robert dks Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 hey iedereen wie kan er mij helpen ik wil een nieuw audio systeem inbouwen je weet wel 4 speakers 2 subwoofers versterkers het materiaal kan ik wel aan komen maar ik wil het zelf inbouwen beetje een mooi desing voor de subs achterin de kofferbak wie heeft er info voor mij over audio inbouwen groet robert Quote
Rio-man Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Kijk even in het dagboek van Tazteam hoe hij het heeft gedaan Quote
Tazteam Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 hey iedereen wie kan er mij helpen ik wil een nieuw audio systeem inbouwen je weet wel 4 speakers 2 subwoofers versterkers het materiaal kan ik wel aan komen maar ik wil het zelf inbouwen beetje een mooi desing voor de subs achterin de kofferbak wie heeft er info voor mij over audio inbouwen groet robert Hallo Robert, wat zijn je eisen?? wat wil je uitgeven?? Heb je al ide?en?? Zomaar iets kopen is mogelijk, maar niet aan te raden. Ga eens kijken/luisteren bij de lokale audiodealer, dan ga je een idee krijgen. Of je moet geduld hebben tot 26 mei as, dan is er een groot event op het gebied van caraudio, welliswaar in Hoorn (NH), maar zeker de moeite waard. Wij zijn er dan ook en wil je daar dan ook graag helpen om te adviseren. Heb je geen geduld: succes met het uitzoeken van je materialen. Philip Quote
Tazteam Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Philip,in Hoorn of in Zwaag ?? Dave Zwaag maar dat zegt niemand iets, Hoorn gelukkig iets meer. Of Ron moet verhuist zijn www.rondevries.nl Philip Quote
scorpioshuma Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Philip, geen idee waar hij nu precies woont, woonde wel in Hoorn. Dacht al dat je het over ron de vries had, is er weer de tijd voor. Kan wel ff navragen waar hij nu woont hoor Maar is dan waarschijnlijk wel een SPL-wedstrijd of niet ? Dave Quote
Tazteam Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Kijk maar eens op de site, hij gaat de demodag weer als vanouds aanpakken, dat wordt weer smullen. Er is Spl (boomcars), Rta (voor de gekken zoals mij), diverse demoauto's. Ook een kleine audio wedstrijd, we gaan er naartoe, al is het maar voor de sfeer. Philip Quote
robert dks Posted April 17, 2007 Author Posted April 17, 2007 heey ik zat te denken om de subs schuin te plaatsen naar elkaar toe hier naast een uitbeelding hoe ongeveer op de schuine strepen komen de subs \____/ en in het midden de versterkers met van die leuke tellertjes en een beetje neon erbij mooi stofje er op tada ik zat zelf te denken aan het merk kenwood als ik er mee begin dan horen jullie en ik denk dat ik wel kom kijken in mei naar die dag hoop dan dat het klaar is groet robert[/u] Quote
Tazteam Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Hallo Robert, Kenwood is helemaal geen slecht merk, ik denk zelfs dat het met de prijs/kwaliteit best goed zal zijn. Ben best benieuwd welk model woofer en versterker je in gedachten hebt. leuk dat je al een idee hebt hoe het moet gaan worden. Maar houdt rekening met het volgende: een 12" sub heeft ca 35-40 liter per kist nodig. En dat maal 2 wordt al erg vol in de koffer, dan houdt je weinig meer over voor je ontwerp aan de kofferbak. Als je dan ook nog eens dubbelspoels gaat werken heb je ook een grote versterker nodig, en dat vergt ook weer ruimte. Mijn advies: ga voor 2 kleine subs van 10", dan kan je kleiner bouwen, ca 25-30 liter per kist en de versterker kan iets kleiner. Dan houdt je wat ruimte over voor je metertjes en kan je ontwerp beter uitkomen. Maar...................koop geen versterker welke heel veel Ampere's wegtrekt, want dat kan je dynamo niet aan, dan krijg je van die knipperende koplampen, en dat vindt oom agent niet goed. Heb je meer info nodig.........................roept u maar Philip Quote
