thuis42 Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 ggedendag ik heb sinds oktober een kia rio superpakket 1,2 Problemen met de aircopomp zoals velen. Nu schakelt hij weleens niet meer of slecht in de achteruit. Tevens naar de 1 schakelen is hakkerig. Bij de dealer geweest, chef werkplaats is een kenn,s scheelt weer Nu blijkt waarschijnlijk dat de koppeling niet 100% werkt. Afspraak gemaakt: Ze hebben een halve dag nodig om te demonteren( versnellingsbak) en te kijken wat de oorzaak is De volgende dag zal het weer gemonteerd worden met eventueel nieuwe onderdelen Zelf ben ik niet echt tevreden over de duurzaamheid van kia Zelf opel gereden met 260000km op de teller nog nooit problemen gehad met de versnelling. groet, thuis42 Quote
Joseph Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Hoi, ik ben ook in het bezit van 'n kia rio 1.2 sp, mijn auto schakeld vanaf het begin soms moeilijk (haperig) in z'n 1. Men heeft mij geadviseert om eerst maar de auto in te rijden en kijken hoe die het doet na +/- 2000 km. De achtruitversnelling doet het goed en de koppeling komt geheel vrij, 9 van de 10 keer schakeld hij goed, alleen die ene keer dan moet je de pook 'n geforseerd in z'n 1 duwen of 'n klap tegen geven. Als je heet weet, lukt het allemaal wel, maar het is niet leuk om te horen als je zoon 'm een keer meeneemt en hij vindt 'm rot naar z'n 1 schakelen, en dat voor zo'n nieuwe auto. Ik ben benieuwd hoe het met de jouwe afloopt en of het verholpen is. Je zal zien, als ik bij de garage terug komt dan schakeld de auto weer goed, heb nu 2000 km op de teller staan. sukses afz. Jos Quote
Recommended Posts