Jump to content

Recommended Posts

Posted

We hebben sinds januari een Sportage 3, 1.6 GDI.

Zijn er meer mensen die een brief ontvangen hebben van het RDW?

Volgens deze brief is de BPM gewijzigd en moet ons kentekenbewijs worden aangepast. Men vraagt ons om deel 1 of deel 1A en een kopie van deze brief aan het RDW op te sturen. Dit naar een antwoordnummer.

Dit vind ik erg vreemd en ben dit niet zomaar van plan te doen. Zijn er meer mensen die dit aan de hand hebben?

Posted

Volgens deze brief is de BPM gewijzigd en moet ons kentekenbewijs worden aangepast. Men vraagt ons om deel 1 of deel 1A en een kopie van deze brief aan het RDW op te sturen. Dit naar een antwoordnummer.

Dit vind ik erg vreemd en ben dit niet zomaar van plan te doen. Zijn er meer mensen die dit aan de hand hebben?

Carla,

Ik denk dat het méést raadzame is om:

• Naar de dealer te gaan met deze brief en uitleg vragen. Heeft die hiervoor geen uitleg dan volgende:
  • De belastingdienst contacten om te vragen naar de echtheid van het document en te vragen naar de veiligste mogelijkheden. Iedereen weet inmiddels denk ik wel dat verzending via de post niet altijd even betrouwbaar is.

Posted

Carla,

Ik denk dat het méést raadzame is om:

• Naar de dealer te gaan met deze brief en uitleg vragen. Heeft die hiervoor geen uitleg dan volgende:
  • De belastingdienst contacten om te vragen naar de echtheid van het document en te vragen naar de veiligste mogelijkheden. Iedereen weet inmiddels denk ik wel dat verzending via de post niet altijd even betrouwbaar is.

carla ik denk dat je ggen kenteken moet opsturen heb ook een 16 gdi maar weet van niks dus lekker niks doen gr willem

Posted

Wij hebben ook een 1.6 GDI in feb gelevert , maar geen brief van de RDW

Gr Cobus

Posted

Zou gewoon contact opnemen met het RDW. Nummer kan je vast vinden via google.

Posted

volgens de dealer komt het omdat het kenteken vorig jaar is aangevraagd en de auto in januari is geleverd. Het gaat om een heel klein verschil in BPM, we zijn blijkbaar een van de eersten. Als ik het opstuur dan doe ik dat toch maar aangetekend.

Guest asterix
Posted

volgens de dealer komt het omdat het kenteken vorig jaar is aangevraagd en de auto in januari is geleverd. Het gaat om een heel klein verschil in BPM, we zijn blijkbaar een van de eersten. Als ik het opstuur dan doe ik dat toch maar aangetekend.

Ik zou er maar heeeeeeeeel voorzichtig mee zijn. Het lijkt me nog steeds een raar verhaal en ik zou zeker het RDW bellen en controleren of het antwoordnummer ook daadwerkelijk van hun is.

Marcel

Posted

Ik zou rustig afwachten en niets opsturen totdat echt duidelijk is waar het over gaat.

En anders weten ze je wel weer te vinden

Gr Cobus

Posted

Ik zou rustig afwachten en niets opsturen totdat echt duidelijk is waar het over gaat.

En anders weten ze je wel weer te vinden

Gr Cobus

Ik zou niet afwachten.

Heb vroeger ook zo'n soort brief gehad en niet op gereageerd.

Zonder bericht hebben ze de auto toen geschorst.

Kwam er bij toeval achter.

Gewoon contact opnemen met RDW als je het niet vertrouwd.

Kijk op het internet bij RDW

Weet niet waar je woont staat niet in het profiel.

Maar als je in de buurt van Veenendaal of Zoetermeer woont kun je er naartoe.

Posted

Sprundel de gekste ;)

In Roosendaal heb je ook een RDW keuringstation, evenals in Rijen. Wachttijden daar zijn echt dramatisch dus ik zou gewoon even bellen. Komt vaker voor hoor, zou echter wel het kenteken aangetekend versturen !

• 2 weeks later...
Posted

Ook ik heb een sportage 3van januari 2011. Heb inmiddels ook de brief ontvangen en kentekenbewijs 1a opgestuurd naar het RDW.

Inmiddels nieuw kentekenbewijs ontvangen. Het enige verschil is het bedrag van de betaald BPM. in mijn geval het grandiose bedrag van €2. Je kunt het bewijs volgens instructie gewoon opsturen.