paulf Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Mijn Kia Pride Wagon, bouwjaar 2000, heeft een kapot wiellager links voor. Mijn Kia-dealer zei dat ik het beste een complete wielnaaf (fusee) inclusief remschijf ergens moest vinden, daar de Prides een verouderd systeem hebben, waarbij de remschijf achter het wiellager zit, waardoor het enkel vervangen van het wiellager (bijna) niet te doen is. Ik heb bij onderdelen.nl een tweede hands wielnaaf op de kop getikt en deze is door de dealer gemonteerd. De remschijf was in orde maar de dealer zei me dat hij niet kon zien of testen voor montage of het wiellager nog goed is. Het onderdeel zou 62.000 km gelopen hebben volgens de factuur van het demontagebedrijf waar ik het gekocht heb. Echter na montage hoor ik weer het geluid van een kapot wiellager. Wie weet hoe kan ik dit probleem kan tackelen, want mijn Pride is voor de rest nog prima. Ik kan wel steeds op de sloop 2hands wielnaven kopen, maar ik kan niet zien of het lager nog in orde is. Paulf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietje Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Je kan een nieuw setje wiellagers kopen. Kost rond de 35 euro, kompleet met stofring en moer. Let op dat je die moer niet te strak vast draait. En aan de rechterkant zit een linkse draad. Maar weet je wel zeker dat het wiellager stuk is? Geluid komt misschien ergens anders vandaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Wanneer hoor je het geluid en wat voor geluid is het? Als je het vooral bij het nemen van scherpe bochten hoort kan het ook de homokineet zijn, deze gaan ook redelijk vaak kapot bij de Pride. Bij de dealer kosten deze veel geld (paar honderd euro), op ebay kun je ze erg goedkoop krijgen, zo rond de 40 a 50 euro incl verzending. Moest het dat zijn, wil ik altijd wel even de link voor je opzoeken waar ik hem destijds besteld heb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts