beatus Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Ik ben op zoek naar een navigatie waarbij de functies op het stuur werken met de aangeschafte navradio. Na zaterdag diverse bedrijven afgebeld te hebben om te kijken wat mogelijk is, is mij verteld dat er op deze website http://mbcaraudio.nl/364- een stuurwielbedienings interface Kia Sportage 2010 a 129 een z.g.n. canbus, en op deze pagina http://mbcaraudio.nl/693- een z.g.n. Lead die radio/nav specifiek is. Met deze combinatie zou het mogelijk zijn (als de navradio dit ondersteunt) om alle functies op het stuur te behouden c.q. over te nemen. Heeft iemand ervaring met bovenstaande producten qua werking? Ik zat te denken over een Kenwood DNX5280BT, of een JVC KW-NT30, deze zijn voorzien van eeh afneembaar front. Ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seek123 Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Ik heb de Pioneer AVIC-F920BT. Deze werkt ook via stuurbediening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beatus Posted May 16, 2011 Author Share Posted May 16, 2011 Ik heb de Pioneer AVIC-F920BT. Deze werkt ook via stuurbediening. Bedankt voor je respons, werken alle functies? Ook de telefoon knoppen? Hoe zit het met de in het dak ingebouwde microfoon? Ben benieuwd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seek123 Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 [Alles werkt perfect. Ook de telefoonknoppen. En ook de microfoon. De Pioneer AVIC-F920BT heeft alleen geen stemherkenning. Maar ik kan niet zeggen dat ik dat mis. Je kunt meerdere telefoons via BT koppelen. 1 Nadeel t.o.v. van mijn motor navigatie, de Garmin Zumo 660, de Pioneer vindt de telefoon die je bij je hebt niet automatisch. Die moet je handmatig opniew instellen. Een eenmaal ingestelde telefoon wordt uiteraard wel automatisch gekoppeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seek123 Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 Inmiddels is zojuist ook de opvolger van de 920 verschenen, de Pioneer AVIC-F930BT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beatus Posted May 19, 2011 Author Share Posted May 19, 2011 Inmiddels is zojuist ook de opvolger van de 920 verschenen, de Pioneer AVIC-F930BT. Het probleem van het eerste type is het feit dat deze vast ingebouwd is, m.a.w. geen afneembaar front, bij het tweede type is een strookje afneembaar, de rest blijft zitten. Over twee weken laat ik een JVC KW-NT30 inbouwen, hiervoor moet een inbouw frame besteld worden op kleur van het interieur, via een canbus en lead kabel aansluiting worden de functies van de stuurwiel bediening overgenomen. Het voordeel van de JVC is dat het (groot) frontpaneel afneembaar is, via dit paneel is ook de navigatie software, poi ect via een laptop of pc te updaten zie link http://www.jvc.nl/product.php?id=KW-NT30E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunny Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 [Alles werkt perfect. Ook de telefoonknoppen. En ook de microfoon. De Pioneer AVIC-F920BT heeft alleen geen stemherkenning. Maar ik kan niet zeggen dat ik dat mis. Je kunt meerdere telefoons via BT koppelen. 1 Nadeel t.o.v. van mijn motor navigatie, de Garmin Zumo 660, de Pioneer vindt de telefoon die je bij je hebt niet automatisch. Die moet je handmatig opniew instellen. Een eenmaal ingestelde telefoon wordt uiteraard wel automatisch gekoppeld. Een aantal vraagjes Seek123 (en aan anderen natuurlijk) SP3 vorige week opgehaald met een ingebouwde F30BT (bestelde F20BT, 5 maanden geleden, was niet meer te krijgen). Nu heb ik een aantal vraagjes: werken de telefoonknoppen op het stuur (bij mij nu niet)? kun je via de originele KIA microfoon (tenminste ik neem aan dat een rond plastic voorwerp in het dak, de microfoon is) praten. Bij mij hebben ze de orginele pioneer microfoon geïnstalleerd in mijn oude navigatie (geen pioneer) was ik gewend dat deze elke keer de rijrichting aangaf op de snelweg wanneer er een mogelijkheid was om naar een andere snelweg te gaan (ook al moest je gewoon recht door). Ik merk nu bij de Pioneer dat deze het soms wel en soms niet doet. Op het moment dat ik rechtdoor moet geeft de Pioneer meestal niks aan. Of heeft dit met instellingen te maken? kun jij de naam van de radiozenders opslaan zonder dat de tekst veranderd (ik kan de zenders opslaan, maar dan veranderd de tekst elke keer als er een bericht is) B.v.d. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelle linnekamp Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Weet iemand hoe je originele microfoon aansluiting vindt? Op een schema wat ik heb wordt de Connector C3 genoemd, contact 6? Ik heb een Pioneer AVIC F920BT in een cee d van 2010. Hoe kan je de telefoon bediening op het stuur gebruiken? ik heb nu alleen de tuner?CD bediening. Ik gebruik een Adaptor CA-R-PI.113 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts