Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een sorento 2005 CRDI 2.5 Diesel.1. Na een retourtje frankrijk sloeg deze auto af bet het oprijden / opstrekken de snelweg op na het tanken. Wilde niet meteen starten na een minuutje rust wel weer.2. Vlak bij Amsterdam (dik 100 kilometer verder / uur later) gebeurde dit nogmaals toen ik bij +/- 100 km/h de cruisecontrol weer aanzetten (moest dus flink optrekken in 5 naar 120 KM/h) De laatste grote beurt was 15D km geleden, eerder werd soortgelijk gedrag veroorzaakt door een verstopt dieselfilter. Dealer gebeld, deze gaf aan (ivm. de km-stand 198.000) het diesel filter tijdens die beurt niet te hebben vervangen. Dit alsnog op de hoek van de straat laten doen.Vanmorgen was het probleem echter weer terug, bij dik 3000 toeren in de 4 de snelweg op en de auto haperde wat, uit reactie schakelde ik meteen naar de 5 (voelde als toeren begrenzer) waarna ik mij bedacht dat ik nog niet zoveel toeren maakte. Terug naar de vier en een beetje gas bij. Auto slaat abrupt af bij 3.5000 toeren. Auto gekeerd en terug naar huis. In de 3 krijg ik het probleem niet gereproduceerd.Bij de juiste afrit nog een pogin in de 4, weer slaat de auto af. Dit keer blijft echter het motor management lampje wel branden (andere keren niet).Ik ben hierop meteen door gereden naar de dealer; deze lees uit 'FUEL PRESSURE LEAKAGE' en volgens mij zag ik op zijn scherm dat de rail 1018 mBar had bij stationair toerental, de lekkage lekt dus pas bij 'hard werken'  (misschien op zo'n moment meer tegendruk uit de cilinders?)De auto vertegenwoordigd een dagwaarde van nog geen 6.000 euro schat ik zo (205.000 KM, 2005, handbak) en de kosten beginnen aardig op te lopen.- lekke krukas keering- grote beurt, brandstof filter etc.- Nieuwe keerring vooras + olie in tussenbak;vooras;achteras (zat water in)Al met al ergens tussen de 1000 en 2000 per jaar aan kosten over de laatste 3 tot 4 jaar, deels dure beurten.Graag meningen en advies,- hoe moelijk zijn dergelijke lekkages te vinden?- is dit Kia specifiek werk of zou elke handige garage dit moeten kunnen (de zeer goede, kleine garage op de hoek is een stuk goedkoper en daar heb ik meer vertrouwen in)- wat voor kosten / matriaal zitten er tussen de bandstofpomp en de verstuivers?Dank allen.

Lees het hele artikel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...