jos16 Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Ik kwam afgelopen tot de ontdekking dat er schade is aan een velg van onze Soul. Op het gepolijste deel zit een diepe kras en verder wat kleine maar diepe krassen. We hebben geen stoeprand of iets dergelijks gepakt, de auto is wel bij de dealer geweest voor onderhoud, maar deze zegt nergens van te weten. Maar wat is wijsheid, moet ik deze krassen laten zitten of is er een mogelijkheid om deze krassen weg te krijgen. Ik weet dat gepolijste velgen kwetsbaar zijn, ik heb er voorlopig wat blanke lak op gedaan. Quote
Smart Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Als ik de plek op de rand van de band zo zie, dan is de velg langs iets geschuurd tijdens het rijden. De krassen zijn niet statisch ontstaan, maar volgens mij door een ronddraaiende beweging. Wel jammer zo'n schade, vooral als je zuinig bent op je spullen. Quote
Remko .me Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Dag Jos! Wat zonde zeg, maar er zijn wel oplossingen. Ik weet niet hoe diep ze zijn, maar je zou ze iets kunnen verwerken met het polijsten. Misschien is het beste om nu even informatie in te winnen bij een expert. Voorbeeld: http://www.velgenexpert.nl/stoeprand-schade.html Zo zijn er nog een paar schadeherstelbedrijven die dit soort schade's deels kunnen herstellen. Misschien niet helemaal weg te krijgen maar wel vrijwel onzichtbaar. Volgens mij ook niet heel duur om dit op te lossen, denk rond de 60 euro. Houd je ons op de hoogte? ben benieuwd! Ook goed te weten voor andere forumleden. Quote
jos16 Posted October 25, 2011 Author Posted October 25, 2011 Ik ben zelf een uurtje voorzichtig ervoor gaan zitten met licht polijstpasta. De kleine krasjes zijn minder geworden maar de beschadiging en de diepe kras blijf je goed zien. Wel met een tandenstoker voorzichtig blanke lak op de schade gedaan. Nu maar eens gaan bellen wat een reparatie gaat kosten en of het er wel mooier op wordt, blijft lastig die gepolijste velgen. Quote
jos16 Posted October 27, 2011 Author Posted October 27, 2011 Ik dacht gisteren aan De Velgendokter in Uden. Maar heb ff zitten googlen en ga maar niet naar Uden toe, wat een nare negatieve berichten over dit bedrijf zeg. Nu foto opgestuurd naar Wheeltrim in Nijkerk. Afwachten maar weer. Quote
jos16 Posted October 27, 2011 Author Posted October 27, 2011 Bericht van Wheeltrim gehad. Reparatie kost 158 euro en dan moet de band nog van de velg en later er weer op en die kosten komen er ook nog bij. Een nieuwe velg is goedkoper dan repareren, maar voorlopig moet de schade maar ff blijven zitten. Quote
Remko .me Posted November 4, 2011 Posted November 4, 2011 Wat een bizar hoge bedragen. Probeer is bij carclean.nl wat ze voor je kunnen doen? Quote
jos16 Posted November 4, 2011 Author Posted November 4, 2011 Inderdaad, dit zijn geen prijzen meer, belachelijk gewoon. Ik zal eens gaan vragen bij carclean, ik had er de afgelopen week geen tijd voor maar ga er aankomende tijd achteraan. Quote
Recommended Posts