dr_TT Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 Enige weken na levering van onze Sportage (2.0B AWD, automaat) reed ik tijdens onze vakantie kort geleden voor het eerst in het pikkedonker. Daarbij viel me op dat een deel van de verlichting van het instrumentenpaneel niet brandt. Zo is geen van beide hendels aan het stuur verlicht (helemaal niets) ... is er geen enkele verlichting in de knoppen in het plafond (schuifdak, leeslampjes) ... branden de knoppen trip en reset links naast de snelheidsmeter niet ... en slechts een deel van de knoppen in de portier aan de bestuurderszijde (m.n. het bovenste deel niet, o.a. spiegelaanpassing). De vraag dringt zich vervolgens op of dit normaal is ... of een technische onvolkomenheid. Mijn vraag aan jullie is derhalve: Wat is bij jullie wel verlicht en wat niet? Bij voorbaat dank voor jullie reactie! Quote
elmerblues Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 Een bekende vraag. Eens in de zoveel tijd duikt deze weer op. Alles wat bij jou niet verlicht is, is bij ons ook niet verlicht. Dit is dus normaal. Ik moet er wel bij zeggen dat verlichte stengels ook bij andere merken over het algemeen niet gemeengoed is. Van welk merk ken je dat? 1 Quote
bowie97 Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 Diegene die het bedacht heeft heeft zich gewoon afgevraagd wat is veilig om in het donker tijdens het rijden te bedienen en zijn er echt dingen die verlicht moeten zijn. Quote
dr_TT Posted November 2, 2011 Author Posted November 2, 2011 Dank voor jullie reactie. Kennelijk geen storing maar 'normaal'. Dat is ook goed, ik kan er mee leven. Ik heb ook nog een audi-TT en dacht dat daarin de stuurhendels wel verlicht waren. Dat blijkt bij nader inzien inderdaad niet juist te zijn: ook aardedonker. Na inmiddels 3 jaar daarin gestuurd te hebben weet ik echter alles blindelings te vinden. Dat zal zich in de Sportage nog moeten ontwikkelen; heb echter alle tijd! Quote
Recommended Posts