Jump to content

Imitatie onderdelen....?

Guest janoeska

Recommended Posts

Guest janoeska

Kan iemand ons misschien vertellen hoe je de orginele Kia onderdelen zoals een sitebar (rond met 2 opstappen) en de rvs instaplijsten kan herkennen?

Op de sitebars kan ik namelijk geen Kia sticker of merknaam vinden alleen een sticker van Cobra. En de rvs instaplijsten die geplaatst zijn hebben een licht grijse omlijsting ipv de standaard donker grijse, tegen zwart aan, kleur zoals hij af fabriek komt.

Ik weet dat er imitatie onderdelen zijn (doorgaans goedkoper) en zou graag aan de weet komen of er al dan niet zichtbare verschillen zijn.

Janoeska

kwaliteit kan slechter zijn, ze kunnen afwijken kwa kleur, vorm en dikte, de officiele logo's van Kia kunnen ontbreken, eventuele productienummers ed kunnen ontbreken. ed

Als het om de sidebars gaat kan het goed zijn dat je hier geen KIA logo op zult aantreffen. Bij mijn weten maakt KIA ook geen sitebars. De sitebars worden direct van Cobra afgenomen en gemonteerd.

Cobra is ??n van de betere fabricanten van sitebars, beugels enzovoort voor de automotive industrie. Dus, geen zorgen over de sitebars van Cobra.

Ik heb ook Cobra sitebars (zelf) om mijn Sorento geplaatst. Ze zitten er nog steeds aan, en de kwaliteit van de sitebars (inclusief de kunststof trede) zijn goed. De kunststof delen aan de Cobra sitebars zijn van betere kwaliteit dan de kunststof onderdelen van Kia.