Jump to content

Verschil Rio SuperPacks (productieproces)

Recommended Posts

Posted

Helaas geen positieve berichten, maar wel iets wat dit alles duidelijker maakt. Ik begreep wel dat de ringen als accessoires besteld konden worden. Er werd ook verwezen naar de productie, daar waar het blijkbaar eerder niet mogelijk was om bepaalde zaken te combineren, zijn ze daar nu wel in geslaagd. Er is geen recht op compensatie.

De auto's die nu geleverd worden met privacy glass, zijn kostprijs net zo duur als die met solar glass. Kia NL zei mij; de super packs die eerder geleverd zijn, zijn juist uniek, want straks vind je geen Rio meer zonder privacy glass.

Chrome ringen tellers

Een verklaring van Kia Nederland betreffende de chroom ringen. Er is inderdaad besloten om in de productie de chrome ringen toe te voegen;

Het betreft een tussentijdse verandering aan de auto die, zonder dat bijvoorbeeld het model wijzigt, wordt doorgevoerd in de productie.

Nieuwe rio's worden geleverd met privacy glass

Om productietechnische redenen was het helaas in de eerste productiemaanden niet mogelijk om Privacy en Solar glass met elkaar te combineren.

Solar Glass was echter wel een vereiste voor een auto met Climate Control, vandaar dat deze in de Super Pack is opgenomen. Helaas kan Kia hiervoor geen compensatie aanbieden omdat in de prijslijst geldend in oktober duidelijk vermeld stond dat voor een Super Pack Solar glass geleverd wordt in plaats van privacy glass. Het was dus op moment van aankoop bekend dat de auto zonder privacy glass geleverd zou worden.

Verklaring zonnebrilhouder niet geleverd

Voor wat betreft de zonnebrilhouder, dit betreft een drukfout in de prijslijst en wordt op geen enkele Rio geleverd. Hiervoor verwijs Kia naar de disclaimer in de prijslijst. De modellenreeks, technische specificaties en uitrusting kunnen afwijken en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd worden.

• Like 1
Posted

Deels goed nieuws, binnenkort maar eens informeren naar de ringen en overige accessoires :) eerst weer even werken na de vakantie en centjes sparen ;)

Posted

RioTom jij had toch ook geen privacy glass? Wij hebben lekker een uniek exemplaar in handen... ;)

Ik ga de ringen denk ik ook bestellen zodra deze leverbaar zijn.... ik wil dan ook de ringen om de luchtgaten.

Als je de foto van Brink058 bekijkt zijn het inderdaad ringen die erin geklikt kunnen worden, bij ons is dat zo'n naad, daar waar bij de andere de ringen ingedrukt zijn denk ik.

Posted

@Remko, nee jongen... :nono::P ik heb wel privacy glass, wat ik ook mooier vind op wit. Maar die ringen zullen zoals Hanseman zegt wel duur zijn. Vooral als je nagaat dat de middelste ring al 89(?) euro kost?

Posted

Ha! Sorry..... allemaal Rio in de naam, dat verwart mij... ;)

Ja ik denk dat het ook niet goedkoop zal zijn... maar is het niet zo dat die middelste ring gewoon 3 ringen zijn? Ik zou het is navragen.

Posted

Het is helemaal duidelijk, ik heb straks dus privacy glass en ringen om de tellers....rest mij allen nóg de sier strippen aan de buitenkant en de instaplijsten..

Tanx Remco..

Posted

Sorry. REMKO.

Posted

Morgen komt de 1.2 cvvt navigation pack, zal kijken of er privacy glass en chrome ringen opzitten

Posted

Sorry. REMKO.

Hitmark je kunt jouw geschreven bericht nog een bepaalde tijd bewerken als er een vaut in staat!

Onderaan het bericht staat dan 'Bewerk'. Daarnaast zou je ook nog het hele bericht kunnen verwijderen.

Kijk maar eens onderaan de berichten!

• Like 1
Posted

Ja, ik zag het later pas, heb je als je veel facebookt , daar kan je niet wijzigen....

En via de mobiel is het nog even wennen.

Bedankt voor de tip..

Posted

@ RIOSP, heb je privacy glas en chromen ringen ?

Weet het nog niet aflevering vindt morgen plaats op vrijdag de 13e oeps

Posted

Morgen komt de 1.2 cvvt navigation pack, zal kijken of er privacy glass en chrome ringen opzitten

hey RioSP zou je misschien wat foto's kunnen plaatsen van je nieuwe aanwinst?. ik wacht namelijk ook op mijn Rio met navigation pack ben heel benieuwd hoe het werkt en eruit ziet. ( misschien eventueel een kort filmpje ervan :yes: ) Groet!!!!!!!!!!
Posted

Net de auto gehaald, inclusief Privacy Glass en chrome ringen.

Navigatie is mooi systeem, geluid door de extra tweeters niet verkeerd.

Moet alles nog wel instellen maar 1e indruk is prima.

Bluetooth werkt prima met Nokia X6, nam zonder moeite telefoonboek over.

Zal z.s.m foto's plaatsen

Posted

gefeliciteerd met je aankoop!

Heb je die extra tweeters erin laten plaatsen??

Posted

Nee, die zitten in het navigatiepack, samen met een achteruitrijcamera

Posted

Gefeliciteerd met je aanwinst, ik ben aan het aftellen, eerst mogelijke afleverdatum is over 72 dagen!

Posted

Hoe weet je dat de eerstmogelijke aflevering over 72 dagen is?

Levering zou tussen de 12 en 20 weken zijn...

Posted

Ik heb mijn Rio op 23 december besteld. Naar verwachting zal deze de 2e week van februari geleverd worden. Ik ben benieuwd of ook mijn Rio voorzien is van ‘chrome ringen’ en ‘privacy glass’. Mocht dat niet het geval zijn dan hebben we pech gehad. De Kia Rio is voor mij al een droomauto op zich. :innocent:

Posted

Ik heb mijn Rio op 23 december besteld. Naar verwachting zal deze de 2e week van februari geleverd worden. Ik ben benieuwd of ook mijn Rio voorzien is van ‘chrome ringen’ en ‘privacy glass’. Mocht dat niet het geval zijn dan hebben we pech gehad. De Kia Rio is voor mij al een droomauto op zich. :innocent:

Zeker een mooie auto, ik hoop wel dat de problemen van de eerste lichting (CC, auto ontwaseming, en voetverwarming) zijn opgelost. De nieuwe Rio's 2012 zijn incl. Privacyglass en chrome ringen, zie prijslijst 2012.

Hou me omde hoogte wat betreft levertijd.

Zelf heb ik een 1.4 Superpack in het wit besteld.

Posted

Zeker een mooie auto, ik hoop wel dat de problemen van de eerste lichting (CC, auto ontwaseming, en voetverwarming) zijn opgelost. De nieuwe Rio's 2012 zijn incl. Privacyglass en chrome ringen, zie prijslijst 2012.

Hou me omde hoogte wat betreft levertijd.

Zelf heb ik een 1.4 Superpack in het wit besteld.

Laten we inderdaad hopen dat de (kleine) probleempjes zijn opgelost. Wat betreft de kleur betreft prima keuze, die van mij is namelijk ook in het wit. :D

Volgens de dealer is de status nu "BOAT", en zal deze op 1 februari aankomen. :clap: