Lotje Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 Afgelopen vakantie (Portugal)kreeg ik problemen met trekkracht van de auto Sportage V6 2005 met caravan. Bij het verlaten van een camping die nogal stijl was kwam de auto met caravan niet boven, met veel gedoe eindelijk achteruit naar beneden en na enig overleg wat dit kon zijn heb ik een 2e poging gedaan en ja met pijn en moeite was ik boven. Vervolgens moesten wij ook nog eens door de Pyreneeën met een bang hart ben ik er aan begonnen, en wonderwel het ging prima. Volgende camping andere dag weer hetzelfde verhaal, ze hebben ons met een stevige auto naar boven moeten trekken en let op met een warme motor achteraf gezien geeft dat geen probleem. Benzine verbruik gerekend over zo'n 6000, Km 1 op 5,2 telt lekker aan.In Portugal mijn dealer gemaild met dit probleem, advies was uit laten lezen door dealer. Gelukkig was er dichtbij een dealer heeft hem uitgelezen en conclusie 2 Lambda sensoren lucht/benzine aanvoer waren defect.Deze zouden besteld worden hebben 2 weken opgewacht waren ze er nog niet. Vervolgens met de kennis met warme motor weinig problemen wel nog steeds hoog verbruik. Bij thuiskomst naar mijn dealer met de uitslag van uitlezen wilde ze hem zelf ook eerst uitlezen, met gevolg geeft geen storing(en) aan. Ook dealer weet er geen oplossing voor de 2 sensoren vernieuwen zou op zo'n € 500,00 komen maar krijg geen garantie dat het dan opgelost is, wie o wie kan mij een goede raad geven. Een toch nog tevreden Kia rijder. Quote
smetjesmee Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 Halllo Lotje Je stelt je vraag op de verkeerde plaats. Hier gaat het over de nieuwe sportage 2011. Probeer nog eens op de juiste locatie. Je vraag wordt zeker en vast beantwoord. Veel succes nog met je wagen! grtz, Kurt Quote
Recommended Posts