Thinkxxl Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Beste mede forumleden, vannacht ga ik op vakantie maar ik wil toch de evening before nog snel even met jullie denle voordat ik naar bed ga. In de hoop iemand van dienst te zijn geweest. Nadat ik mijn dakkoffer op de orginele kia dakdragers had geplaats dacht ik laat ik even een stukje gaan rijden. Ik ben me rot geschrokken, wat een herrie, een hels fluitconcert tijdens het rijden vanaf 50km/u. Ik dacht dat is lekker als je morgen 1000km in die herrie kan gaan zitten, Ik een rol ducktape gepakt en een kleine 50 meter in ieder hoekje en gaatje geplakt wat ik maar kon vinden. Nog steeds fluite de dakdragers als een achterlijke. Maar weer alles nagekeken en verder afgeplakt. Inmiddels ten einde raad kwam mijn buurman vragen waarom ik mijn auto aan het inpakken was:-) ik vroeg hem om eens goed te kijken en met een slimme oplossing te komen. En dat had hij!! Hij voelde de dakdrager aan de bovenkant en onderkant en zei hier heb je je fluitgat, onder de dakdrager zit een gefreesde opening waarop de steunen breder en smaller kunnen worden gemaakt. Eureka dacht ik,dat moet het zijn, en idd het was de oplossing, Ik heb nu niet eens in de gaten dat er een dakkoffer op de auto zit:-) Dus mederijders met dit probleem, plak de gleuven aan de onderkant van de dakdragers dicht en je probleem is opgelost. Ik wens iedereen een fijne vakantie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Dus mederijders met dit probleem, plak de gleuven aan de onderkant van de dakdragers dicht en je probleem is opgelost. Tnx Thinkxxl ! Goeie tip, want wij vertrekken binnen 2 weken ook met de dakdragers... Fijne vakantie toegewenst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjölp Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Hij voelde de dakdrager aan de bovenkant en onderkant en zei hier heb je je fluitgat, onder de dakdrager zit een gefreesde opening waarop de steunen breder en smaller kunnen worden gemaakt. Eureka dacht ik,dat moet het zijn, en idd het was de oplossing, Ik heb nu niet eens in de gaten dat er een dakkoffer op de auto zit:-) Dus mederijders met dit probleem, plak de gleuven aan de onderkant van de dakdragers dicht en je probleem is opgelost. Ik wens iedereen een fijne vakantie Ik heb eveneens de originele dragers en daarbij zaten zwarte strips die je op maat moet snijden en in de gleuven moet schuiven. Ik heb er echter nog niet mee gereden en weet dus niet of ze het fluiten verhinderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 De Aldi-dragers hebben dit probleem niet. ( geen sleuf ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Gisteren een ritje gemaakt met de originele zwarte dakdragers en een nieuwe dakkoffer (norauto bermude 920) Geen gefluit te horen, en het windgeruis bij 120Km/u valt heel goed mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts