Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw bij kia club nederland en heb een kia shuma 1 uit december 1998. Nu ben ik opzoek naar iemand die mijn ramen kan blinderen. ook ben ik opzoek naar een achterklep-spoiler. Weet iemand ook of er lexus-look achterlampen voor de shuma bestaan?

MVG,

Sjoerd

Posted

Die Lexus achterlichten zijn handgemaakt, net als bijna de rest van die auto. Als ik me niet vergis komt die auto uit Cyprus.

Spoiler kun je informeren bij dealer of www.ath-hinsberger.de bezoeken.

Kom je 1 April naar de KIA rit in breda ??

Wij gaan daar naar het nu naar uitziet wel heen met de Shuma II.

Groetjes,

Dave

Posted
Die Lexus achterlichten zijn handgemaakt, net als bijna de rest van die auto. Als ik me niet vergis komt die auto uit Cyprus.

Spoiler kun je informeren bij dealer of www.ath-hinsberger.de bezoeken.

Kom je 1 April naar de KIA rit in breda ??

Wij gaan daar naar het nu naar uitziet wel heen met de Shuma II.

Groetjes,

Dave

Uhm nee ik woon in den helder en dat is iets te ver rijden voor mij! :P

Heb je veel gedaan aan je shuma?

Groetjes

Posted
Hier in elk geval vast een bescheiden spoilertje voor de Shuma, of is dit niet wat je zoekt?

http://www.redhotstyling.co.uk/shuma-rear-spoiler-p-401.html?osCsid=e240723deec06ea4d78431da0fb60573

uhmm nee het is meer zoiets: http://www.trendyauto.nl/files/pages/profiles/images/3525368.jpg

Dat is de spoiler die er bij mij ook op zit, was optie bij de dealer.

Is overigens dezelfde die ATH ook verkoopt.

Wij komen vanuit Almere naar de kiarit, is heel leuk en zeker aan te raden, vooral nu Philip hem organiseert.

Voor wat betreft zelf maken van achterlichten kun je dan ook eens zijn pica bekijken (of zijn dagboek hier op het forum :wink: )

Dave

• 2 years later...
Posted

LS,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Kia Shuma II. Echter staat deze nog op Hard Stalen velgen. Voor de winterbanden is dit prima, maar voor komend voorjaar (2010) wil ik er wel een mooie set lichtmetalen velgen met zomerbanden er onder sleutelen.

Waar moet ik op letten, wat staat mooi qua grootte en waar kan ik betrouwbaar en in mijn provincie (Friesland) een set kopen?

Greetz,

Jan

• 1 month later...
Posted (edited)

Hallo Dave,

Bedankt voor je tip!!

Ik heb ind. een zilvergrijze Shuma II. Ik ben ook op zoek naar zo'n strakke 7 spaaks velg. Ik wil het echter bij een bescheiden 15 of 16 inch houden.

greetzz

Jan

Edited by Janelize
Posted (edited)

L.S.

Ik ben niet specifiek opzoek naar een sportieve look, maar meer naar een luxere look. Daarbij is sportiviteit mooi mee genomen, maar geen pr

Edited by Janelize
Posted
Ik denk er ook nog over om de Shuma een stukje te verlagen (ong. 1-3 cm max) om het zweverige gevoel wat ik in mijn Kia heb te verminderen. Daar komt dan ook nog als voordeel bij dat de wielkasten dan mooi vol lijken.

Is er ook iemand die hier ervaringen mee heeft?

Greetzz

Jan

Het zweverige gevoel is een stuk minder als je een veerpootbrug plaatst.

Ik merkte daarna wel nog behoorlijk verschil tussen de 15"LM multispaaks wintervelgen en de 17" LM 7-spaaks, maar dan is het verschil tussen goede wegligging en supersportieve wegligging inclusief alle hobbels voelen. Het was in ieder geval veel beter als de standaard waardeloze wegligging, waarbij de auto mega overhelt in de bochten en bijna over drempels heen springt.

Er zijn hier ook Rio rijders met een veerpootbrug, als ik me niet vergis onze Rio Grande uit Wijchen.

mvg,

Dave

Posted

Bedankt voor je tip ScorpioShuma!

Maar waar kan ik zo'n veerpootbrug vinden wat kan zo'n ding ongeveer kosten.

Ik heb mij nog nooit eerder bezig gehouden met tuning of het verbeteren van de rijprestaties van een auto, ben hier dus waarschijnlijk de grootste leek in van dit forum haha!

Echter bevalt mij Shuma mij zo goed qua luxe en uitvoering dat ik de rijprestaties wel wil verbeteren.

