Ad van Loon Posted July 27, 2007 Posted July 27, 2007 Hallo iedereen. Mijn naam is Ad van Loon, ik rijdt in een Kia Sorento en ben woonachtig in het oosten van het land, om nauwkeuriger te zijn Brummen. Ik hoop geregeld nog eens via dit forum met elkaar te kunnen praten en mogelijk mekaar te helpen met probleempje c.q vraagjes. Ik heb er nml ook wel een maar die ga ik nu maar niet stellen op mijn eerste lidmaatschapsdag dat staat zo hebberig. Nou tot horens dan maar. Quote
Tazteam Posted July 27, 2007 Posted July 27, 2007 Welkom hier op het forum. En vragen stellen...............gewoon doen, daar is het forum voor. Problemen zijn er om opgelost worden. Veel plezier hier. Philip Quote
AJ Mol Posted July 28, 2007 Posted July 28, 2007 Welkom op het forum. Is de tijd er, barst maar los, reacties komen er vanzelf. Quote
Ad van Loon Posted July 31, 2007 Author Posted July 31, 2007 Hallo, Toen ik mijn Kia Sorento (uit 2004) kocht waren er geen reservesleutels bij aanwezig. Inmiddels heb ik wel een sleutel weten te regelen maar een afstandsbediening is toch wel een GROOT probleem. De reden daarvoor is dat het een ge?mporteerde Kia betreft en de zendertjes op een andere frequentie ingesteld zijn. Bij de dealer kon de afstandsbediening dus niet worden ingelezen. Ook Kia Nederland kon mij geen passende oplossing geven rest mij dus om de vraag hier in het forum neer te leggen en te vragen of iemand mij op weg kan helpen aan een nieuwe afstandsbediening. Dus iedereen, heeft u DE oplossing dan wil ik dat graag horen, alvast bedankt groeten Ad. Quote
Rio-man Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Wat belachelijk dat ze dit bij Kia Nederland niet kunnen doen zeg! Erg voor de hand ligt een ritje naar de importeur van het desbetreffende land waar jouw Kia vandaan komt, om 'm daar te laten programmeren. Quote
Tazteam Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 De importeur zal in dit verhaal geen partij zijn. Het is gewoon de stugheid van de eigen dealer (organisatie). Elke afstandsbediening van Kia is geschikt te maken voor jouw Kia. Is een simpele handeling dmv een reset of "learn" knop op de basis. Ook de dealer kan de code dmv software aanpassen, en dan hoef je niet naar het desbetreffende land van herkomst. En dat dit niet voor niets kan, is begrijpelijk, een redelijke vergoeding zou op z'n plaats zijn. Het zou de dealer sieren als hij voor jou opkwam en daadwerkelijk iets voor jou ging betekenen. Teruggaan naar de dealer en nogmaals vragen. Of een andere dealer proberen, die wel bereid is iets voor zijn klanten te betekenen. Succes Philip Quote
pd2ryp Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 hallo allemaal weer terug van vakantie ... met de S en de caravan wat een genot. wat hij bedoelt dat zijn zender op een andere frequentie zend en dit dus mogelijk hier gekocht kan worden. maar mogelijk kunnen ze uit het land van herkomst een zender opsturen en hier bij de dealer programmeren mits de software wel overeen komt en dat lijkt me wel. nou veel succes willem Quote
Recommended Posts