Jump to content

Recommended Posts

Posted

Laatst stond ik een anderhalf uur in een file voor een grenspost die onder aan een berg was gelegen. Vroeger deed ik dan het contact uit en liet de auto steeds een paar meter naar beneden rollen, zoals velen voor-/ achter mij ook nu nog deden. Maar, naar ik nu bemerkte, kun je dan echt helemaal niet meer via het rempedaal remmen. Deze rem is volledig geblokkeerd, alleen de handrem doet het nog. Hij is absoluut niet in te trappen. (Sturen gaat super zwaar, maar doet het nog wel.) Is dat een eigenschap die bij en moderne auto hoort of is dat aan te passen?

Posted

Als je motor niet draait werkt je rembekrachtiging niet meer (werkt op onderdruk). Is dus heel normaal dat het pedaal steeds zwaarder gaat. Je kunt nog remmen maar op een gegeven moment krijg je hem haast niet meer ingetrapt doordat de bekrachtiging helemaal weg is.

Posted

Als je motor niet draait werkt je rembekrachtiging niet meer (werkt op onderdruk). Is dus heel normaal dat het pedaal steeds zwaarder gaat. Je kunt nog remmen maar op een gegeven moment krijg je hem haast niet meer ingetrapt doordat de bekrachtiging helemaal weg is.

dat is helemaal waar wat je zegt en dat ook voor de stuurbekrachtiging
  • Like 1