Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Speakers achterportier vervanger

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeft iemand een handleiding/instructie over het vervangen van de speakers in de achterportiers van de Sportage 3? Het geluid van de standaard speakers is wel erg onder de maat. Alvast bedankt!

Geplaatst

Heeft iemand een handleiding/instructie over het vervangen van de speakers in de achterportiers van de Sportage 3? Het geluid van de standaard speakers is wel erg onder de maat. Alvast bedankt!

Alleen de speakers vervangen in de achterdeur heeft weinig zin.

Alles vervangen is wel het advies.

Het vervangen kan op meerdere manieren maar je moet wel wat handigheid bezitten om het te doen.

De oude luidsprekers kun je er uit snijden zodat de afstandsring overblijft.

Op deze afstandsring kun je de nieuwe luidsprekers op vast schroeven. ( kijk uit voor de randen aan de binnenzijde van de luidspreker want deze zijn vlijmscherp)

Geplaatst

De speakers voor zijn kwalitatief beter dan achter vandaar dat ik achter wil upgraden. Vraag me alleen af hoe ik de afschermkap verwijder. Iemand een idee?

Geplaatst

De speakers voor zijn kwalitatief beter dan achter vandaar dat ik achter wil upgraden. Vraag me alleen af hoe ik de afschermkap verwijder. Iemand een idee?

Het hele deurpaneel moet er af om er bij te kunnen.

De achterluidsprekers spelen zachter mee dan voor dus heeft niet of nauwelijks zin deze te vervangen.

Dit verschil hoor je bijna niet.

Geplaatst

De achterluidsprekers spelen zachter mee dan voor dus heeft niet of nauwelijks zin deze te vervangen.

Als ik de achterspeaker via fader wat meer volume dan voor geef dan hoor je duidelijk verschil. Komt waarschijnlijk ook omdat een breedbandspeaker is. Het is me echter te veel werk. Bedankt!

Geplaatst

Als ik de achterspeaker via fader wat meer volume dan voor geef dan hoor je duidelijk verschil. Komt waarschijnlijk ook omdat een breedbandspeaker is. Het is me echter te veel werk. Bedankt!

Kijk hier maar eens, stelt geen reet voor.

http://www.kia-forums.com/3g-2011-sportage/61992-quick-tutorial-2011-sportage-door-panel.html

:D

• 1 maand later...
Geplaatst

Heeft iemand de standaard speakers al vervangen ?

Ik wil de voorspeakers vervangen en om te voorkomen dat ik straks een week zonder deurpaneel rijdt zijn alle tips welkom :o

Kan ik na het wegsnijden van de oude speaker direct de nieuwe in de mal schroeven of zijn hier nog extra handelingen voor nodig ?

De volgende stap wordt de tweeter en ik wil graag weten waar het hoog/laag filter geplaatst kan worden (waar zit bijvoorbeeld de oude, of komen deze draden direct van de radio ?)

Details voor het verwijderen van deurpanelen heb ik elders op het forum gevonden en dat ziet er eenvoudig uit ;

http://www.kia-forums.com/3g-2011-sportage/61992-quick-tutorial-2011-sportage-door-panel.html

Hier wordt zelfklevende geluidsisolatie in de deur aangebracht. Lijkt mij een goed idee. Weet iemand waar dit te koop is ?

Geplaatst

het dempings materiaal is in iedere beter car audio shop wel te verkrijgen

met het vermogen dat een originele radio geeft is een beetje een min om een speaker van betere kwaliteit goed aan te kunnen sturen dus een power pack of een kleine amp op de origenele speakers

is al een wereld van verschil!

ik heb de mijne pas achter een paar weken en daar moet toch weer een compleet sound system in komen en dan zal ik van elke stap een foto nemen voor diegene die dit in de toekomst ook wel zouden willen doen

Geplaatst

het dempings materiaal is in iedere beter car audio shop wel te verkrijgen

met het vermogen dat een originele radio geeft is een beetje een min om een speaker van betere kwaliteit goed aan te kunnen sturen dus een power pack of een kleine amp op de origenele speakers

is al een wereld van verschil!

ik heb de mijne pas achter een paar weken en daar moet toch weer een compleet sound system in komen en dan zal ik van elke stap een foto nemen voor diegene die dit in de toekomst ook wel zouden willen doen

Heb je de speakers zelf vervangen ?

Ik wil graag weten of ik zonder extra aanpassingen aan de huidige 'mal' hier direct een nieuwe speaker op kan schroeven.

Dat scheelt een hoop ergenis indien ik na verwijderen van de deurpanelen er achter kom dat ik alsnog extra aanpassingen nodig heb.

Geplaatst

ik heb dit nog niet gedaan omdat ik nog aan't wachten ben.

9/10 is de speaker in de "mal" gelijmd dus da word of een mdf ring zagen of ringen halen om deze te vervangen.

mijn voorkeur gaat naat mdf omdat deze steviger zijn en de klank positief beinvloeden

Geplaatst

Prachtig dat je dat wilt doen, die foto's nemen.tongue.gif

Misschien kan je er een mooie handleiding van maken zoals bowie97 dat doet, en die hier plaatsen. wink.gif

grtz, Kurt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...