robert dks Posted April 18, 2007 Author Posted April 18, 2007 hey ik heb me toch van gedachten verandert in plaats van kenwood toch maar pioneer en in plaats van 2 subs 1 krachtige sub voor mijn pica in plaats van die subs 2 krachtige speakers ernaast kijk onderaan voor de link van de foto,s Pioneer GM-7200M (Mono / 1 x 500W) Monokanaalsversterker: De mono-, 2-kanaals- en 4-kanaals-versterkers van Pioneer zullen niet onopgemerkt voorbijgaan. Met onze schakelbare versterkers kunt u 2 of 4 luidsprekerkanalen of zelfs verschillende subwoofers aansturen, terwijl de GM-7200M monoversterker uitgerust is met een afstandsbediening, zodat u de lage tonen in alle omstandigheden indrukwekkend kunt versterken. Zoveel vermogen kan enkel leiden tot een overdonderend en wonderbaarlijk resultaat: zuivere en krachtige audio zonder enige vervorming. Belangrijkste kenmerken GM-7200M: - Monokanaals-vermogen 1 x 800 (2 Ω) W of 1 x 500 W (4 Ω) (Maximumvermogen) - Continue vermogen: 1 x 360 W (2 Ω) of 1 x 250 W (4 Ω) - Belastingsimpedantie (2 ? 8 Ω) - Variabele LPF( -12 dB/Oct): 40 - 240 Hz - Hoge ingangsspanning (400 mV ? 6.5 V) Kenmerken GM-7200M: - Type Monokanaalsversterker - Kanalen 1 - Ingangsniveau-/versterkingsregeling - Impedantie 2 - 8 Ohm - Bass Boost 50 Hz 0/6/9/12 dB (Remote) - RCA-ingangen - Luidsprekeraansluitingen Schroefaansluitingen - Voedings-/massa-aansluitingen Grote schroefaansluitingen - LPF 40 - 240Hz (Variabel) - Hoge ingangsspanning 400 mV - 6.5 V Specificaties GM-7200M - Maximum uitgangsvermogen 1 x 500 Watt (4 Ω) of 1 x 800 Watt (2 Ω) - Continu uitgangsvermogen(RMS) 1 x 250 Watt (14.4V (20-240kHz/4ohms)) 1 x 360 Watt (14.4V (20-20kHz/2ohms)) - Vervorming <0> 100 dB - Maximum stroomverbruik 33 - Chassisgrootte (B x H x D) 300 x 31 x 336 mm - Gewicht 3.9 kg Pioneer, TS-W256DVC subwoofer C-Type subwoofer U beschikt over al het nodige vermogen met Pioneer a-Ccelerate gesloten subwoofers. De verbeterde conus, waarvoor het patent werd aangevraagd en die uitgevoerd is in composiet-IMPP met verweven aramidevezel, levert alle geluidskracht en helderheid die u zich maar kunt wensen. Jaag uw volume omhoog zonder toe te geven op de geluidsprecisie. Ontwerp uw systeem met een kleine of grote behuizing ? het geluid klinkt altijd perfect. De keuze is volledig aan u. Met kwalitatief hoogstaande duwcontacten en dikke aansluitkabels is uw installatie veilig en degelijk. Het resultaat: geluidsvermogen dat alles overtreft. Specificaties TS-W256DVC IMPP-composietconus met verweven aramidevezel Brede 3-lagige geweven vezelrand Krachtige bimassa-magneet Verlengd en geventileerd pooljuk Voor gesloten toepassingen Optionele accessoires: - UD-G256 spaakrooster - UD-W251S individuele behuizing Ohm Rating: 2 - 8Ω Dual voice coil subwoofer Kenmerken TS-W256DVC Frequentiekarakteristiek 18 - 600 Hz Gevoeligheid (1W/1m) 87 dB Aanbevolen verzegelde behuizing (Litres) 18.4 - 35.4 Laagste resonantiefrequentie (FS) 35.4 Maximum vermogen 800 Watt Nominaal ingangsvermogen 350 Watt Grootte subwoofer (cm) 25 cm Pioneer, TS-A6921 4-weg luidspreker set. Opvolger van de TS-A6920. 6x9 inch ovaal, inbouwdiepte 84 mm. Deze speakers zijn uit de A-ccelerate lijn en is ontwikkeld voor het wat meer aggressieve werk. Frequentiebereik 25 - 32.000 Hz, gevoeligheid: 93 dB, muziekvermogen: 380 Watt, nominaal vermogen: 80 Watt. groet robert hieronder de foto,s op volgerde versterker subwoofer speakers http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=957 http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=958 http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=959 Quote
pd2ryp Posted April 18, 2007 Posted April 18, 2007 mmm al eens gekeken wat dat aan stroom trekt? zuig je dat koekblikje vacuum mee hoor! kan hij aan stroom moeilijk leveren. ik zou nog even een goed gesprek aan gaan met philip of mij. en niet zo hart van stapel lopen. dit om teleurstellingen te voorkomen. is zonde van de eurie's succes willem Quote
robert dks Posted April 19, 2007 Author Posted April 19, 2007 oke wat bevelen jullie aan kwa stroom verbruik vermogen en materiaal ben heel nieuwschierig wat jullie er in zouden bouwen groet robert dekkers Quote
scorpioshuma Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Misschien hele simpele tip: Wacht even met de aanschaf en ga langs op de demodag van Ron de Vries. Philip kan je tips geven, medewerkers Ron ook en er zijn meestal leuke aanbiedingen op die dagen. Mocht het inbouwen teveel werk zijn kan dit ook door Ron de Vries uitgevoerd worden, maar dat is misschien te ver weg voor je. Dave Quote
