oscar diaz Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Dit is geen Belgen mop , regelmatich start onze carens niet hij wil de sleutel niet lezen .Mijn dealer beweerd dat dit komt door statische electriciteit , en raadt me aan om telkens dit probleem hem voordoet mijn sleutel terug uit het contakt te trekken en de deur open te doen en eens met mijn sleutel tegen de grond te duwen kunt u zich voorstellen hoe dat voelt wanneer je dit voor hebt op zaterdag midden in stad ik kruip bijna onder de grond van schaamte en dit met en wagen van 2 jaar oud .Je kan het zo gek niet bedenken of we hebbben het al meegemaakt en kia Brussel blinkt alleen uit in onkunde wanneer je reklameert ben je en moeilijke klant ,ikwil wel eens zien wie hiermee akkoord kan gaan dit bovenop allle andere problemen zoals versnellingbak bandjes(ge moogt daar zo niet aan trekken est meneer) achterbank olie lekken teveel om op te noemen Ben al aan mijn vierde dealer toe kan maar een ding meer zeggen koop noooit een Kia hoeveel garantie ze je ook beloven ze doen er toch niets aan hun garantie is waardeloos ocharme de sukelaars die zo en c eed gekocht hebben zeven jaar mizerie moesten er noch mensen zijn die de zelfde start problemen hebben graag een reacties mvg Marc Quote
Tazteam Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Als het inderdaad de statisch electriciteit is welke de startproblemen veroorzaakt, hebben wij in Nederland een andere oplossing om dit op te lossen. Een simpele rubberen strip met een kleine draad erin, onder de auto monteren en over de grond laten slepen, is altijd de statische electriciteit verdwenen. Is niet mooi onder de auto, maar wel eleganter dan met de sleutel tegen de grond drukken. Verder weet ik geen oplossing Philip Quote
scorpioshuma Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Beste Oscar, ten eerste even een opmerking. Koop een nieuw toetsenbord waar WEL de punt op zit of leer hem eens te gebruiken. Dat er verschil zit tussen vlaams en nederlands is tot daar aan toe, lees ik wel doorheen, moet ook wel eens zuid-afrikaans lezen. Zonder punt is er echter bijna niet door zo een lang verhaal heen te komen. Nu over jouw probleem, heb dat ook gehad met mijn shuma. Volgens de dealer kwam dit door mijn sleutelhanger die ik in het buitenland gekocht had met KIA erop. Deze sleutelhanger bestond uit 1 brok metaal en daardoor raakte de sleutel kennelijk zijn code kwijt. En dat moest ik maar geloven vond de dealer, nou dat geloofde ik dus niet maar eraf halen voor een tijdje kon ook geen kwaad. Sinds de sleutelhanger eraf is zijn er geen problemen meer geweest en kennelijk was er toch invloed door de sleutelhanger. Hier zou je dus eens naar kunnen kijken. Succes, Dave Quote
oscar diaz Posted July 27, 2007 Author Posted July 27, 2007 Beste Dave mijn Excuses voor het niet gebruiken van een punt .Hierbij heb ik mijn eerste punt gezet (typisch belgen humor) , bedankt voor de reactie ,ik wel best aannemen dat statische electriciteit voorheel wat problemen zorgt .Maar ik begrijp niet waarom het dan niet bij andere voorkomt ,mijnbeste vriend rijdt met krak dezelfde wagen en heeft dit nog nooit meegemaakt .En wat mij vooral stoort is dat wij weer op kosten worden gejaagd .Ik weet wel dat het om een rubertje van een paar euro gaat ,maar ik mag het er ook noch eeens zelf gaan onder plaatsen .Ik vind dit weer eens het toppunt , hier wordik nu moedelooos van , steeds maar met je gezicht tegen de muur lopen .Graag had ik ook geweten wat ik eventueel kan doen bij KIA om mijn versnelingsbak in orde te krijgen .Moet ik beginen te procederen of moet ik ze in gebreke stellen, en kan ik dan een andere versnellingsbak krijgen .Weet er iemand of er met de 136 pk 6 versnelling ook problemen zijn en of je die in de 113pk kan krijgen dit zou eventueel een oplossing zijn naar de toekomst .Voor zo ver KIA met oplossingen komt .Ik ga het hier bij laten we moeten noch naar een braai. Mvg Marc Quote
Recommended Posts