kenter Posted May 12, 2011 Posted May 12, 2011 Is het verstandig om een KIA Sportage met of zonder AWD te nemen? Wanneer heeft AWD toegevoegde waarde? Quote
frankd Posted May 12, 2011 Posted May 12, 2011 Is het verstandig om een KIA Sportage met of zonder AWD te nemen? Wanneer heeft AWD toegevoegde waarde? hier is geen eenvoudig antwoord op te geven. Je moet gewoon goed kijken wat je met de auto gaat doen. In de winter heb je voordeel met AWD maar met 2WD en winterbanden kom je er ook. Ik heb AWD gekozen omdat ik regelmatig met een grotere aanhanger rij en ivm hobby ( 4X4 rijden ) met de autoambulance ook vaak op zand en modderige paden kom. Ook met de caravan heeft het voordelen. Quote
elmerblues Posted May 12, 2011 Posted May 12, 2011 Het is alleen een keuze als je een 2.0B of 2.0CRDI overweegt. Maar goed, ik las hier ooit eens een verhaal van iemand die een flinke caravan had. Die stond eens een keertje muurvast op de camping na wat regenbuien. Met zijn 2 wiel aangedreven karretje kreeg hij de caravan niet weg, hij moest geholpen worden. Daarna bestelde hij een AWD sportage, omdat hij niet wilde dat hem dat weer zou overkomen. Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen. Ik ken ook iemand die AWD wilde omdat hij vrij vaak naar de wintersport ging en hij dat veiliger vond. Zo heeft iedereen zijn reden. Het heeft ook nadelen, auto is zwaarder en meer weerstand in aandrijflijn, dus hoger brandstofverbruik. Verder kan alles wat er meer en extra op zit, ook stuk. Quote
Recommended Posts