Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kia is de laatste tijd lekker bezig met het ontwikkelen van leuke modellen tegen een relatief laag bedrag. Het laatste voorbeeld daarvan is de Ex-Cee'd, welke onder leiding van Peter Schreyer ontworpen is. Onder zijn leiding wordt er nu ook druk gewerkt aan een sportieve coup?.

kiaelan2ut3.jpg

Deze coup? moet een plaatsje krijgen in het segment van de Audi TT. Peter Schreyer wat betrokken bij het ontwerp van de TT, en zal nu dus ook een tegenhanger voor dat model ontwerpen.

De introductie van het nieuwe model staat gepland voor 2009. Kia richt het model duidelijk op de Audi TT volgens bronnen, aangezien de codenaam sterk lijkt op de codenaam van de TT, in zijn ontwikkelingsfase. Deze coup? is de tweede coup? in de geschiedenis van Kia Motors. Een aantal jaren terug had Kia de Elan in het programma, welke voor een groot deel gebaseerd was op de Lotus Elan.

? Concept-car 2007

Guest schoenmakertje
Posted

ja maar dat plaatje is dus van het oud model, de elan.

en sorry maar LOTUS elan klinkt toch een stuk beter dan KIA elan....

frans

Posted

Klopt dat dit de oude Elan is. Van de nieuwe coup? zijn nog geen beelden vrijgegeven.

Posted

Hier dan een nieuwe foto!!!!?????

Kia%20TT.jpg

Al in 2005 konden we melden dat Kia plannen had voor een goedkope roadster. Volgens het Britse AutoExpress zal er in september een conceptversie van deze auto op de Frankfurt autoshow staan. Het design komt daarbij van Peter Schreyer, die destijds bij Audi verantwoordelijk was voor de TT.

Het model zou de codenaam ?Project Snowflake? dragen, aardig detail is dat de TT destijds bekend was als ?Raindrop?. Een Kia insider laat weten: ?The name shows the link bet-ween the cars, but hints that ours will be even cooler? It will shock the world when it?s unveiled this autumn.?

Het zou gaan om een voorwielaangedreven cabrio, met een nieuwe 2,0-liter turbo. Een eventuele productiestart zou reeds in 2009 kunnen aanvangen.

Ik vond de C?eed Cabrio al een aardig concept, ben dus erg benieuwd waar Kia in Frankfurt mee zal komen.

Posted

De foto die jij plaatste, Andr?, is een gephotoshopte oude Audi TT :wink:

Posted

Ik denk dat de Audi ontwerper bij Kia nog niet in vorm was en heeft er een kia logo opgeplakt.

Ik had het al gezien, vandaar de !!!! en ???? in het begin.

Posted

Dat zal het denk ik ook niet zijn. Dit is een photoshop gemaakt door iemand die verder losstaat van Kia, onder het nom van "Impressie".

• 7 months later...