Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn hoogte is aan een kant 74 cm en aan de andere kant (links) 75 cm en gemeten vanaf de grond tot aan het eerste gedeelte van de carrosserie.

Wat is nu normaal ?? dit ivm met het aanbod van de dealer om de blauwe veren te plaatsen of is het een algemeen probleem van de SP3??

IK hoor het graag.

Bubbels

Ik heb sedert april 2012 de nieuwe Sportage, ook ik heb geen zicht naar achteren en kijk tegen asfalt aan in plaats tegen de voorzijde van mijn achterligger. De dealer heeft toen plaats genomen en had geen probleem met het zicht naar achteren. Wel stelde hij voor dat voor (kosten 400 euro) om er hulpveren onder te brengen Zou mogelijk wel ten koste kunnen gaan van het weggedrag. Een nieuwe auto !! Niet gedaan dus. Tevens af en toe aan de rechterachterzijde een poink geluid. Bij kleine oneffenden heden en of zo nu en dan bij dempels hoorbaar. Men heeft toen hulpstangetjes geplaatst bij de stabilisator stang. Hielp ook niet, het geluid bleef. Moet wel zeggen dat het de laatste tijd wat minder is geworden maar weg in het niet. Ook n weer een tikkie er bij, komt nu boven mijn hoofd vandaag. Zit onder het dak iets tussen de bekleding te rommelen. Heeft iets weg van loszittende bedrading dat tik tegen het dak. En da is alleen hoorbaar als het kouder is, valt nu dus wel mee want echt koud is het niet. Al met al zijn die geluidtjes voor mij de reden om in de toekomst GEEN Kia meer te kopen. Als ik ergens een hekel aan heb is het onverklaarbare geluiden (Nieuwe auto!). Speelt ook mee het het niet-zicht hebben naar achteren. Verder een goeie auto, maar niet voor een 2e keer.

• 2 weeks later...
Posted

Sinds 2011 hebben wij ook een Sp III en een hobby 540 ul er zomers achter voor de vakantie en ik moet zeggen dat hij al van het begin af aan aardig doorhangt, zelfs zonder caravan kan ik evenals andere leden slecht door de spiegel naar achteren kijken. Ik ben me nu via dit medium aan het orienteren naar hulpvering en kom er achter dat ik bij lange na niet de enige ben.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Posted

Nu alle berichten door gelezen maar kan nog niet zeggen wat nu het beste resultaat geeft. Ik ben wel van plan de dealer er op aan te spreken of er iets via Kia gedaan kan worden en dan gelijk ook maar de zware set er onder laten monteren. En anders maar via een ander kanaal dan KIa ze er onder monteren, de prijzen van het origineel zijn toch stevig. Heeft iemand nog een tip vwb het beste alternatief?

Posted

Het zou niet misstaan als de achterkant zeker 5cm hoger zou komen, maar ook met hulpveren van MAD is dat niet het geval. ook ik kijk slecht door de binnenspiegel naar wat er achter mij gebeurt op de weg. Alleen zakt hij niet zo ver meer door als de caravan erachter zit.

• 2 weeks later...
Posted

Ondertussen dealer er op aangesproken en mijn spIII awd lag acher 3 cm lager dan de voorzijde. We krijgen nu van kia nieuwe veren maar ik mag niet de heavy duty laten monteren voor een kleine bijbetaling vind ik vreemd als ik zo mede spIII rijders hoor waar het wel kon. Maar dealer blijft er bij en anders moet ik van degene die het wel is gelukt bewijs hebben dat kia zo coulant is geweest.

Misschien is er iemand die dat schriftelijk heeft dat de originele veren zijn vervangen door de blauwe onder garantie met bijbetaling van de maarprijs. Gaarne even contacten met mij. Alvast bedankt.

Posted

Mijn Kia Sportage 4 wd staat zeker 5 centimeter lager  dan een nieuwe Sportage in de showroom.

Moet wel gezegd worden dat dit een voorwiel aangedreven Sportage was. Ik denk dat de verlaging komt dor het gewicht van de achteras.

Denk er toch over om de achterkant iets te laten verhogen.

Posted

Mijn Kia Sportage 4 wd staat zeker 5 centimeter lager dan een nieuwe Sportage in de showroom.

Moet wel gezegd worden dat dit een voorwiel aangedreven Sportage was. Ik denk dat de verlaging komt dor het gewicht van de achteras.

Denk er toch over om de achterkant iets te laten verhogen.

Ik heb nieuwe veren gekregen. Hij staat nog even laag maar als ik wat in mijn koffer leg zak hij nu niet meer door.