Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zomaar twee berichtjes in de pers van vandaag:

Amsterdam werkt aan gastvrijere stad. De Kamer van Koophandel heeft berekend dat de toeristische sector in Amsterdam jaarlijks circa 200 miljoen euro aan omzet misloopt doordat bezoekers na een slechte behandeling niet meer terugkomen. Het ruim 1 miljoen euro kostende project Welcome moet dit probleem oplossen.

Amsterdam maakt parkeren vuile auto duurder. De Amsterdamse PvdA-wethouder Tjeerd Herrema van Verkeer wil dat grote, zware en vervuilende auto's meer parkeergeld gaan betalen dan schone auto's. Parkeerders in Amsterdam moeten in de toekomst mogelijk hun kenteken bij de parkeerzuil intoetsen om te zien welk tarief ze betalen. GroenLinks, coalitiegenoot van de PvdA in Amsterdam, voert al jaren strijd tegen met name luxe terreinwagens, door GroenLinks asobakken genoemd.

Ga zo door Amsterdam, lekker gastvrij!

Posted

Tsja, ik denk dat het een beetje onrealistisch is, dit plan. Hoe willen ze dat gaan doen met parkeerkaartjes en dergelijk?

Het is niet haalbaar om ervoor te zorgen dat iedereen op gewicht een kaartje gaat kopen, dat kan gewoon niet, of ze moeten op elke hoek van de straat een weegschaal gaan maken?

En zelfs als je iedereen een parkeerkaart zou geven (Nederland kennede: laat kopen), dan zou je nog niet uit de brand zijn, want w?t met de bezoekers van buitenaf, die niet van de regeling afweten, en dus nergens hun auto kwijt kunnen?

Zoals in de eerste post staat: Lekker gastvrij Amsterdam!

Mijn persoonlijke mening is dat ik het altijd al een rotstad heb gevonden, maar dat heeft weer ergens anders mee te maken.