Henk1987 Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Hallo, Ik heb een 97 kia Sephia sedan die stottert bij het optrekken. Alle elektrische delen zijn zo'n beetje al vervangen Bougies, Bobine, bougiekabels, rotor en verdelerkap maar niets bied een oplossing. Ik weet echt niet wat ik er mee aanmoet, en heb zelf aangezien ik student ben, nauwelijks geld meer kan missen voor reparaties. Ik kan er niks over vinden op internet en de lokale kia dealer wil eerst een smak geld zien voordat er ?berhaupt naar gekeken word. Kan iemand mij helpen, want ik ben ten einde raad, ik rij het ding dalijk nog zo de haven in ik heb er al 150 euro aan nieuwe delen aan uitgegeven en toen nog 200+ voor een reparatie van de hoofdkoppelingscylinder. Mvgr, Henk. Quote
Rio-man Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Stotteren kan met vanalles te maken hebben. Vuil lijkt me erg logisch. Quote
Henk1987 Posted May 13, 2007 Author Posted May 13, 2007 De kia rijd boven de 2000 2500 toeren gewoon lekker, zou het daar dan nog steeds aan kunnen liggen, en zo ja, waar moet ik dan kijken? Quote
Rio-man Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 De kans wordt al beperkt, maar kan nogsteeds ja. Dat ligt aan de brandstoftoevoer zijn. Het meest logisch lijkt me dan op de brandstofrail. Al het vuil daarna wordt verbrand... (verbeter me als ik het fout heb) Gezien hij boven de 2000/2500 toeren wel goed rijd, zit ik nu eerder te denken aan een foute afstelling. Het lijkt of het gasmengsel beneden de 2000 toeren verkeerd wordt aangeleverd. Quote
raadvan5 Posted August 23, 2010 Posted August 23, 2010 Hallo,Ik heb een 97 kia Sephia sedan die stottert bij het optrekken. Alle elektrische delen zijn zo'n beetje al vervangen Bougies, Bobine, bougiekabels, rotor en verdelerkap maar niets bied een oplossing. Ik weet echt niet wat ik er mee aanmoet, en heb zelf aangezien ik student ben, nauwelijks geld meer kan missen voor reparaties. Ik kan er niks over vinden op internet en de lokale kia dealer wil eerst een smak geld zien voordat er ?berhaupt naar gekeken word. Kan iemand mij helpen, want ik ben ten einde raad, ik rij het ding dalijk nog zo de haven in ik heb er al 150 euro aan nieuwe delen aan uitgegeven en toen nog 200+ voor een reparatie van de hoofdkoppelingscylinder. Mvgr, Henk. Ik heb er ook zo nu en dan last van en vooral als ik 's ochtends wegrijdt en het is wat koud en vochtig. De motor bonkt en stottert alsof hij wil gaan stoppen en de rem steeds wordt ingetrapt , maar dit verdwijnt na een kilometer of wat. Is dit ook jou probleem op dit moment ? Quote
Virsx Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Ik heb er ook zo nu en dan last van en vooral als ik 's ochtends wegrijdt en het is wat koud en vochtig. De motor bonkt en stottert alsof hij wil gaan stoppen en de rem steeds wordt ingetrapt , maar dit verdwijnt na een kilometer of wat. Is dit ook jou probleem op dit moment ? Ik heb dit probleem momenteel wel inderdaad, en gaat vanzelf weer over.. Las ergens dat het ook te maken kan hebben met de oliedruk?? Ik ben nu opzoek naar een andere oliepomp voor m'n Sephia '94. Lichtere olie verhielp het probleem namelijk direct dus ik begin er zo langzamerhand van overtuigt te raken dat het de Olie pomp/druk kan zijn. Hoe dat verhaaltje precies in elkaar steekt durf ik niet te zeggen, maar het is iig het proberen waard! Quote
Rio-man Posted January 13, 2011 Posted January 13, 2011 Wacht, ik heb dit probleem ook gehad met de Clarus. Daarvan was de koppeling gaar. Bij het optrekken schokte hij ook gigantisch. Als de motor warmer was, dan trok dit bij. Probeer eens weg te rijden als de motor koud is, en dan je koppeling iets langer op het aangrijpingspunt laten hangen. Schokt hij dan ook nogsteeds? Quote
Recommended Posts