Smart Geplaatst 25 Januari, 2012 Geplaatst 25 Januari, 2012 @Wimis Goede verkooptechniek (eruit slopen, niet gebruiksvriendelijk, vrouwtje vind het helemaal niks) om die Pioneer D3 te verkopen..... Quote
Wimis on Geplaatst 25 Januari, 2012 Geplaatst 25 Januari, 2012 @Wimis Goede verkooptechniek (eruit slopen, niet gebruiksvriendelijk, vrouwtje vind het helemaal niks) om die Pioneer D3 te verkopen..... Toch Pioneer! En vind het nog steeds niks. Eruit slopen is netjes uitbouwen natuurlijk Quote
sennarob Geplaatst 26 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 26 Januari, 2012 Heeft iemand ervaringen met navigatie van custron hebben nou ook in plaats van 7" ook een 8" systeem Quote
sennarob Geplaatst 26 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 26 Januari, 2012 Custron T1080SPT For 2010 2011 Kia Heeft iemand ervaringen met navigatie van custron hebben nou ook in plaats van 7" ook een 8" systeem Quote
sennarob Geplaatst 26 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 26 Januari, 2012 Dit syteem is nog een ander maar denkt gewoon hetzelfde alleen 7´ van Linellea en een nederlands bedrijf kan het leveren Quote
sennarob Geplaatst 31 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 31 Januari, 2012 De Witson D9529K komt ook goed uit de tests kijk op het internationale forum van kia. Wat ik wel gelezen heb is dat er twee modellen van afwerk fronten zijn er is er een met een frond waar een klok in zit dit is het amerikaanse front denk ik. Wij in Nederland hebben het front zonder klok maar met de airbag lampen DUS LET GOED OP. Quote
sennarob Geplaatst 2 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2012 witson unit kost rond de 345 dollar incl verzend kosten Quote
HendrikAnton Geplaatst 4 Februari, 2012 Geplaatst 4 Februari, 2012 Even een kleine correctie op bovenstaand verhaal wat niet klopt in mijn ogen. Witson unit kost 450 euro en je bent zeer flexibel wat betreft de navigatiesoftware die je wilt. Ik heb bv op mijn Witson unit IGO primo 2.0 draaien en dat is zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen qua Navi. Alle updates zijn via internet gratis te downloaden en alles is zeer uitgebreid. Een origineel systeem kost idd ook de hoofdprijs en alles is dichtgetimmerd om de klant de dure updates aan te schaffen via de dealers. Niet doen dus en ga gewoon voor een Witson unit of iets vergelijkbaars ( behalve als je het subwoofer audio systeem hebt want volgens mij werkt het dan niet, correct me if iam wrong, kan intussen veranderd zijn ) Vraagje is dit ook voor west-europa te verkrijgen en hoe ga ik dan te werk, kan je me hierbij even op weg helpen. bvd henk Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 5 Februari, 2012 Geplaatst 5 Februari, 2012 Vraagje is dit ook voor west-europa te verkrijgen en hoe ga ik dan te werk, kan je me hierbij even op weg helpen. bvd henk Jazeker, de standaard kaart die je kunt verkrijgen via internet (ehummm) beslaat heel Europa. Wat wil je weten? Quote
sennarob Geplaatst 5 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 5 Februari, 2012 Ik heb contact gehad met Bob van Witson en als ik de unit bestel kost hij 345 dollar en 10 dollar voor de europa maps incl verzend kosten dus dat is ongeveer 285 euro. Deze komt dan rechtstreeks van de fabriek. Levertijd is 3 tot 7 dagen. Weet niet wat ze nog vragen bij douane ik dacht ongeveer 25 euro als ze het pakketje er tussenuit halen ander niks. Ik ga de unit bestellen en zal jullie laten weten hoe het gegaan is. groeten robin Quote
HendrikAnton Geplaatst 5 Februari, 2012 Geplaatst 5 Februari, 2012 Jazeker, de standaard kaart die je kunt verkrijgen via internet (ehummm) beslaat heel Europa. Wat wil je weten? Dank voor uw antwoord, wat ik wil weten waar kan ik dit bestellen(adres www.??????????) of is dit in een dvd vorm of moet ik iets downloaden, ik kan het niet vinden vandaar mijn vraagje PS ik heb trouwens een zendai audio/navigatie gekocht welk mijn dealer gratis gaat inbouwen voor mij (met achteruit camera) en ik laat ook gelijk een tracker tracer inbouwen. Bedankt alvast voor je moeite Quote
sennarob Geplaatst 5 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 5 Februari, 2012 Dank voor uw antwoord, wat ik wil weten waar kan ik dit bestellen(adres www.??????????) of is dit in een dvd vorm of moet ik iets downloaden, ik kan het niet vinden vandaar mijn vraagje PS ik heb trouwens een zendai audio/navigatie gekocht welk mijn dealer gratis gaat inbouwen voor mij (met achteruit camera) en ik laat ook gelijk een tracker tracer inbouwen. Bedankt alvast voor je moeite Waar heeft u hem gekocht en wat was de prijs als ik vragen mag Quote
