Sjoerdj Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Hallo allemaal, Ik ben nieuw bij kia club nederland en heb een kia shuma 1 uit december 1998. Nu ben ik opzoek naar iemand die mijn ramen kan blinderen. ook ben ik opzoek naar een achterklep-spoiler. Weet iemand ook of er lexus-look achterlampen voor de shuma bestaan? MVG, Sjoerd Quote
Tazteam Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Welkom hier op het forum. Voor je spoiler even op marktplaats kijken. http://auto-diversen.marktplaats.nl/tuning-en-styling/83001308-achterklep-spoiler-kia-shuma.html?return=&df=1&fta= En over de ruiten, even lokaal zoeken onder ruitenfolie oid. Succes Philip Quote
Sjoerdj Posted March 21, 2007 Author Posted March 21, 2007 Het bewijs dat de Lexus-lichten bestaan: ze bestaan maar waar kan ik ze kopen Quote
Rio-man Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Hier in elk geval vast een bescheiden spoilertje voor de Shuma, of is dit niet wat je zoekt? http://www.redhotstyling.co.uk/shuma-rear-spoiler-p-401.html?osCsid=e240723deec06ea4d78431da0fb60573 Quote
scorpioshuma Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Die Lexus achterlichten zijn handgemaakt, net als bijna de rest van die auto. Als ik me niet vergis komt die auto uit Cyprus. Spoiler kun je informeren bij dealer of www.ath-hinsberger.de bezoeken. Kom je 1 April naar de KIA rit in breda ?? Wij gaan daar naar het nu naar uitziet wel heen met de Shuma II. Groetjes, Dave Quote
Tazteam Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 Of de achterlichten zelf maken Kan je ze zo mooi maken als je zelf wilt, heb ik nl ook gedaan met onze Pica. Quote
Sjoerdj Posted March 21, 2007 Author Posted March 21, 2007 Hier in elk geval vast een bescheiden spoilertje voor de Shuma, of is dit niet wat je zoekt?http://www.redhotstyling.co.uk/shuma-rear-spoiler-p-401.html?osCsid=e240723deec06ea4d78431da0fb60573 uhmm nee het is meer zoiets: http://www.trendyauto.nl/files/pages/profiles/images/3525368.jpg Quote
Sjoerdj Posted March 21, 2007 Author Posted March 21, 2007 Die Lexus achterlichten zijn handgemaakt, net als bijna de rest van die auto. Als ik me niet vergis komt die auto uit Cyprus.Spoiler kun je informeren bij dealer of www.ath-hinsberger.de bezoeken. Kom je 1 April naar de KIA rit in breda ?? Wij gaan daar naar het nu naar uitziet wel heen met de Shuma II. Groetjes, Dave Uhm nee ik woon in den helder en dat is iets te ver rijden voor mij! Heb je veel gedaan aan je shuma? Groetjes Quote
pd2ryp Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 te ver rijden?? Kom op in zo'n confortabele auto. ik ga ook vanuit de rijp! bij alkmaar tot 1 april dan?? groetjes willem Quote
scorpioshuma Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Hier in elk geval vast een bescheiden spoilertje voor de Shuma, of is dit niet wat je zoekt?http://www.redhotstyling.co.uk/shuma-rear-spoiler-p-401.html?osCsid=e240723deec06ea4d78431da0fb60573 uhmm nee het is meer zoiets: http://www.trendyauto.nl/files/pages/profiles/images/3525368.jpg Dat is de spoiler die er bij mij ook op zit, was optie bij de dealer. Is overigens dezelfde die ATH ook verkoopt. Wij komen vanuit Almere naar de kiarit, is heel leuk en zeker aan te raden, vooral nu Philip hem organiseert. Voor wat betreft zelf maken van achterlichten kun je dan ook eens zijn pica bekijken (of zijn dagboek hier op het forum ) Dave Quote
Janelize Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 LS, Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Kia Shuma II. Echter staat deze nog op Hard Stalen velgen. Voor de winterbanden is dit prima, maar voor komend voorjaar (2010) wil ik er wel een mooie set lichtmetalen velgen met zomerbanden er onder sleutelen. Waar moet ik op letten, wat staat mooi qua grootte en waar kan ik betrouwbaar en in mijn provincie (Friesland) een set kopen? Greetz, Jan Quote
