soomers Geplaatst 18 November, 2011 Geplaatst 18 November, 2011 Beste Sportage rijders, Ik heb een vraag de Eco dynamics aanduiding is deze eenvoudig te verwijderen? M.v.g. Quote
Ferry82 Geplaatst 18 November, 2011 Geplaatst 18 November, 2011 Mijn dealer had hem er binnen een paar minuten af toen ik het vroeg. Als je het zelf wilt doen zou ik een haarfohn + stukje visdraad nemen. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 18 November, 2011 Geplaatst 18 November, 2011 Pak gewoon een stukje flosdraad en maak een zaagbeweging totdat het er vanzelf af valt. Quote
Kofferbak Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 Lekker door de dealer laten verwijderen, bij mij was het service en volgens hen was ik niet de eerste. Kan ook begrijpen dat je het niet mooi vind Mocht je het zelf willen doen, gebruik dan een fohn, warmte werkt in dit geval heel goed, neem geen verfafbrander, dat vind je lak weer niet leuk. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Lekker door de dealer laten verwijderen, bij mij was het service en volgens hen was ik niet de eerste. Kan ook begrijpen dat je het niet mooi vind Mocht je het zelf willen doen, gebruik dan een fohn, warmte werkt in dit geval heel goed, neem geen verfafbrander, dat vind je lak weer niet leuk. Fohn is echt niet nodig want zo vast zit het niet. Voordeel van flosdraad is dat je niks beschadigd en de lijmresten blijven ook minimaal. Heb het bij de garage wel eens zien doen met een schroevendraaiertje, daar wordt je niet blij van. Quote
Kofferbak Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Fohn is echt niet nodig want zo vast zit het niet. Voordeel van flosdraad is dat je niks beschadigd en de lijmresten blijven ook minimaal. Heb het bij de garage wel eens zien doen met een schroevendraaiertje, daar wordt je niet blij van. Zou direct een andere garage zoeken Quote
bigwade Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Zou direct een andere garage zoeken Bij Kia Utrecht (Meijewetering) hebben ze dit, bij een kennis van me, idd met een schroevendraaier losgewrikt Mét schade.. Quote
Kofferbak Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Bij Kia Utrecht (Meijewetering) hebben ze dit, bij een kennis van me, idd met een schroevendraaier losgewrikt Mét schade.. Zulke bedrijven, met dat soort onervaren personeel laat je toch niet aan je auto werken, denk dat je met dit bericht weer een aantal mensen hebt wakker gemaakt en anderen behoed voor teleurstellingen Het bedrijf heeft toch wel die schade hersteld toch???? anders zou het dubbel zo erg worden Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Ik heb het meegemaakt met mijn buurman. Kocht een nieuwe Audi A4 en had gevraagd om de typeaanduiding te verwijderen. Geen probleem zeiden ze. Bij aflevering toch de aanduidingen er op. Hij vraagt toch een beetje geïrriteerd om ze alsnog er af te halen. Komt er een monteur met een klein schroevendraaiertje die het er wel even af wipt. Hoppa een mooie kras op de plek van de typeaanduiding, en bedankt. Achterklep kon dus gespoten worden. Echt niet leuk als je net je nieuwe auto gehaald hebt. Quote
Mustang Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Aan iedereen die het label laten verwijderen. Waarom bestellen jullie dan het ISG systeem als niemand het mag weten? Mvg 1 Quote
Smart Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Het gaat niet om het verbloemen van het ISG-systeem, maar meer om het ontsierende stukje verchroomd plastic met opvallend ECOgroen erin verwerkt op de achterkant van de auto. Het ISG is een prachtig systeem....als het werkt. Ik vermoed daarom nog steeds dat ISG betekent 'In Sommige Gevallen'. Quote
bigwade Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Waarom bestellen jullie dan het ISG systeem als niemand het mag weten? Het ISG/ECO label is ronduit lelijk. Wat het systeem ook doet, zo'n lelijk ding wil je niet op de klep, punt. Van ISG bestellen is geen sprake hier in NL. Dat krijg je door de strot geduwd vanwege milieu eisen. De dure accu mag je na de afloop van garantie zelf betalen, weg "winst".. Heb hier nog een fles wijn staan voor iemand die echt aan kan tonen dat ISG 10% bezuinigd en werkt..... (10% ipv de 15% die Kia roept) Suc6! Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Het ISG/ECO label is ronduit lelijk. Wat het systeem ook doet, zo'n lelijk ding wil je niet op de klep, punt. Van ISG bestellen is geen sprake hier in NL. Dat krijg je door de strot geduwd vanwege milieu eisen. De dure accu mag je na de afloop van garantie zelf betalen, weg "winst".. Heb hier nog een fles wijn staan voor iemand die echt aan kan tonen dat ISG 10% bezuinigd en werkt..... (10% ipv de 15% die Kia roept) Suc6! En die fles wijn zal er nog heeeeeeeel lang liggen. Quote
