Ga naar inhoud

Caravan van 850 kg trekken met Kia Rio LXE 1.4 ??


AJ Mol

Aanbevolen Berichten

Vraag van iemand die mij benaderd heeft. Hebben jullie hier antwoord op?

Mijn vraag is ofdat ik met mijn Kia Rio LXE 1.4 een caravan caravalair 330EK met een leeg gewicht van 550KG en beladen max 850 KG kan gaan trekken door Zuid Franrijk.

De site caravan trekker is wel heel erg algemeen en gebruikers ervaringen zijn er nauwelijks.

Weet u misschien meer, of beschikt u over de nodige technische kennis ?

Veel verschillende meningen doen de ronde en de medewerkers bij kia dealers zijn over het algemeen van ja hoor maar niet overtuigend te noemen.

Heb graag zo spoedig mogelijk een antwoord op mijn vraag i.v.m. de nodige voorbereidingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk maar even op onderstaande site. Hier vind je het advies of het wel of niet te doen is en je krijgt enkele tips mbt belading ED.

http://www.caravantrekker.nl/basisberekening/kies_type.php?autokeuze=Kia&carkeuze=Caravelair&action=+++OK+++

Ook is het op het kentekenbewijs afleesbaar. De Rio 1.4 mag maximaal 1100 kg trekken.

Volgens wat ik heb ingevuld op caravantrekker.nl (Auto met belading van 400kg incl. personen, caravan van 850 kg incl belading) is de trekbalans 58% wat dik in orde is. Een maximum snelheid van 150+ moet mogelijk zijn en een helling van maximaal 9% is prima te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Rio-man,

als ik de tekst van de vrager zo lees dan kennen ze die site al en zoeken ze meer/betere info.

De site caravan trekker is wel heel erg algemeen en gebruikers ervaringen zijn er nauwelijks.

Wij hebben geen trekervaring, kan dus niet beoordelen of de rio 1.4 zo een gewicht makkelijk rondtrekt.

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik geef aan mensen die mij zoiets vragen altijd het advies mee om zo'n 100 ? 150 kilogram onder het maximum toelaadbare gewicht te blijven, zodat de prestaties in orde blijven. Hier is het 250 kg dus wat betreft power komt het allemaal dik in orde en kun je dus gerust de weg op met deze caravan achter de Rio.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...