scorpioshuma Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Hoi, veel plezier met de shuma, heerlijke auto. Zelf had ik de volgende velgen in 17": Velgenland.nl Ik weet niet welke kleur je hebt, maar onder een zilveren shuma stond dit heel mooi. Groetjes, Dave Quote
Janelize Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 (edited) Hallo Dave, Bedankt voor je tip!! Ik heb ind. een zilvergrijze Shuma II. Ik ben ook op zoek naar zo'n strakke 7 spaaks velg. Ik wil het echter bij een bescheiden 15 of 16 inch houden. greetzz Jan Edited December 23, 2009 by Janelize Quote
scorpioshuma Posted December 27, 2009 Posted December 27, 2009 Als je hem iets sportief wilt houden ga dan niet lager als 16". Onze winterbanden waren 15" en kan je vertellen dat het echt een heel verschil maakte qua sportieve look. Dave Quote
Janelize Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 (edited) L.S. Ik ben niet specifiek opzoek naar een sportieve look, maar meer naar een luxere look. Daarbij is sportiviteit mooi mee genomen, maar geen pr Edited December 29, 2009 by Janelize Quote
scorpioshuma Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Ik denk er ook nog over om de Shuma een stukje te verlagen (ong. 1-3 cm max) om het zweverige gevoel wat ik in mijn Kia heb te verminderen. Daar komt dan ook nog als voordeel bij dat de wielkasten dan mooi vol lijken.Is er ook iemand die hier ervaringen mee heeft? Greetzz Jan Het zweverige gevoel is een stuk minder als je een veerpootbrug plaatst. Ik merkte daarna wel nog behoorlijk verschil tussen de 15"LM multispaaks wintervelgen en de 17" LM 7-spaaks, maar dan is het verschil tussen goede wegligging en supersportieve wegligging inclusief alle hobbels voelen. Het was in ieder geval veel beter als de standaard waardeloze wegligging, waarbij de auto mega overhelt in de bochten en bijna over drempels heen springt. Er zijn hier ook Rio rijders met een veerpootbrug, als ik me niet vergis onze Rio Grande uit Wijchen. mvg, Dave Quote
Janelize Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Bedankt voor je tip ScorpioShuma! Maar waar kan ik zo'n veerpootbrug vinden wat kan zo'n ding ongeveer kosten. Ik heb mij nog nooit eerder bezig gehouden met tuning of het verbeteren van de rijprestaties van een auto, ben hier dus waarschijnlijk de grootste leek in van dit forum haha! Echter bevalt mij Shuma mij zo goed qua luxe en uitvoering dat ik de rijprestaties wel wil verbeteren. In de plannning staan onder andere: 1. Lichtmetalen velgen 2. verlaging / veerpootbrug plaatsen 3. Achterrem (trommel) vervangen door schijfrem. 4. verlichting (dimlicht gaat over naar Philips Nightguide lampen, wegens resultaat behaalt in het verleden) En verder hoop ik er vele mooie, comfortabele kilometers in te maken! Greetz Jan Quote
El-Rio-Grande Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Het zweverige gevoel is een stuk minder als je een veerpootbrug plaatst.Ik merkte daarna wel nog behoorlijk verschil tussen de 15"LM multispaaks wintervelgen en de 17" LM 7-spaaks, maar dan is het verschil tussen goede wegligging en supersportieve wegligging inclusief alle hobbels voelen. Het was in ieder geval veel beter als de standaard waardeloze wegligging, waarbij de auto mega overhelt in de bochten en bijna over drempels heen springt. Er zijn hier ook Rio rijders met een veerpootbrug, als ik me niet vergis onze Rio Grande uit Wijchen. mvg, Dave Inderdaad, mijn Rio heeft een veerpootbrug. En ik merk inderdaad ook verschil in rijgedrag. Ook ik merk het verschil tussen de 14 inch staalvelgen en 15 inch lichtmetaal. Het 15 inch is breder, en ligt fijner op de weg, z Quote