Tazteam Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Hallo Robert, Hierbij mijn advies voor een gedegen soundsystem in je Pica. Ik ga uit van een 4 kanaals versterker Vermogen voor de sub: 400 Wrms Voor de speakers per kanaal: 100 Wrms. Merk: Lanzar Type Vibe Prijs ? 179,-- Hoedenplankspeakers: Model 6 x 9 Infinity Reference 96131 Prijs: ? 99,-- Woofer:12"Infinity REF 1240W 30 cm Woofer 300 Wrms Prijs: ? 99,-- Wat ik je hier voorstel is een heel leuk audiosysteem voor een heel net bedrag, alles bij elkaar ? 377,--. Het enige wat je nodig hebt zijn goede kabels, een goede radio, met min 4 rca uitgangen, en een bekisting voor je sub. En....................de handigheid om het mooi in te bouwen. Ik weet het, dit is geen Pioneer, maar kwalitatief een stuk hoger. Philip Quote
pd2ryp Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Hoe zou ik het aanpakken! Eerst zou ik een plan maken met wat je wilt. dan wat kan. Een stroom schema maken met stromen wat je van je accu wilt trekken. en zonodig daar aan passingen maken zoals 2e accu (lastig en veel haken en ogen) of een condensator. Veiligheid moet hoog in het vaandel staan. Keuze bekabeling (hoe dik in mm2 voor de spanning) hoogwaardig rca kabel en goede luidsprekerkabel. Aangezien je een kleine auto heb is vermoedelijk ook de stroom wat de dynamo kan leveren niet erg hoog. Hou daar rekening mee met de keuze van versterker vermogen. Ik kan erg lang doorgaan zo maar ga eens goed orienteren. Ik heb nu niet zo veel product kennis meer maar de wet van ohm veranderd niet. Ik heb zelf heel lang wedstrijden gedaan in caraudio zowel amateur klasse als in de pofessionele wereld en heb ook een bedrijf gehad in het inbouwen van caraudio en alarm telefoon en navigatie apperatuur. Philip kan je adviseren welke producten tegenwoordig goed zijn en de techniek kunnen we je bijde wel in adviseren. Ik doe zelf niets meer in de caraudio maar vind het zeker leuk dat anderen er mee bezig zijn. Zelf heb ik altijd met lanzar, Zapco, Phoenix gold, boston acoustic, Rockford fosgate, soundstream, en nog vele andere vooral americaanse merken gewerkt. Als radio was ik altijd gescharmeerd van clarion, Kenwood pff namen vergeten.. kom er nog wel op.hi hi word oud. nou geef eerst maar eens aan wat je aan kisten kwijt kunt wat je dynamo kunt laden en wat voor muziek je houd. Hou je van een strakke bas lage bas of heel laag (7e order bandpass) bvb ik hoor het wel groetjes, willem Quote
pd2ryp Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 leuk systeem philip maar 1000watt ? wat trekt dat aan stroom? Ik neem aan dat ze de spanning naar 38volt of zo op transformeren dan loopt er even goed een boel stroom. ik ben bang dat je veel stroom val krijgt waardoor de sub niet strak meer is en je versterker gaat vervormen. Ook kun je dit niet meer oplossen met een condensator omdat als de condensator leeg is deze niet snel genoeg door de accu gevoed kan worden. Ben ik ouderwets of een zeur maar ik hoor graag wat jij hier van vind is wel interesant toch? Ik had eerst 100wat bij 4ohm daar deden we wedstrijden mee. scoorde erg goed. en nauwelijks minder db's .... dit waren iasca wedstrijden gr, willem Quote
Tazteam Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Ha ha, 1000 watt.........................is MAX. Nee, hij levert 400 wrms gebrugt en 2 x 100 wrms voor de speakers achter. Volgens de spec van Lanzar wordt er beveiligd met 2 zekeringen a 25 A, en dat is bij MAX belasting, ik ga uit van een nominale belasting van ca 35-40 A. Een condensator is leuk, maar niet aan te raden, hij trekt immers ook aan de accu. Een 2e accu KAN een oplossing zijn maar is duur. Een 25 mm2 kabelset voor de stroom naar achter is RUIM voldoende. Even afwachten wat Robert daadwerkelijk wil, en wat zijn budget is. Philip Quote
pd2ryp Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 das mooi philip dat is goed tedoen .. goede tip. lanzar was altijd goed. bekabeling is ook goed. weinig spannings val. Let ook op de massa. gr willem Quote
robert dks Posted April 20, 2007 Author Posted April 20, 2007 hey ik vind het een top set past mooi bij elkaar de speakers zijn zelfs versterkt echt super en het past?prima in mijn budget voor een heerlijk geluidje ik ga het zo snel mogelijk bestellen de versterker is ook super goed nu alleen nog kijken hoe ik hem ga inbouwen maar dat gaat vast wel lukken ik vind het echt super dat jullie me hier mee willen helpen altijd mooi dat mensen willen helpen met verstand van zaken met vr gr robert dekkers Quote
Tazteam Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Ik ben blij dat ik mijn steentje heb bij mogen dragen. Veel plezier bij het kopen Ik ben zeer benieuwd hoe je alles in wilt gaan bouwen,..................dus houdt ons op de hoogte. Philip Quote
Recommended Posts