Ricky Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Wilde graag jullie input betreffende het volgende. Heeft het zin de nederlandse importeur te bellen over de levertijd van jou nieuwe Sportage. Dit met betrekking tot het feit dat jou dealer je gewoon in het ongewisse laat over wanneer jou auto geleverd gaat worden. Quote
elmerblues Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Je moet dan wel even vragen naar de sales afdeling. Ik heb dat ook gedaan, maar je komt weinig te weten dan de vermoedelijke leverdatum wat ook al door dealer is aangegeven. Ze houden zich -denk ik- op de vlakte omdat ze niet een aanspreekpunt voor levertijden willen worden. Wat ze zeker niet doen is de status van jouw order checken bij de fabriek. Feit is gewoon dat pakweg tot 3 a 4 weken voor uitlevering de importeur en de dealer van niets weten. Quote
Ricky Posted May 17, 2011 Author Posted May 17, 2011 Je moet dan wel even vragen naar de sales afdeling. Ik heb dat ook gedaan, maar je komt weinig te weten dan de vermoedelijke leverdatum wat ook al door dealer is aangegeven. Ze houden zich -denk ik- op de vlakte omdat ze niet een aanspreekpunt voor levertijden willen worden. Wat ze zeker niet doen is de status van jouw order checken bij de fabriek. Feit is gewoon dat pakweg tot 3 a 4 weken voor uitlevering de importeur en de dealer van niets weten. Bedankt voor je reactie. De dealer heeft mij verteld dat ie eind mei waarschijnlijk geleverd gaat worden. Wat ik vreemd vind is dat mijn vriend en ik beiden dezelfde auto hebben gekocht. Beiden dezelfde uitvoering, beiden dezelfde opties alleen heb ik een witte gekozen en hij een zwarte. Zijn auto wordt vrijdat 21 mei geleverd en die van mij niet. Daarbij hebben we ook nog eens de auto bij dezelfde autobedrijf gekocht en dezelfde verkoper. ook hebben we de auto op dezelfde dag gekocht achter elkaar dus je begrijpt dat ik het wel vreemd vind hij wel geleverd en ik niet. Quote
vand.m Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Bedankt voor je reactie. De dealer heeft mij verteld dat ie eind mei waarschijnlijk geleverd gaat worden. Wat ik vreemd vind is dat mijn vriend en ik beiden dezelfde auto hebben gekocht. Beiden dezelfde uitvoering, beiden dezelfde opties alleen heb ik een witte gekozen en hij een zwarte. Zijn auto wordt vrijdat 21 mei geleverd en die van mij niet. Daarbij hebben we ook nog eens de auto bij dezelfde autobedrijf gekocht en dezelfde verkoper. ook hebben we de auto op dezelfde dag gekocht achter elkaar dus je begrijpt dat ik het wel vreemd vind hij wel geleverd en ik niet. Ook ik heb zo af en toe een vraag over de levertijden gesteld aan Kia Nederland Het laatste antwoord wat ik kreeg op mijn vraag wat de levertijd is voor een sportage 2.0 automaat, PlusPack, Panoramadak nav. Casa White. Vraag gesteld maart 2011 antwoord binnen 2 dagen was vlak voor ik daadwerkelijk de sportage had besteld was dit: Hierbij willen wij graag reageren op uw bericht van heden, Navraag bij de verkoop binnendienst leert dat een dergelijke Sportage circa 4-5 maanden op zich laat wachten als hij besteld wordt. Wij hopen u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Ze geven dus wel antwoord maar waarschijnlijk niet inhoudelijk als je al besteld heb. Quote
elmerblues Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Bedankt voor je reactie. De dealer heeft mij verteld dat ie eind mei waarschijnlijk geleverd gaat worden. Wat ik vreemd vind is dat mijn vriend en ik beiden dezelfde auto hebben gekocht. Beiden dezelfde uitvoering, beiden dezelfde opties alleen heb ik een witte gekozen en hij een zwarte. Zijn auto wordt vrijdat 21 mei geleverd en die van mij niet. Daarbij hebben we ook nog eens de auto bij dezelfde autobedrijf gekocht en dezelfde verkoper. ook hebben we de auto op dezelfde dag gekocht achter elkaar dus je begrijpt dat ik het wel vreemd vind hij wel geleverd en ik niet. Er valt werkelijk geen samenhang of logica te ontdekken qua volgorde van produceren. Tijdje geleden hadden een 3-tal mensen hier hun sportage vrijwel in dezelfde week besteld. Opa een witte 2.0 diesel AWD, ik een 1.6GDI dark gun met panoramadak en Broosje een witte 1.6GDI. Zou je toch verwachten dat de meest standaard uitvoering het eerst geleverd zou worden. Echter, de eerste 2 zijn al lang geleverd en Broosje moet nog steeds wachten. Quote
chrichri Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Ik dacht ook dat het wat te maken had van dealer tot dealer.De één volgt alles sneller op of zet er wat meer druk op.De éne stuurt ook sneller de bestellingen door. Ricky zijn verhaal maakt het dan weer te gek voor woorden.Twee wagens op hetzelfde moment besteld, bij dezelfde dealer,hetzelfde model.Het enige wat het verschil van levering dan nog kan verklaren is de kleur die niet hetzelfde is.Misschien worden in de fabriek de kleuren op verschillende dagen gespoten en zo is er dan ook weer een verschil van levering.Blijft dan nog als enige verklaring over.Gaat het dan toch niet op deze manier dan doen ze naar mijn inziens strootje trek . Quote
Broosje Posted May 18, 2011 Posted May 18, 2011 Er valt werkelijk geen samenhang of logica te ontdekken qua volgorde van produceren. Tijdje geleden hadden een 3-tal mensen hier hun sportage vrijwel in dezelfde week besteld. Opa een witte 2.0 diesel AWD, ik een 1.6GDI dark gun met panoramadak en Broosje een witte 1.6GDI. Zou je toch verwachten dat de meest standaard uitvoering het eerst geleverd zou worden. Echter, de eerste 2 zijn al lang geleverd en Broosje moet nog steeds wachten. Als ik dat geweten had, had ik extra accessoires besteld enkel alleen maar om de levertijd te verkorten Quote
Recommended Posts