adc Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 Heb sinds 26 febr. de nieuwe Sorento 3.3V6. Een waanzinnige auto en voel me koning te rijk. 1e 300 km. zonder problemen gereden. Toen werd er via de dealer, door een erkend installateur, alsnog een alarm klasse 3 ingebouwd. De motor is sindsdien iets onregelmatiger gaan lopen en bij de koude start komt het toerental (welke direct weer enigzins terugvalt) hoger (net boven de 2.000) dan voor inbouw (net onder de 2.000). Op naar Hongarije steeds vaker resonantie bij geringe stuuruitslag (normaal is dit alleen bij volledige uitslag). Van kwaad tot erger, begint de wagen ook nog eens te bonken bij het optrekken. Dit verdwijnt nadat de 3e versnelling is bereikt. Teruggekomen in Nederland kon de dealer niets vinden en heb een week zonder zekering rondgereden. Niet de bedoeling, maar de wagen reed in ieder geval normaal. Vanaf dat moment geeft de wagen ? 5 seconden, nadat deze koud is gestart, een nogal hard kort ratelgeluid (er wordt iets ingeschakeld). Er is inmiddels een nieuwe tussenbak gemonteerd, waardoor de resonantie en het bonken zijn verdwenen, maar het ratelgeluid na koude start blijft. De dealer kan niets vinden en volgens de importeur hebben ze dit allemaal. Ook heel vreemd is, dat hetgeen ingeschakeld wordt bij de koude start, geen ratelgeluid geeft wanneer het vochtig weer is, maar bij droog weer, des te harder. Wie heeft deze ervaring ook en kan me er meer over vertellen? Quote
Guest schoenmakertje Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 alleen bij koude motor voel(hoor) ik wel een kloink in de achter as, maar verder geen bijgeluiden..wel bij erg korte bochten merkt je dat de 4x4 aandrijving daar geen zin in heeft. (full time 4x4) frans Quote
Recommended Posts