Jump to content

lakschade door vogelpoep

Recommended Posts

het weekend de auto gewassen, schrok van het plekje op het dak. Dit bleek een klein plekje te zijn ongeveer 2 cm en allemaal scheurtjes in de lak. Effe naar de dealer gereden en hier verhaal (garantie) gehaald, maar ja vogelpoep verf op waterbasis en geen garantie allemaal dingen die ik niet wilde horen. Ik heb mijn KIA SPORTAGE nu 1,5 jaar en nu vreet de vogelpoep mijn lak op??????? :?:?:?:?:cry::cry::cry:

Zijn er mensen die met het zelfde probleem zitten.

groetjes Pierre

Ja, aan onze auto.

Hetzelfde verhaal, met van die rare plekken op het dak en de motorkap.

Ondanks dat wij de vogelpoep niet laten zitten is vaak het kwaad al geschied binnen een uur.

Na veel poetsen is de plek acceptabel geworden, maar is op de auto geen fraai gezicht.

Af en toe verlang ik gewoon weer naar de ouderwetse verf, waar de vogelpoep geen kans op maakt om in te vreten.

Volgens een regionaal autopoetsbedrijf maakt het ook nog veel verschil wat voor vogel er op de auto heeft gesch###en.

Een meeuw is het meest funest, een mus een stuk minder erg.

Maar het zijn vervelende hinderlijke plekken die alleen met overspuiten zijn weg te halen.

Lang leven het milieu.

Philip

Heb met de nodige vervelende ervaringen uit het verleden de Sorento bij aflevering maar laten behandelen met Waxyol

Dat helpt wel enigermate ofschoon je bij vogelpoep er ALTIJD heel snel bij moet zijn, dwz. met overvloedig water de plakkaten laten inweken, zeker geen schuursponsjes o.i.d. gebruiken (!) waarna voorzichtig en met het nodige geduld met zachte doek de rest verwijderen

Geen idee of het door de Waxyol komt maar gelukkig geen schade....

Heb wel probleem met steenslag :(

• 8 months later...

het is super spul om je auto mee te wassen, wordt hij glad en hij staat goed in de was, en je hebt er ook krasremover voor werkt ook op plekken waar de lak er nog niet doorheen is

groetjes anita

Ik weet wel iets wat helpt tegen vogelpoep op je auto. Alleen is het volgens mij in nederland niet legaal om luchtafweergeschut in je kofferbak in te bouwen.

Ok? nu weer even serieus. Tot op heden heb ik nog geen last hiervan gehad met mijn pica maar het is wel handig dat ik weet dat de lak niet goed bestand is tegen vogelpoep.