Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ben nieuw hier op dit forum omdat sinds kort een Carens bezit.

Heb onlangs een Kia Carens 1.8 benzine gekocht van 2004 met 112 dkm op de teller.

Auto rijdt goed en kan niet echt klagen over het verbruik, in tegenstelling tot wat ik hier zo lees,

hij weegt immers bijna 1400 KG.!!

Ben wel een rustige rijder, misschien zit hier het verschil...

Hoor wel de (kroon) lagers van de versnellingsbak (in elke versnelling) bij lage snelheid, b.v. na het nemen van een bocht.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zit er aan te denken om andere olie in de bak te doen. Gelekt heeft hij niet, want aan de

onderkant is alles droog en schoon en ga er dan ook vanuit dat de juiste hoeveelheid olie nog in de bak zit.

Weet niet wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan, er zit wel een mooie dikke afneembare trekhaak achterop.

Wellicht veel met de sleurhut/paardentrailer op pad geweest en heeft het autootje het flink de kiezen gehad.

De banden heb ik van de week vervangen door nieuwe Michelin en rijden erg goed zonder herrie, ook op zoab niet !!

Ben in de gelukkige omstandigheid zelf veel te kunnen doen aan het autootje, de bak er eventueel onderuit halen is geen

probleem hier.. Kroonlagers vernieuwen is een ander verhaal zover ik weet, en moet speciaal gereedschap daarvoor hebben.

Nee.. de dealer wordt er niet rijker van, wat onderhoud betreft...

Voor de rest een fijne hoge zit in de auto en erg fijne stoelen, ook is er veel ruimte aan alle kanten

Alles werkt goed en hoor geen gerammel of andere bijgeluiden.. buiten de versnellingsbak dan die bij lage snelheid iets hoorbaar is..

Had hiervoor een Golf 4, maar dit echt wel wat anders !! Ben ook meteen van mijn rugklachten af!!

Groet, Hans.

post-4895-0-83236000-1314146361_thumb.jpg