Janelize Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Peter, Bedankt voor de tip! Ik heb de website net bekeken, helaas is daar voor mijn Shuma niets te krijgen. Ik weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken, wellicht is er in Europa ook nog ergens iets te vinden! Ik blijf lekker zoeken! Greetzz Jan Quote
El-Rio-Grande Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Peter,Bedankt voor de tip! Ik heb de website net bekeken, helaas is daar voor mijn Shuma niets te krijgen. Ik weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken, wellicht is er in Europa ook nog ergens iets te vinden! Ik blijf lekker zoeken! Greetzz Jan Hoi Jan, Houd er rekening mee dat bepaalde modellen in de VS een andere naam hebben dan in Europa / Nederland. Het is even zoeken vaak, maar Dave (Scorpio Shuma) heeft zelf ook onderdelen voor zijn Shuma daar vandaan gehaald... Groetjes, Peter Quote
Janelize Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 wat ik al zei.... ik ben een echte leek op dit gebied!! wie o wie kan mij helpen? Quote
scorpioshuma Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Hoi Jan,Houd er rekening mee dat bepaalde modellen in de VS een andere naam hebben dan in Europa / Nederland. Het is even zoeken vaak, maar Dave (Scorpio Shuma) heeft zelf ook onderdelen voor zijn Shuma daar vandaan gehaald... Groetjes, Peter De shuma is in amerika de Spectra en helaas is het nooit van de grond gekomen, anders had ik ze je kunnen leveren. voor vragen kun je altijd mailen met KFX en dan zal Jhonny, Bill of een van de andere jongens je vraag snel beantwoorden. Mijn auto was iets meer aangepast nog (open luchtfilter,spruitstuk, sportuitlaat en had ook nog een kortere schakelpook liggen met een betere overbrenging, zodat het geen vrachtwagen meer lijkt). Ik weet niet wie mijn auto gekocht heeft, maar die heeft alles erbij gekregen. En ik ben ook begonnen als leek, du het kan nog goedkomen Het amerikaanse forum van Kia kun je ook een hoop leren over de spectra/shuma en zien wat je met een hoop knutselen kunt maken. voor vragen mag je me altijd een PM sturen. groetjes, dave Quote
Janelize Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Hallo Dave, Bedankt voor je reactie! SUPER!! ik kan niet anders zeggen! Maar heb jij voor mij ook de site van het Amerikaanse Kia forum? Ik vraag het met opzet via deze weg, want wellicht kunnen andere Shuma rijders er dan ook nog hun voordeel mee doen! Greetz Jan Quote
scorpioshuma Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Zoals vermeld op KFXperformance.com is dat Welcome to Streetkiaz.com! Let er op dat de Spectra alleen de carrosserie gelijk is, niet de motor. De motor in de spectra is een 1.8 T8D motor die ook oa in de Clarus zit. De motor van de Shuma zit daar in de Rio, mocht je nog wat motor aanpassingen willen doen. Ik had zelf overigens de $99 uitvoering van de strutbar. Ik zie dat het assortiment tegenwoordig een stuk groter geworden is, zelfs voor de SOUL !! Misschien hebben ze inmiddels een nieuwe poging ondernomen europa te veroveren, maar verwacht dat niet, te weinig animo hier in europa voor tuning. Als je weet wat je wilt bestellen neem je contact met ze op (KFX Performance - Hyundai and Kia Performance and Styling Parts - Johny Reed) en ze vertellen je wat de verzendkosten zijn. Deze kun je dan als artikel toevoegen aan je bestelling. Doe ze de groeten als je contact met ze hebt mvg, dave Quote
Recommended Posts