Jump to content

Bagageafscheidingsrek

Scooby

Recommended Posts

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het bagageafscheidingsrek dat KIA voor de Sportage III aanbiedt? En met welk model? Op de website (http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Sportage/Accessories/) staat tegenwoordig een andere model dan in de brochure die ik destijds heb gekregen.

Het lijkt erop dat het model uit de brochure van destijds op de leuning van de achterbank wordt gemonteerd en dat links- en rechtsboven nog driehoekige gaten open blijven. Dat model lijkt me niet zo geschikt, maar misschien heeft iemand er toch positieve ervaringen mee. Misschien is dit afscheidingsrek niet meer te koop (de modelnummers zijn volgens mij hetzelfde gebleven). Weet iemand dat?

Op de KIA-website zie je tegenwoordig een model met een frame dat de contouren van de binnenkant van de auto volgt (van de bodem tot het dak van de bagageruimte). Het lijkt erop dat je dat afscheidingsrek naar beneden kan klappen als je het niet gebruikt. Is dat zo? Kan het afdekzeil/kofferbakscherm nog dicht als je het afscheidingsrek gebruikt dan wel niet gebruikt (= ingeklapt)? Is het eenvoudig te monteren, zonder gaten te hoeven boren of zo? Is het een stevig afscheidingsrek? Kan het afscheidingsrek gemakkelijk uit de auto worden gehaald?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet, Scooby

Ik ben ook benieuwd naar zo'n rek, maar het rek hoeft bij mij niet zo ontzettend sterk te zijn, het is meer bedoeld om het hondje achterin te houden,

deze heeft namelijk ontdekt dat hij over de achterbankleuning kan klimmen, dat vinden wij niet fijn, overal haar en vlekken, daar wordt je niet vrolijk van.

Graag een afbeelding van zo'n rek, het rek moet wel makkelijk te demonteren zijn en net als de balk waarin het rolgordijn zit, even aan de kant te leggen zijn

als er toch eens een iets groter voorwerp dan gebruikelijk mee moet.

Alvast bedankt!

Ik heb =2657&VID=M5Rfgm6x2rI5y4sP&saSearch[word]=&saSearch[category]=Sportage III&saSearch[special]="]deze gekocht bij een KIA handelaar in Duitsland.

Is in 2 minuten gemonteerd. Wordt bevestigd aan de bodem van het koffer en 2 haken schuiven over de haken waarin de achterbank geklemd zit (ik weet het, vrij moeilijk uitgelegd) en je hoeft natuurlijk geen gaten te boren voor montage. Wanneer het mij beter gaat zal ik eens een paar foto's maken, maar gelieve wat geduld te hebben.

Je kunt de bovenkant niet neerplooien, maar wanneer je de achterbank plat legt kun je lange voorwerpen doorschuiven. Het rolgordijn kan gewoon blijven zitten.

Het geheel zit degelijk vast, dus geen gerammel. Ben er zeer tevreden mee.

ik heb het er ook inzitten, het rammelt niet en zit degelijk vast zonder schroeven en boren.

Alleen als je ergens staat en het rek moet eruit omdat je de ruimte nodig hebt, is het een onhandig ding om mee te nemen.

Bedankt voor de info zover, het lastige van dit rek vind ik onhandige deel, als je iets groters wil meenemen, dan zit het rek wel behoorlijk in de weg en is het onhandig, iets om van te voren rekening mee te houden.

Het rek is wel weer bijna 80 euro goedkoper dan de 240 die Kia voor zijn rek vraagt bij de accessories afdeling, hier moet ik nog even een paar nachtjes over slapen, hondje moet ondertussen maar even thuis blijven.

Eigenlijk zoek ik iets simpelers, net genoeg om een hond ervan te weerhouden dat hij niet over de achterbank klimt.

Eigenlijk zoek ik iets simpelers, net genoeg om een hond ervan te weerhouden dat hij niet over de achterbank klimt.

Hem met een heel kort riempje aan één van de bevestigingsogen voor het baggenet vastmaken. :lol:

Guest Angelique

Bedankt voor de info zover, het lastige van dit rek vind ik onhandige deel, als je iets groters wil meenemen, dan zit het rek wel behoorlijk in de weg en is het onhandig, iets om van te voren rekening mee te houden.

