Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

FF wachten of ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo...ben sinds enkele dagen in het gelukkige bezit van een Sportage III 2.0 CRDI Aut. Ben verder ook een verwoed sportvisser en sleur al heel wat jaren een boot (ong 1200 kilootjes) mee door het hele land. Er moet binnenkort natuurlijk weer gevist worden en nu is mijn vraag of de auto's van tegenwoordig nog voorzichtig "ingereden" moeten worden of dat ik de boot er al achter kan hangen met 200 kilometer op de teller ?

Ik stel deze vraag omdat mijn vorige auto (Sorento- automaat V6) naar mijn idee wat blijvend schokkerig optrok nadat ik deze ook in relatief nieuwstaat met boot en trailer confronteerde...kan zijn dat ik mij dit inbeelde, maar heb toch 4 jaar lang het gevoel gehad dat ik beter ff had kunnen wachten met het trekken van zware lasten in nieuwstaat.

graag jullie mening en alvast dank !!!

Geplaatst

Ik heb (volgens mij in het instructieboekje) gelezen dat de auto de eerste 3000km niet mag trekken.

ik zou het zekere voor het onzekere nemen en dit advies in acht nemen...

Geplaatst

Ik heb (volgens mij in het instructieboekje) gelezen dat de auto de eerste 3000km niet mag trekken.

ik zou het zekere voor het onzekere nemen en dit advies in acht nemen...

Kijk...daar heb ik wat aan :D ...had al heel wat doorgebladerd in het IB, maar dat was ik nog niet tegengekomen.....ga gelijk nog eens neuzen....mijn dank zover.

ps: Inderdaad..op pag 1.7 staat dat het beter is om 2000 kilometer even geen aanhanger (lees last) te trekken....welliswaar geen 3000 maar toch ;) . TNX

Geplaatst

Hallo...ben sinds enkele dagen in het gelukkige bezit van een Sportage III 2.0 CRDI Aut. Ben verder ook een verwoed sportvisser en sleur al heel wat jaren een boot (ong 1200 kilootjes) mee door het hele land. Er moet binnenkort natuurlijk weer gevist worden en nu is mijn vraag of de auto's van tegenwoordig nog voorzichtig "ingereden" moeten worden of dat ik de boot er al achter kan hangen met 200 kilometer op de teller ?

Het handboek geeft aan dat de eerste 2000 km geen aanhanger getrokken mag worden en in principe lijkt het me verstandig om dit soort aanwijzingen van Kia in acht te nemen.

Mijn eigen ervaring: Ik kreeg mijn SP3 1 week voordat ik met de caravan naar Sicilië op vakantie zou gaan. Ik heb toen met een paar extra ritten er voor gezorgd dat ik 1500 km op de teller had vóór we vertrokken. Daarna voorzichtigheidshalve de volgende 1000 km de 6e versnelling niet gebruikt.

Ik vond dat volledig verantwoord aangezien:

- de 2000 km voor alle typen geldt (en de 2.0 CRDi heeft heel wat meer power dan bv een 1.6.)

- Achter de 2.0 CRDi 2000 kg mag waar ik met 1200 kg (net als jij) ver onder bleef.

Ik heb hiervan dan ook geen enkel nadeel ervaren (teller nu op 17.000 km)

Bij jou speelt nog mee dat je een automaat hebt met het extra koppel vandien en dat je alleen in Nederland rijdt (geen snelheden boven 90 km en geen bergen).

Ik zou wél de "inrij" periode van 1000 km respecteren alvorens je trailer er aan te hangen en dat niet al met 200 km doen.

Geplaatst

Het handboek geeft aan dat de eerste 2000 km geen aanhanger getrokken mag worden en in principe lijkt het me verstandig om dit soort aanwijzingen van Kia in acht te nemen.

Mijn eigen ervaring: Ik kreeg mijn SP3 1 week voordat ik met de caravan naar Sicilië op vakantie zou gaan. Ik heb toen met een paar extra ritten er voor gezorgd dat ik 1500 km op de teller had vóór we vertrokken. Daarna voorzichtigheidshalve de volgende 1000 km de 6e versnelling niet gebruikt.

Ik vond dat volledig verantwoord aangezien:

- de 2000 km voor alle typen geldt (en de 2.0 CRDi heeft heel wat meer power dan bv een 1.6.)

- Achter de 2.0 CRDi 2000 kg mag waar ik met 1200 kg (net als jij) ver onder bleef.

Ik heb hiervan dan ook geen enkel nadeel ervaren (teller nu op 17.000 km)

Bij jou speelt nog mee dat je een automaat hebt met het extra koppel vandien en dat je alleen in Nederland rijdt (geen snelheden boven 90 km en geen bergen).

Ik zou wél de "inrij" periode van 1000 km respecteren alvorens je trailer er aan te hangen en dat niet al met 200 km doen.

Duidelijk verhaal waar ik me zeker aan ga houden...dank voor de uitgebreide ondersteuning in deze..:clap:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...