Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo

ben bezig om via een handelaar een kia sorento 2,4 diesel met het hele alfabet er achter te importeren uit korea. (gebruikt, 2 jaar oud)

nu weet ikd at er problemen zijn over garantie; kia geeft 3 jaar wereldwijde garantie (de kia fabriek), maar dealers schijnen daar wel eens moeilijk over te doen.

wie heeft ervaring met rechtstreekse import of heeft info over deze zaak?

bedankt alvast :idea:

Posted

Eric,

Ik zou voorzichtig zijn met import. Ik weet er het fijne niet van maar er zou best weleens problemen kunnen zijn met de garantie. Ik heb ook gehoord dat bepaalde import wagens heel anders opgebouwd zijn, waardoor onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn. In ieder succes ermee.

Groeten,

• 1 month later...
Posted

Ik heb een geimporteerde auto uit Korea. Een Sorento 2.5 crdi Limited. Super auto! Alles er op en eraan. Nieuw ca 41500 en die van mij is 2,5 jaar oud en koste 26950. 41000 op de teller. Ik kocht deze bij Multcar in Gorinchem. Volgens mij is de garantie bij de importeur geen probleem. Maar als er iets stuk gaat of je hebt schade kan je via hem voordelig aan onderdelen komen. Ik had een paar kleine problemen maar die worden zonder komentaar opgelost. Ik ben tevreden. Het schelt op een nieuwe ca 4000 en een gebruikte ca 3000.