burgkop Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Ik heb mij maar even aangemeld misschien kun je hier wat antwoorden op vragen krijgen. Ben man en binnenkort aow. Laatste auto is een Alto 1.0 ga die eruit moet. Sta nu te dubben om wel of niet een andere auto te kopen. Heb kleine portemonnee, anders was er niet zo'n probleem. Wilde van de 50% regeling gebruik maken van de nieuwe Suzuki Alto Cool. Proefrit gemaakt, maar wat mij gelijk tegen stond was het zielige dasbordkastje, niks kastje maar een gat/vak. Proefrit gemaakt in de Pikanto 3 cil. 1.0 Moet zeggen dat alles er veel netter afgewerkt uit ziet en een mooi opberg kastje. Helaas geen 50% regeling. De gewenste kleur zit er ook niet bij, heel donker -blauw of grijs of antraciet. Maar je kunt niet alles hebben. Dus de enige zou zijn zwart of mocca. Maar goed, nu lees ik verder, blijkt er maar 1 fiets op de trekhaak te mogen, max. 28 kg. Ik heb een vaste twinny load, dan zit je met 1 gewone fiets al aan dat gewicht. Daar ben ik nu weer niet zo blij mee. Iemand ervaring met 2 fietsen? (geen elektrische natuurlijk dat is een stuk zwaarder) Dat is toch het minste wat je moet kunnen meenemen lijkt mij zo, 2 fietsen in deze tijd, als je een dagje weg wilt of een vakantie? Hoe is de bevestiging van de trekhaak, is die degelijk, dus niet gewoon aan het "blik" Mijn oude Alto had een blik bevestiging, als je door een kuil rijdt staan de fietsen de wiebelen. Gelijk trekhaak er weer afgehaald. De nieuwe Alto lijkt beter vast te zitten, want daar mag 50 kg op. kijk, dat is wel het dubbele. Ik snap er niet veel van want volgens de gegevens mag er aan de Picanto weer een zwaarder aanhangertje dan aan de Alto, lekker duidelijk allemaal. Ik ben geen racer en rijdt het liefste niet op de autosnelwegen, de gewone wegen zijn mij goed genoeg, ik houdt niet zo van het jakkeren. dus een cilinder extra heb ik niet zo nodig, kom nooit in het buitenland, hoogstens net even over de grens. Nu lees ik dat de Picanto snel roest aan de voorkant door steenslag, wat kun je daar aan doen, want je wilt er lang netjes mee blijven rijden, ik tenminste wel, zou er erg zuinig op zijn. Auto moet zo voordelig mogelijk zijn, dus ook in onderhoud. Ik zag al wel dat het benzineverbruik beduidend tegenvalt, 1 op 13 ä 15, is duur als je het naast de Alto legt met 1 op 20. Maar de 7 jaar garantie is natuurlijk ook weer meegenomen en een pré. Ik rijdt per jaar denk ik rond de 10.000 km. Een nieuwe Alto is dus eigenlijk nog niet uit het achterhoofd, al vind ik hem vanbinnen toch beduidend minder. Rijdt ook minder soepeltjes. Bij de Picanto keek ik overigens naar model Comfort. Iemand wat tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 De meeste vragen kunnen m.i. beantwoordt worden door de dealer. Trekhaak De trekhaak op de oude Picanto was geen probleem en zal op de nieuwe Picanto niet anders zijn. Gewone fietsen moeten er gewoon op kunnen. Bevestiging is altijd aan het frame van de auto. Benzineverbruik Wanneer je 10.000 km per jaar rijdt, zou ik niet echt kijken naar het benzineverbruik, want dat is dan tientjeswerk. Ga eerder voor comfort, compleetheid, 7 jaar garantie. De test uit de Autoweek bevestigd de kwaliteit van de nieuwe Picanto (1e plaats!). Roest aan de voorkant! Mogelijk roestte de Picanto van de 1e generatie! Over de nieuwe kan volgens mij nog niet heel veel te zeggen zijn. De voorkant is toch van kunststof? Succes met de keus! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.