In de plannning staan onder andere:

1. Lichtmetalen velgen

2. verlaging / veerpootbrug plaatsen

3. Achterrem (trommel) vervangen door schijfrem.

4. verlichting (dimlicht gaat over naar Philips Nightguide lampen, wegens resultaat behaalt in het verleden)

En verder hoop ik er vele mooie, comfortabele kilometers in te maken!

Greetz

Jan

Posted
Het zweverige gevoel is een stuk minder als je een veerpootbrug plaatst.

Ik merkte daarna wel nog behoorlijk verschil tussen de 15"LM multispaaks wintervelgen en de 17" LM 7-spaaks, maar dan is het verschil tussen goede wegligging en supersportieve wegligging inclusief alle hobbels voelen. Het was in ieder geval veel beter als de standaard waardeloze wegligging, waarbij de auto mega overhelt in de bochten en bijna over drempels heen springt.

Er zijn hier ook Rio rijders met een veerpootbrug, als ik me niet vergis onze Rio Grande uit Wijchen.

mvg,

Dave

Inderdaad, mijn Rio heeft een veerpootbrug.

En ik merk inderdaad ook verschil in rijgedrag.

Ook ik merk het verschil tussen de 14 inch staalvelgen en 15 inch lichtmetaal. Het 15 inch is breder, en ligt fijner op de weg, z

Posted

Peter,

Bedankt voor de tip!

Ik heb de website net bekeken, helaas is daar voor mijn Shuma niets te krijgen.

Ik weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken, wellicht is er in Europa ook nog ergens iets te vinden! Ik blijf lekker zoeken!

Greetzz

Jan

Posted
Peter,

Bedankt voor de tip!

Ik heb de website net bekeken, helaas is daar voor mijn Shuma niets te krijgen.

Ik weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken, wellicht is er in Europa ook nog ergens iets te vinden! Ik blijf lekker zoeken!

Greetzz

Jan

Hoi Jan,

Houd er rekening mee dat bepaalde modellen in de VS een andere naam hebben dan in Europa / Nederland. Het is even zoeken vaak, maar Dave (Scorpio Shuma) heeft zelf ook onderdelen voor zijn Shuma daar vandaan gehaald...

Groetjes,

Peter

Posted
Hoi Jan,

Houd er rekening mee dat bepaalde modellen in de VS een andere naam hebben dan in Europa / Nederland. Het is even zoeken vaak, maar Dave (Scorpio Shuma) heeft zelf ook onderdelen voor zijn Shuma daar vandaan gehaald...

Groetjes,

Peter

De shuma is in amerika de Spectra en helaas is het nooit van de grond gekomen, anders had ik ze je kunnen leveren.

voor vragen kun je altijd mailen met KFX en dan zal Jhonny, Bill of een van de andere jongens je vraag snel beantwoorden.

Mijn auto was iets meer aangepast nog (open luchtfilter,spruitstuk, sportuitlaat en had ook nog een kortere schakelpook liggen met een betere overbrenging, zodat het geen vrachtwagen meer lijkt).

Ik weet niet wie mijn auto gekocht heeft, maar die heeft alles erbij gekregen.

En ik ben ook begonnen als leek, du het kan nog goedkomen ;)

Het amerikaanse forum van Kia kun je ook een hoop leren over de spectra/shuma en zien wat je met een hoop knutselen kunt maken.

voor vragen mag je me altijd een PM sturen.

groetjes,

dave

Posted

Hallo Dave,

Bedankt voor je reactie! SUPER!! ik kan niet anders zeggen!

Maar heb jij voor mij ook de site van het Amerikaanse Kia forum?

Ik vraag het met opzet via deze weg, want wellicht kunnen andere Shuma rijders er dan ook nog hun voordeel mee doen!

Greetz

Jan

Posted

Zoals vermeld op KFXperformance.com is dat Welcome to Streetkiaz.com!

Let er op dat de Spectra alleen de carrosserie gelijk is, niet de motor.

De motor in de spectra is een 1.8 T8D motor die ook oa in de Clarus zit.

De motor van de Shuma zit daar in de Rio, mocht je nog wat motor aanpassingen willen doen.

Ik had zelf overigens de $99 uitvoering van de strutbar.

Ik zie dat het assortiment tegenwoordig een stuk groter geworden is, zelfs voor de SOUL !!

Misschien hebben ze inmiddels een nieuwe poging ondernomen europa te veroveren, maar verwacht dat niet, te weinig animo hier in europa voor tuning.

Als je weet wat je wilt bestellen neem je contact met ze op (KFX Performance - Hyundai and Kia Performance and Styling Parts - Johny Reed) en ze vertellen je wat de verzendkosten zijn. Deze kun je dan als artikel toevoegen aan je bestelling.

Doe ze de groeten als je contact met ze hebt ;)

mvg,

dave