Tazteam Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Ik wil mijn derde remlicht gaan wijzigen, althans buiten de vormgeving ook nog verplaatsen naar de onderzijde van de ruit. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet gaan letten. Dan denk ik aan afmeting, plaats, lichtsterkte, minimale hoogte van de weg. Ik weet het niet, ik heb deze vraag ook al elders gesteld, maar tot op heden geen antwoord. Iemand suggesties??? Philip Quote
Rio-man Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Verplaatsen naar de onderzijde van de ruit moet geen probleem zijn. Kijk maar: Quote
Rio-man Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Nog wat gevonden: hij mag niet flikkeren. Gaat dit ook weer een LED-project worden, of blijft het deze keer bij gewone lampjes Quote
Tazteam Posted July 10, 2007 Author Posted July 10, 2007 Nog wat gevonden: hij mag niet flikkeren.Gaat dit ook weer een LED-project worden, of blijft het deze keer bij gewone lampjes Leds of tl's Tl's geven wel een machtig mooi licht, misschien een projekt mee doen. Maar eerst even kijken wat mag volgens de wet, ik heb geen zin in elke week een prent van oom agent. Philip Quote
Rio-man Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Led's mogen sowieso, duurdere merken gebruiken die ook. Als je een beetje de maat aan houd van je huidige derde remlicht, en kwa vorm (rechthoekig) ook niet echt veel afwijkt, voorzie ik geen enkel probleem. Quote
Tazteam Posted July 11, 2007 Author Posted July 11, 2007 Ik ben bang dat de maat van het remlicht HET probleem gaat worden. Ik ben van plan de gehele zichtbare breedte van de achterruit te gebruiken. Maar hij wordt niet hoger dan 10 mm. Even nog wat andere info proberen te scoren, voordat we aan de slag gaan. Philip Quote
Rio-man Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Derde remlicht: Volgens de APK-regels moet het derde remlicht zodanig zijn aangebracht dat het midden van het lichtdoorlatende gedeelte zich bevindt in het middenlangsvlak van de auto, of de rand van het lichtdoorlatende gedeelte, op een afstand van ten hoogste 15 cm vanaf het middenlangsvlak. Als een derde remlicht, dat bestaat uit meerdere kleine lampjes (ledjes), aan deze eis voldoet ? ondanks dat er ??n of meerdere lampjes kapot zijn ? kan dat gewoon goedgekeurd worden. Mocht het kapot ledje het derde remlicht in twee stukken verdelen, dan moet het lichtdoorlatende gedeelte van beide gedeelten ten minste 60% beslaan van de kleinste rechthoek die om het totale lichtdoorlatend gedeelte van het totale remlicht kan worden beschreven. Is dat niet het geval dan is er in feite spraken van een derde en vierde remlicht. Afkeur dus, want meer dan drie remlichten zijn nu eenmaal niet toegestaan Quote
Recommended Posts