bigwade Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 En die fles wijn zal er nog heeeeeeeel lang liggen. Wordt wekelijks ververst hoor....... Dat kunnen we de lezertjes niet aandoen, toch ? Oude wijn wil je toch niet hebben Quote
Smart Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Wordt wekelijks ververst hoor....... Ik wou al zeggen...! Die fles hebben wij toch samen leeg gedronken. We hebben toen nog zo 'smakelijk' om dat ISG moeten lachen. Quote
mart56 Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Hallo allemaal ik ga een toekomstig sportage bezitter worden als ik uiteindelijk het verlossend telefoontje van mijn dealer krijg. Het eco plaatje is werkelijk ronduit lelijk dus dat wordt mijn auto flossen maar met wat zal ik eventuele lijmresten het best kunnen verwijderen zonder de lak te beschadigen. Quote
Smart Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Wasbenzine (geen thinner) is absoluut geen probleem, als je daarna de behandelde plekken maar weer in de was zet. Quote
Kofferbak Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 Hallo allemaal ik ga een toekomstig sportage bezitter worden als ik uiteindelijk het verlossend telefoontje van mijn dealer krijg. Het eco plaatje is werkelijk ronduit lelijk dus dat wordt mijn auto flossen maar met wat zal ik eventuele lijmresten het best kunnen verwijderen zonder de lak te beschadigen. Tjee...... hebben jullie dan allemaal zo'n schroevendraaier dealer Heb het gewoon aan mijn eigen dealer gevraagd en hij vond het echt geen probleem, hoefde er ook geen dubbeltje voor te betalen, deze dealer heeft er ook mijn roestvrijstalen instapstrippen, mijn deurbeschermingsstrippen en de roestvrijstalen achterklepstrip op aangebracht, ziet er allemaal netjes uit , geen lijmresten en geen krassen Heb hem ook nog met die ECOdynamic sticker gezien, ziet er nu toch wel even beter uit Quote
Kofferbak Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 Aan iedereen die het label laten verwijderen. Waarom bestellen jullie dan het ISG systeem als niemand het mag weten? Mvg Ik dat systeem helemaal niet besteld, ik heb de 1.6 GDi besteld en hij wordt daarmee geleverd, systeem werkt, maar vind het weinig tot geen nut hebben, heb al een aantal keren meegemaakt dat de motor al kort nadat hij was uitgegaan weer werd aangezet, de brug was nog steeds omhoog of het licht nog rood....., die paar druppels benzine besparing zijn de moeite niet... BTW, iedereen mag het weten, maar zo'n ECOfreak ben ik nu ook weer niet, dan had ik de Picanto in de zuinigste uitvoering wel gekocht Quote
Kofferbak Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 Het ISG/ECO label is ronduit lelijk. Wat het systeem ook doet, zo'n lelijk ding wil je niet op de klep, punt. Van ISG bestellen is geen sprake hier in NL. Dat krijg je door de strot geduwd vanwege milieu eisen. De dure accu mag je na de afloop van garantie zelf betalen, weg "winst".. Heb hier nog een fles wijn staan voor iemand die echt aan kan tonen dat ISG 10% bezuinigd en werkt..... (10% ipv de 15% die Kia roept) Suc6! Die fles wijn komt niemand bij je halen , maar hoe zit dat met die accu, wat is daar zo speciaal aan, wat kost hij meer dan een gewone accu en kan je als deze speciale accu "op" is er wel een "gewone" accu voor in de plaats zetten? Quote
Smart Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 Is een Varta AGM accu, die alleen met een speciale (AGM geschikte) lader is op te laden. Kijk dus uit met het helpen van anderen en het zelf willen laden van je accu! De accu kost zomaar €251,00 (benzine) en € 310,00 (diesel)! Quote
Mustang Geplaatst 21 November, 2011 Geplaatst 21 November, 2011 Ik dat systeem helemaal niet besteld, ik heb de 1.6 GDi besteld en hij wordt daarmee geleverd, systeem werkt, maar vind het weinig tot geen nut hebben, heb al een aantal keren meegemaakt dat de motor al kort nadat hij was uitgegaan weer werd aangezet, de brug was nog steeds omhoog of het licht nog rood....., die paar druppels benzine besparing zijn de moeite niet... BTW, iedereen mag het weten, maar zo'n ECOfreak ben ik nu ook weer niet, dan had ik de Picanto in de zuinigste uitvoering wel gekocht In België is het wel optie op alle modellen, en bij ons sta je toch redelijk lang voor het rode lichte met al die pijltjes waar elke rijstrook op zijn beurt door mag. Rondpunten zijn in volle aanbouw bij ons, in Nederland bestaat dit al veel langer en kan je vlotter doorrijden. Daarom gebruik ik het altijd en werkt prima. Quote
Etiennep Geplaatst 2 Januari, 2012 Geplaatst 2 Januari, 2012 Plak er gewoon een Donald Duck sticker overheen... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.