Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

OK Peter. Ik snap wat je bedoelt. Ik stel voor dat we als club even afwachten wat de beraadslagingen gaan worden op1,2 of 3 december in de tweede kamer en afhankelijk van de uitkomst, kunnen we zien of dit een mogelijkheid is. De kosten kunnen geen probleem zijn lijkt mij.

Nogmaals bedankt

• 1 maand later...
Geplaatst

Omzetdaling door 'grijze' wetgeving 13-12-2004

Verschillende autobedrijven vrezen omzetdalingen van wel 35% als gevolg van de nieuwe grijs kenteken-regeling. Dat blijkt uit de reacties van 1.454 autobedrijven op een enqu?te van Autoroute.nl. Bijna 11% van deze groep verwacht een omzetdaling van meer dan 35%, 6% verwacht een omzetdaling tussen de 26 en 35% en 19% voorziet een omzetdaling tussen de 16 en 25%.

Volgens de nieuwe wetgeving, die op 1 januari 2005 van kracht wordt, verdwijnt het BPM-voordeel voor particulieren die met een bestelauto rijden, en ze moeten ook hetzelfde houderschapstarief gaan betalen als voor geel-kenteken auto?s. De verwachting is dat veel particulieren hun grijs kenteken-auto van de hand zullen doen.

Geplaatst

Ik las vandaag een bericht in de krant, dat de particuliere grijs kentekenrijders toch nog een voordeeltje hebben. Wat blijkt nu

de provinciale opcenten worden niet doorberekend aan de particulier.

Dat scheelt in mijn geval (Noord Holland) toch bijna weer 200 Euro per jaar.

Ik ga dan vanaf 1 juli 2005 iets van riuim 1100 euo per jaar betalen aan wegenbelasting. Voor mij in ieder geval een reden om lekker door te rijden.

Grijs kenteken auto's voor particulieren worden werkelijk gedumpt op dit moment. Niet in paniek raken en gewoon lekker door blijven rijden.

@Peter (Lowlander) ombouwen naar geel mag dus niet, tenzij je de verhoogde BPM voor je rekening neemt. Maar dat is nogal veel na 1,5 jaar.

• 1 maand later...
Geplaatst

Afschaffen grijs kost 100 miljoen 11-1-2005

De plannen van staatssecretaris Joop Wijn van Financi?n om het grijze kenteken voor particulieren af te schaffen kosten de branche naar eerste schatting zo?n honderd miljoen euro. Dat valt af te leiden uit schattingen die zijn gedaan door RAI en Bovag. In de Volkskrant van afgelopen zaterdag wordt gesteld dat alleen al de waardevermindering van gebruikte bestelauto?s bij autobedrijven 72 miljoen euro groot is. Tel daarbij de lagere restwaarde op die leasebusjes straks, aan het eind van hun leasetermijn, zullen blijken te hebben, en de totale schade gaat richting de honderd miljoen euro, aldus een insider. Daarbij blijven de kosten van extra administratieve inspanningen nog buiten beschouwing.

Financi?n is van plan om in juli BPM te gaan heffen op bestelwagens die worden aangeschaft door particulieren; ook moeten zijn meer wegenbelasting gaan betalen dan zakelijke gebruikers.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...