Ludwig Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Hallo beste Kia-rijders, Ik ben zojuist lid geworden van jullie zeer informatieve forum. Mijn naam is Ludwig en ik zit eraan te denken om een 2e hands Kia Rio te kopen. Nu is mijn vraag, waar zou ik zoal op moeten letten? Hebben jullie specifieke punten? Het is een Rio uit 2002, en 1.5 RS hatchback en heeft 66000 km gelopen. Ik hoop dat jullie nog wat tips voor me hebben. Het is trouwens een hele mooie aparte geel-goude kleur. Quote
Kia Fan Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Belangrijk is dat je op de achterschokdempers let, deze kunnen nog wel eens versleten zijn. Je hoort dan een hoop gebonk achterin. Verder zijn het geen verkeerde auto's! Quote
Rio-man Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Wij hebben een auto van hetzelfde bouwjaar met 2 dkm meer op de teller. Voordat je 'm koopt, maak een proefrit! Als tijdens deze proefrit blijkt dat de koppeling slipt, kan dat duur uitpakken (zie het topic over de koppelingen elders op het Rio forum) Verder inderdaad de schokbrekers achter. De deurrubbers voor kunnen gescheurt zijn (zoals bij de onze), maar dit is niet zo heel erg want hij gaat er niet op lekken. Lekkages achterin willen nog wel eens voorkomen. Hier heb ik zelf nog nooit last van gehad. De gordeloproller kan een beetje haperen. Is niet zo heel erg want de spanners doen het wel gewoon goed, je moet de gordels soms enkel een beetje helpen met terugrollen. Schades op de bumper. Vooral hier is de lak van de Kia ?rg dun. Ik raad ook aan stootstrips te laten monteren als ze er al niet op zitten. Verder is het verstandig een Rio te kopen waar de distributieriem pas van vervangen is. Dit moet bij 75.000 km gebeuren en is een dure ingreep (valt onder de onderhoudsbeurt). Succes met de aankoop! Quote
Ludwig Posted March 23, 2007 Author Posted March 23, 2007 Nou ff een update..... Gisteren een uur tot anderhalf gereden. De Rio reed echt als een zonnetje. Alle punten van jullie nagekeken/gevraagd. Echt een super auto met een aparte gele kleur...... Om een lang verhaal kort te maken..... Auto gekocht. Quote
Tazteam Posted March 23, 2007 Posted March 23, 2007 Proficiat met je nieuwe aanwinst. Veel veilige en plezierige kilometers !! Philip Quote
BaBaCC Posted March 24, 2007 Posted March 24, 2007 Hallo Ludwig, Welkom op dit forum, van harte gefeliciterd met je nieuwe aanwinst en ik wens je vele plezierige en veilige kilometers in je Rio toe. Groeten, Barry Quote
Ludwig Posted March 24, 2007 Author Posted March 24, 2007 In onze beslissing hebben we erg gekeken naar de betrouwbaarheid van div merken en ook uiteraard naar het kostenplaatje en de Kia stak daar met kop en schouders bovenuit. Ook de ruimte achterin speelde een grote rol. Het is geen stationwagon maar ik vind de ruimte daar toch verdacht veel op lijken. Ik reed hiervoor in een Fiat Seicento Sporting. Quote
Rio-man Posted March 24, 2007 Posted March 24, 2007 In dat opzicht is het wel een grote vooruitgang ja. Het enige wat jammer is is dat de beenruimte achterin niet overhoud, als de stoelen van v??r in normale positie staan. Wij reden hiervoor trouwens een Opel Kadett E 3-Drs Quote
Guest EV Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 He collega, Mooi kleur he!? Dit is die van mij. Rijdt op LPG G3, inmiddels bijna 100.000 mee gereden. Nog steeds als een zonnetje op kleine dingetjes na zoals: -aangelopen interieur ventilator (inmiddels heb ik een vervangende op de sloop gehaald) -achterschokbrekers redelijk versleten -dakantenne zal los door gebroken kunststof sluitring, inmiddels zelf door RVS ring vervangen. - In het begin een kapotte lamda sonde gehad. Verder is de distributieriem bij 90.000 vervangen. Verder alle het onderhoud volgens het boekje, netjes op tijd. Wat ik je trouwens kan aanraden is bredere banden te monteren. Het weggedrag, met name in bochten is daardoor een stuk beter. Zelf heb ik 195/50 R15 Dat was het z'n beetje. Succes met je nieuwe aanwinst ! ! Quote
Tazteam Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 Knappe auto !! Een hele mooie aparte kleur. Philip Quote
Rio-man Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Knappe auto !!Een hele mooie aparte kleur. Philip In het lichtgroen is 'ie v???l mooier haha Nee mooie auto hoor! Quote
Recommended Posts