Het rek is wel weer bijna 80 euro goedkoper dan de 240 die Kia voor zijn rek vraagt bij de accessories afdeling, hier moet ik nog even een paar nachtjes over slapen, hondje moet ondertussen maar even thuis blijven.

Zoiets misschien? http://www.zooplus.nl/shop/honden/benches/hondenrek/129985 is zo losgedraaid als het moet.

Dank je Angelique, je hebt me op weg geholpen.

De hoogte van de kofferbak is niet zodanig dat elk rek er inpast,

van vloer tot plafond is maar iets meer dan 70cm en dan vallen

er veel rekken af, toch deze:

http://www.hondenoutlet.nl/product/hondenrek-voor-de-auto

in de kleine uitvoering lijkt mij wel een geschikte kandidaat die

ook snel weer te verwijderen is.:D

Guest Angelique

Dank je Angelique, je hebt me op weg geholpen.

De hoogte van de kofferbak is niet zodanig dat elk rek er inpast,

van vloer tot plafond is maar iets meer dan 70cm en dan vallen

er veel rekken af, toch deze:

http://www.hondenoutlet.nl/product/hondenrek-voor-de-auto

in de kleine uitvoering lijkt mij wel een geschikte kandidaat die

ook snel weer te verwijderen is.:D

Die heb ik :) Hou er rekening mee, dat doordat het hek recht naar beneden loopt en de banken schuin aflopen, er ruimte onderin ontstaat waardoor het hek daar kan gaan schuiven (als b.v. woef er tegenaan gaat liggen) en hij dan het rek kan vangen. Ik heb dat geteckeld door het hek aan de buizen van de hoofdsteunen te binden, maar dan verlies je wel weer het "even snel weghalen, of je moet dat vastbinden met iets doen wat ook snel los kan...gespje ofzo, ik heb tie rips gebruikt. Oh ja, en rammelvrij is die ook niet :D

Jammer - qua afstand - dat je in NH woont kofferbak want ik heb er zo een liggen die we niet meer gebruiken.

Het uithalen/inzetten gaat d.m.v. 2 moeren op draadeinden.. dus wel sleutel bij de hand hebben om vast/los te maken.

Mocht iemand interesse hebben dan istie voor b.v. een bloemetje - voor m'n vrouw ;)- op te halen.

Labra..( zie avatar ) blijft netjes op de achterbank zitten en om de lederen bekleding een beetje gaaf te houden liggen er 2 badkamerkleedjes - van boven zacht en van onderen waterdicht en stroef - op de achterbank.

Deze hond heeft zo goed als geen last van verharen dus als ik meerdere personen mee moet nemen is het die kleedjes in de achterbak gooien en klaar !.

Guest Angelique

@labramatier: die dingen zijn wel te versturen hoor, lapje karton eromheen, postzegel erop en dan komt die er wel. Die van mij kwam ook van mp over de post.

Jammer - qua afstand - dat je in NH woont kofferbak want ik heb er zo een liggen die we niet meer gebruiken.

Het uithalen/inzetten gaat d.m.v. 2 moeren op draadeinden.. dus wel sleutel bij de hand hebben om vast/los te maken.

Mocht iemand interesse hebben dan istie voor b.v. een bloemetje - voor m'n vrouw ;)- op te halen.

Labra..( zie avatar ) blijft netjes op de achterbank zitten en om de lederen bekleding een beetje gaaf te houden liggen er 2 badkamerkleedjes - van boven zacht en van onderen waterdicht en stroef - op de achterbank.

Deze hond heeft zo goed als geen last van verharen dus als ik meerdere personen mee moet nemen is het die kleedjes in de achterbak gooien en klaar !.

Dat ik in NH woon is geen probleem, ben hem aan het inrijden en verstook nu met heel veel plezier wat extra benzine om aan een paar kilometers te komen, heb hem nu een dag of 5 en heb er nu ruim 800km mee gereden onder diverse omstandigheden om alles zo soepel mogelijk te krijgen, hij heeft ook al even de 160km/u aangetikt en heeft ook al even een sprintje moeten trekken toen hij lekker warm was. Hoop dat hij net als de rest van mijn andere nieuwe auto's een afschuw heeft van olie ;)

Met andere woorden, ik heb volgende week vrij en wil graag het rek bij je ophalen, heb geen grote zware hond, 10kg, maar wel heel erg slim en verhaard momenteel weer een stofzuigerzak in de week :( Heb hem dus niet graag op de achterbank, de matjes laten zich niet makkelijk reinigen.

