Dick van Dyke Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Ik heb afgelopen week mijn orginele 18" Exclusive velgen vervangen door 19" wielen van AEZ. Ondanks dat ik vreesde voor minder comfort is me dit enorm meegevallen. Het lijkt zelfs dat de wegligging iets verbeterd is. Kan misschien ook aan de banden liggen ? De velgen zijn voorzien van Michelin Pilot Sport banden. Wat is de ervaring andere met "ander" velgen/banden ? Dick van Dyke Quote
Smart Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Dat kan ik ook beamen. Dezelfde ervaring heb ik gehad met mijn Hyundai Tucson toen ik van 16 inch (235/60/16 Hankooks) naar 18 inch (245/45/18 Dunlop Sportmaxx) overstapte. Deze bandenmaat/-merk was gewoon comfortabeler en qua wegligging vele malen beter. Quote
Ferry82 Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 Ziet er goed uit hoor 19 inch wat is de bandenmaat? Quote
Dick van Dyke Posted October 21, 2011 Author Posted October 21, 2011 Ziet er goed uit hoor 19 inch wat is de bandenmaat? Dank. Ik wilde 255 banden (standaard op de 18" velgen van Kia is 235/18/55) en toen adviseerde mijn leverancier (VDR Autosyling en banden in Hamont-Achel) 255/45/19. Deze zouden slechts < 1% afwijking hebben qua buitendiameter i.v.m. mogelijke tellerafwijking. Zo ziet het er van dichtbij uit......... Quote
smetjesmee Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 Dank. Ik wilde 255 banden (standaard op de 18" velgen van Kia is 235/18/55) en toen adviseerde mijn leverancier (VDR Autosyling en banden in Hamont-Achel) 255/45/19. Deze zouden slechts < 1% afwijking hebben qua buitendiameter i.v.m. mogelijke tellerafwijking. Zo ziet het er van dichtbij uit......... Niet mis ! 't Is waarschijnlijk een velg die vlug gekuist is, met niet teveel tralala aan . Aan de fabrieks 18-duimers is er toch wat werk aan om ze proper te krijgen... Mag ik vragen wat je met de originele zal doen? Houden voor winterbanden vermoed ik? 1 Quote
Dick van Dyke Posted October 21, 2011 Author Posted October 21, 2011 Niet mis ! 't Is waarschijnlijk een velg die vlug gekuist is, met niet teveel tralala aan . Aan de fabrieks 18-duimers is er toch wat werk aan om ze proper te krijgen... Mag ik vragen wat je met de originele zal doen? Houden voor winterbanden vermoed ik? Inderdaad, makkelijk schoon te maken en (ik) zie ze niet zoveel, dus ik kan me enigzins onderscheiden van al die SP3's die ondertussen op de NL en B wegen verschijnen. Er beginnen er nu langzamerhand "veel" in het straatbeeld te verschijnen. Inderdaad, op de orginele velgen gaan winterbanden. De Hankooks (slechts 700 km mee gereden) liggen klaar "in de uitverkoop" voor een collega SP3 rijder. Voor Euro 395,-- mogen ze weg, gratis gebracht op route Den Haag - Rotterdam, Breda, Antwerpen - Brussel. Groet, Dick van Dyke. P.s. Originele Exclusive 18" velgen voor < Euro 150,--/stuk, zie www.kia-shop.de. Met "mijn" banden heb je dan voor minder dan Euro 1000,-- een "originele" set ..................... 1 Quote
kiatjewhiteautomaat Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 hallo Ziet vet gaaf uit en lekker makelijk schoon te houden deze velgen. greetz dominique Quote
Recommended Posts