burgkop Geplaatst 14 Augustus, 2011 Geplaatst 14 Augustus, 2011 Zijn er ook technisch mensen hier die wat meer kunnen melden over de Picanto's 2011, specifiek op roest en de verfdikte? Er blijken nogal wat klachten te zijn (vorige modellen) over de kwaliteit nan de roestbescherming en dikte van de laklaag. Kijk, die testen zoals in autobladen vind ik allemaal prima, maar als zo'n auto slecht beschermd is tegen invloeden van ons natte landje, ja dan valt hij toch als slechte auto door de mand. De garantie is mooi, 7 jaar, maar wat heb je er aan als de dealer in de loop der jaren steeds je auto moet bijwerken? Wat is het dan in het 8e en 9e jaar, rijp voor de sloop? Dit is toch wel een belangrijk iets. Als je een auto koopt en je hebt een kleine portemonee, dan bestaat de kans dat je hem helemaal "op" wilt rijden, er dus super zuinig op bent, maar tegen roest kun je niet veel doen, vooral op plekken waar je niet bij kunt komen. Mij huidige Alto is van 96, ja, zit wel roest op, onderkant en moet af en toe aan gelast worden om door de apk te komen, net weer een verse apk erop. Jammer dat de slooppremie eraf is. Kijk dus naar wat anders, in eerste instantie naar Alto, die hebben ook een mooie gratis 50/50 regelng, maar ik vindt het interieur veel minder dan van een Picanto. Picanto rijdt ook prettiger. Ben dus errug aan het dubben. Maar de rijklaar prijzen vallen mij eigenlijk vies tegen. Naar guldens gerekend rijdt je een picanto voor ruim 23.000 gulden, belachelijk duur voor de goedkoopste auto met een paar logische opties zoals een kleur naar wens en airco.(plm. 10.500 euri) In de guldens tijd zou je dan nog eens goed achter de oren krabben Quote
Smart Geplaatst 14 Augustus, 2011 Geplaatst 14 Augustus, 2011 Dit is dus bij voorbaat druk maken om niets, gebaseerd op het oude Picanto model (v.a. 2004). Met 7 jaar garantie kan Kia het zich niet veroorloven om dezelfde fouten te blijven maken, toch? Zorgen over roest? Niet doen, is zo 2010.........! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.