Van welke bloemen houd ze?:)

BTW, ik ken de werking van dit forum niet goed, maar als er zoiets is als een PM, doe me er dan maar 1, dan komen we er wel uit :D

BTW, ik ken de werking van dit forum niet goed, maar als er zoiets is als een PM, doe me er dan maar 1, dan komen we er wel uit :D

Vanavond stuur ik je even een PM.. das wat makkelijker via de computer.

Rechts bovenaan naast je avatar zie je dan wel een melding staan.

Die heb ik :) Hou er rekening mee, dat doordat het hek recht naar beneden loopt en de banken schuin aflopen, er ruimte onderin ontstaat waardoor het hek daar kan gaan schuiven (als b.v. woef er tegenaan gaat liggen) en hij dan het rek kan vangen. Ik heb dat geteckeld door het hek aan de buizen van de hoofdsteunen te binden, maar dan verlies je wel weer het "even snel weghalen, of je moet dat vastbinden met iets doen wat ook snel los kan...gespje ofzo, ik heb tie rips gebruikt. Oh ja, en rammelvrij is die ook niet :D

Zoals je al wel gelezen hebt, heb ik toch wel belangstelling, hoop op een afspraak met Labramatiër, wil graag een rek dat er snel uit kan. BTW, kan dit rek als je het niet wil gebruiken makkelijk plat op de bodem liggen en dat je dan daarop het grotere voorwerp legt?

Dank je voor de verdere info, niet rammelvrij...... dan zal hij wat vaker naar de berging verhuizen en mag woef iets minder vaak mee om boodschappen te doen ;)

Vanavond stuur ik je even een PM.. das wat makkelijker via de computer.

Rechts bovenaan naast je avatar zie je dan wel een melding staan.

Oke, zal erop letten, al weet ik niet of ik vandaag nog op kan antwoorden, maar dan krijg je zeker morgen antwoord :yes::flowers:

Guest Angelique

Zoals je al wel gelezen hebt, heb ik toch wel belangstelling, hoop op een afspraak met Labramatiër, wil graag een rek dat er snel uit kan. BTW, kan dit rek als je het niet wil gebruiken makkelijk plat op de bodem liggen en dat je dan daarop het grotere voorwerp legt?

Dank je voor de verdere info, niet rammelvrij...... dan zal hij wat vaker naar de berging verhuizen en mag woef iets minder vaak mee om boodschappen te doen ;)

Met de radio op 25 hoor je daar niets meer van :lol:

Ja hoor, als die plat ligt is het niet zoveel meer en kan er makkelijk wat bovenop gezet worden. Het is vrij redelijk sterk ijzerwerk, dus dat kan wel wat hebben. :)

Zo, dat was leuk, even een bakkie gehaald bij Labramatiër en het rek gepast.

Het rek past alsof het er voor gegoten is, is wel een rek dat je moet verwijderen als je de inhoud van de kofferbak voor anderen wilt afschermen, maar ook dan ligt het passend in het bagageruim en als de hond niet mee gaat, dan kan het in de berging.

Ook hebben we nog even een ritje gemaakt in zijn auto, mooie luxe uitvoering met zo'n beetje alles erop en eraan, toppie.

Bij mij komen woensdag de deurstrippen erop en de achtersierlijst, dan is ie voor wat mij betreft compleet. Alleen nog even stoeien met de Phone instellingen, daar wordt ik een beetje mal van, zo werkt het en zo werkt het niet meer..... heb al aan de dealer gevraagd naar zijn ervaringen hiermee, zal ook wel goed komen.

De 1e 1000km zit erop, en het waren overheerlijke kilometers :D

• 2 months later...

Groot voordeel van het rek uit de KIA-accessoirelijst is dat het rolgordijn over de bagage nog kan worden gebruikt; bij universele rekken is dat maar de vraag of dat nog kan.

frankd zegt over het KIA-rek: "Alleen als je ergens staat en het rek moet eruit omdat je de ruimte nodig hebt, is het een onhandig ding om mee te nemen". Kan je het rek dan niet platleggen in de kofferbak (eventueel met neergeklapte achterbank)? Of tegen de achterkant van de voorstoelen aanzetten (eventueel op z'n kop)?