateloos aan gebrom van de motor boven de 3400 toeren (ongeveer 120km). Is weliswaar in elke versnelling te horen, maar dan kort. Het is heel vervelend om 120 km te rijden. HEt is ook bekend bij Kia, maar ook dit vinden ze normaal! Naast problemen met stuurbekrachiging en inhouden motor voldoet de sportage3 niet aan mijn verwachtingen en heb ik spijt dat ik overgestapt ben naar KIA.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...