sjoerdv92 Geplaatst 17 Januari, 2014 Geplaatst 17 Januari, 2014 Heb vandaag de gp thunder 7500k binnen gehad. Eens kijken of dit het gewenste effect geeft. Xenon is waarschijnlijk mooier. Is hier een verkeersexpert die mij zou kunnen zeggen of het is toegestaan om echte xenonverlichting als aftermarket in te laten bouwen? De info die ik via google vind is allemaal verouderd en ik las hier op het forum autos gebouwd na 2007 niet toegestaan. Wie heeft er een duidelijk antwoord met eventueel een wetsartikel? Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote
Jordan Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Ja dat mag. Sinds april 2012 zijn de regels betreft aftermarket xenon versoepeld. Je hoef geen niveauregeling en sproei-installatie meer te hebben. Je kan dus zowel voor projectie- als voor relfectiekoplampen gewoon xenon installeren. Dan is nog de vraag hoeveel je uit wil geven. Voor een paar tientjes heb je al xenon via eBay maar je kan ook voor kwaliteit gaan, waar jij voor kiest. Heb je reflector- of projector koplampen? Bij projectielampen kun je bijna alles plaatsen, de projector corrigeert namelijk het lichtbeeld. Bij reflectorlampen is kwaliteit en het type lamp erg belangrijk. Bijvoorbeeld in mijn Rio met reflector heb ik H7S (korte versie) omdat anders de top van de xenonlamp tegen het blindeerkapje komt met alle storingen van dien. Ik ben geen verkeersexpert maar heb me wel in de materie verdiept en uitgezocht. Moet ook wel als je xenon verkoopt. Quote
sjoerdv92 Geplaatst 18 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2014 Thanks voor de info, daar word ik wijzer van. De lichtopbrengst van de gp thunder 7500k bevalt tot nu toe goed. Het valt me alleen op dat het lampje op zich kleiner is dan de standaard h7 lampen. Tevens lukte het verwisselen snel alleen kreeg ik de houder er wel terug in maar ik kreeg hem niet terug gedraaid in de 'lock' stand. Nu zag ik dat het zwarte palletje wat in de draaigleuf moet net iets te groot is en dat ik hem.vandaar niet dicht gedraait krijg. Nogmaals de oude h7 er in gezet en daarbij lukte het wel! Heeft iemand hier ervaring mee? En zoja hoe is dit op te lossen? Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote
Jordan Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Ik heb geen ervaring met xenonlook maar lijkt mij dat die hetzelfde formaat moet hebben als gewone H7. De nok van de lamp moet in de uitsparing passen van de houder. Er zijn meerdere mensen die de xenonlooklampen van dit merk hebben en die hebben geen problemen met bevestigen. Ik heb wel gelezen dat de xenonlooklampen minder lichtopbrengst zouden hebben dan de gewone halogeenlampen Quote
Jordan Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 Heb je misschien de houder onderste boven geprobeerd te plaatsen? Dan past die idd niet Quote
sjoerdv92 Geplaatst 18 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2014 De lamp zelf past gewoon. Alleen krijg ik de houder niet terug gedraaid... Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote
sjoerdv92 Geplaatst 18 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2014 Hoe bedoel je ondersteboven? Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk Quote
Jordan Geplaatst 18 Januari, 2014 Geplaatst 18 Januari, 2014 De houder heeft een brede en een smalle nok. Zet de houder er eens 180 graden andersom erin en draai dan een kwart slag. De houder kan er namelijk maar op 1 manier in. Zet je hem verkeerd zal deze niet sluiten. Quote
SlamJam Geplaatst 31 Januari, 2014 Geplaatst 31 Januari, 2014 houders eindelijk binnen en ze passen perfect http://www.ebay.nl/itm/360770174760?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Kunnen deze houders ook in de Picanto gebruikt worden? Heb ze namelijk al besteld en anders heb ik straks een setje over voor iemand hier? Quote
xtra40 Geplaatst 31 Januari, 2014 Geplaatst 31 Januari, 2014 Deze houders zijn voor de rio en heb je bij de picanto niet nodig de lampen van een picanto zitten onder een klipje en daar past je xenon lamp gewoon onder Quote
Nieles Geplaatst 18 Juli, 2014 Geplaatst 18 Juli, 2014 Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat heb ik precies nodig als ik een setje xenon in mijn rio wil met wit licht (6000k?) Evt met links erbij Quote
Jordan Geplaatst 19 Juli, 2014 Geplaatst 19 Juli, 2014 Je hebt nodig een xenonset met 6000k lampen en voor de Rio heb je lampadapters nodig. That's it. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.