Jump to content

Verkoop aantallen SUV's november 2011

Recommended Posts

Posted

Al surfend liep ik tegen de onderstaande verkoopcijfers 2011 t/m november aan.

De Sportage is de best verkopende SUV. 12 % van alle verkochte SUV's is een SP3

Samen met de ix35 van de moeder heeft Hyundai samen met Kia ruim 21% van deze markt in handen.

De SP3 en ook de ix35 zijn een succes. En dat ondanks de leverproblemen en lange wachttijden ! (Maar de Nissan Qashqai doet het natuurlijk ook niet slecht.)

De meest verkochte SUV / terreinauto in 2011

1. 5.383Kia Sportage
  2. 4.544Nissan Qashqai
  3. 4.158Hyundai ix35
  4. 3.236Peugeot 3008
  5. 2.585Nissan Juke
  6. 2.502Volkswagen Tiguan
  7. 2.462Mitsubishi ASX
  8. 2.042Dacia Duster
  9. 1.975Volvo XC60
  10. 1.496Skoda Yeti

Totale verkopen SUV / terreinauto: 44.946

Posted

Als aanvulling:

Kia staat wat verkochte aantallen betreft als merk nu in Nederland op de 10e plaats en heeft zijn doelstelling dus gehaald, met name dank zij deSP3 en de Picanto.

Guest Timo0103
Posted

Echt onbegrijpelijk dat die Nissan Joke op de 5e plek staat.

Posted

Als aanvulling:

Kia staat wat verkochte aantallen betreft als merk nu in Nederland op de 10e plaats en heeft zijn doelstelling dus gehaald, met name dank zij deSP3 en de Picanto.

Vlak de nieuwe Rio ook niet uit, is volgens mij ook bezig een toppertje te worden, erruggg fraai karretje, het is dat ik de SP3 al heb, maar anders ;)

Kia brengt momenteel heel leuke modellen op de markt, wordt wel uitkijken dat moedermerk niet jaloers wordt, krijg je net als bij VW dat de Skoda te populair wordt in ogen van de jaloerse Seat en dan moet inbinden...... was leuk die Skoda, maar ziet er nu ook even niet echt lekker meer uit, kijk maar naar die 10de plaats :mrgreen: (BTW, die Skoda's zijn echt wel mooi degelijk in elkaar gezet, tenminste de mijne was dat wel, ruim 8 jaar mee gereden en geen centje pijn gehad, moet m'n PS3 nog wel even gaan waarmaken :P )

• 1 month later...
Posted

Qashqai ziet er leuk uit maar het motortje is niet van deze tijd. Slecht koppel bij lage toeren en schakelt stroef. Heb hem 2 jaar gehad, ben nu blij met mijn Sportoge. Zeer soepele motor en heerlijk schakelen. Advies aan QQ kopers is om eerst een proefrit bij KIA te gaan maken.