Administrators Jheroen Posted August 24, 2007 Administrators Posted August 24, 2007 beste mensen, ik heb sinds een half jaar nu de pioneer deh 30 mp in de auto. een goeie radio en een prima geluid. het enige wat ik erg storend vindt is de nogal beroerde radio ontvangst. ik woon in het midden van het land en luister in de auto bijna altijd naar radio 2 (92.6). als er dan een nummer speelt waar bijvoorbeeld aaneengesloten muziek te horen is van een wat hogere frequentie (bv synthesizer) dan hoor je tijdens het rijden dat constant het stereo effect wisselt wat komt door een mindere ontvangst. het klinkt een beetje alsof je ergens ver van de radiozender een stereo uitzending wilt volgen, dan valt ook steeds het stereo effect weg. tijdens het rijden is het me al vaker opgevallen en als je het eenmaal een keer hebt gehoord dan ga je erop letten. hiervoor had ik een kenwood radio van zeker 7 jaar oud in de auto die dat probleem niet had. tevens las ik dat het zou kunnen komen door de (onversterkte) "16V" antenne achter op het dak en de lange kabel die er tussen antenne en radio zit. heeft iemand een tip hierover? plaatsing van een antenneversterker ofzo of kan er iets met de radio zijn; alles op de radio zelf werkt trouwens wel prima. ik ben benieuwd! Quote
Tazteam Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 Ben bang dat je een zg importradio hebt. Waarschijnlijk uit Amerika of voor midden oosten. Klinkt raar, maar dat heeft te maken met de frequenties. Iets technisch, maar zelf heb ik ook last van, ik heb er een uit het parallelimport circuit. Lange kabels zijn geen probleem, hooguit de plaatsing van de antenne op de auto. Verder blijft het voor mij ook een raadsel. Philip Quote
Alex Posted March 19, 2008 Posted March 19, 2008 Ik had ook het probleem van de slechte radio-ontvangst. Mijn dealer heeft gewoon de radio vervangen en nu is het probleem opgelost. Ik heb wel nog de originele antenne; de dakantenne die wel wat chiquer is zou een minder goede ontvangst hebben. Groeten, Alex Quote
Recommended Posts