Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heb zelf een Rio uit 2005 op LPG-G3.Heb dit probleem vorig jaar gehad, direct na de grote beurt.Hij was uitgelezen, bleek een misfire op de 4e bougie.Op benzine was het ook, alleen minder.Ook het Motor manag. ging branden. Men zij dat het aan het gas lag, doordat benzine minder problemen gaf.Bij de gasboer aangekomen en uitgelezen zij deze dat het aan de ontsteking lag en niet aan het LPG circuit lag.Vervolgens heeft de dealer deze een dag gehad om erachter te komen.Ik gaf zelf al aan dat het misschien wel een simpele ingreep was zoals electrodeafstand of de bougiekabel.Dit hadden ze nagekeken en doorgemeten en bleek in orde te zijn. Bij navraag hoe ze de kabel hebben doorgemeten zei men met een Ohm meter.Gezien mijn technische achtergrond wist ik dat je hierdoor niet goed kunt meten, doordat op zo'n klein stukje er altijd een minimale weerstand is. Hier zijn speciale meters voor die vroeger zelfs al op mijn oude school bestonden (20jr terug.) Hiermee sturen ze een hoge stroom door de kabel en kijken wat het verlies dan is.Men gaf toen toe het te weten maar deze niet in huis te hebben.Vervolgens hebben ze op mijn verzoek toch alleen op die 4e bougie een nieuwe kabel gezet en het probleem was verholpen.Waarom op LPG slechter dan op benzine zul je vragen? Het blijkt dat voor de ontsteking van LPG een betere vonk nodig is dan voor benzine.De garage stond ook even perplex van het simpele euvel.

Lees het hele artikel

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...