kia sorento Geplaatst 5 Februari, 2012 Geplaatst 5 Februari, 2012 Hallo even het volgende. In mijn Sorento van 2010 zat een Pioneer AVIC-F910 en ik moet zeggen: Dat is een drama met navigeren. Op een zondagmorgen 9.00 uur in Frankrijk in een zeer landelijke omgeving en provinciale weg, kreeg ik de melding: u komt in een file, opnieuw berekenen? heb geen file gezien die dag. Maar zeker 12 keer deze melding gekregen. Ook heb in altijd Snelle Route ingegeven, en de Pioneer stuurd me de snelweg af en ik moet tot de bestemming over B wegen! en niet 1x nee meerdere keren gebeurd circa 40-90 Km. Heb het geval er uit gehaald en een Zendai er in gezet en ben er tevreden over navigatie Igo 8. Zwakste punt is daarvan is de zoekloop van de radio, loopt nogal eens over de zender heen, maar vindt hem uiteindelijk wel. Als je een mobiel Navi wil zou ik je Becker adviseren, daar rij ik al 25 jaar mee, die heeft ook een mooie route in het programma en zover ik weet heeft dat verder niemand, voordeel als je op vakantie bent op de plaats van bestemming, vraag je om een mooie route, dan kom je op plaatsen die schitteren zijn om te rijden. Veel plezier met het zoeken naar het perfekte systeem. Jan Quote
sennarob Geplaatst 5 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 5 Februari, 2012 Er zijn schijnbaar twee verschillende systemen bij aftermarket nav. Het zit in de afwerk fronten wij hebben een front met airbag en onze gordel lampjes boven de radio. Maar er is ook een model sportage met ee n klok boven de radio. de afwerk fronten zijn de gaten voor de die displays verschillend van maat. Heeft iemand daar bevindingen mee. Je kunt het zien op het internationale kia forum bij aftermarket nav pagina 55 Quote
HendrikAnton Geplaatst 5 Februari, 2012 Geplaatst 5 Februari, 2012 Waar heeft u hem gekocht en wat was de prijs als ik vragen mag Kosten radio/audio/nav + achteruitcamera € 590 navishop.nl maar waar haal ik nu die navigatie software vandaan (m.a.w. hoe doe ik dit) Quote
sennarob Geplaatst 9 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 9 Februari, 2012 heb contact gehad met witson maar ik heb op internationaal kia forum gelezen dat er verschil zit in de afwerk fronten van de nav systemen. Het zit hem in her boven schermpje van de airbag en gordel lampjes bij witson heeft het gat een lengte van 10 cm terwijl ik een gat met horizontale lengte van 11 cm heb gemeten. Dit zou dus willen zeggen dat dit niet zou passen. Heeft iemand daar ervaring mee bij de witson unit. het zou hem zitten in twee verschillende displays europa heeft de airbag lampjes en gordel lampjes terwijl in amerika de sportage een klok boven het nav systeem heeft zitten. Kan iemand laten weten of hij ervaring heeft met het nieuwe syteem van witson Quote
wingman Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Ik heb mijn unit w2-D9519k bij witson besteld. Het duurde ongeveer twee weken en niet 7 dagen. Vervolgens moet je ook invoerrechten en BTW betalen. LET OP maak duidelijke afspraken. Ik had een systeem besteld met DVT maar ik kreeg een systeem zonder DVT. Bob zei sorry we hadden het ff niet. En terugsturen was geen optie (vanwege hoge verzenkosten). Radioantenne heeft een extra verstreker nodig omdat de orginele antenne via unit geen spanning (+) krijgt om te kunnen functioneren dus moet je een externe antenneverstreker tussen zetten. Een ander nadeel is dat dit systeem geen TMC functionaliteit heeft ( persoonlijk vind ik jammer). Maar hij is goedkoop en veelzijdig. Navigatiesoftware hoef je niet kopen. Jij kan het ook zelf op internet vinden en elke jaar updaten. Jouw probleem ken ik niet bij mij passt het wel alleen potten waren een beetje langer maar die heb ik afgezaagd en verder was oke. succes Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Ik heb mijn unit w2-D9519k bij witson besteld. Het duurde ongeveer twee weken en niet 7 dagen. Vervolgens moet je ook invoerrechten en BTW betalen. LET OP maak duidelijke afspraken. Ik had een systeem besteld met DVT maar ik kreeg een systeem zonder DVT. Bob zei sorry we hadden het ff niet. En terugsturen was geen optie (vanwege hoge verzenkosten). Radioantenne heeft een extra verstreker nodig omdat de orginele antenne via unit geen spanning (+) krijgt om te kunnen functioneren dus moet je een externe antenneverstreker tussen zetten. Een ander nadeel is dat dit systeem geen TMC functionaliteit heeft ( persoonlijk vind ik jammer). Maar hij is goedkoop en veelzijdig. Navigatiesoftware hoef je niet kopen. Jij kan het ook zelf op internet vinden en elke jaar updaten. Jouw probleem ken ik niet bij mij passt het wel alleen potten waren een beetje langer maar die heb ik afgezaagd en verder was oke. succes TMC functionaliteit is makkelijk te veranderen door een andere gps unit te plaatsen. Quote
wingman Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Hallo Timo, Bedankt, heb je een adres voor mij om gps unit met TMC aan te schaffen. Wingman Quote
handyman Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 TMC functionaliteit is makkelijk te veranderen door een andere gps unit te plaatsen. Hoe bedoel je dit Timo?? binnen de radio of losse module?? Quote
wingman Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 GPS zit niet in de radio. Het is een losse module die aan de unit via een cable aangesloten is. Quote
handyman Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 GPS zit niet in de radio. Het is een losse module die aan de unit via een cable aangesloten is. Nu snap ik het niet helemaal meer, bij de Witson zit de GPS toch in de unit en niet via aan aparte kabel?? of bedoel je de GPS antennemuis?? Quote
wingman Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Jij hebt gelijk. gps unit zit in radio en antenne is aan gekoppeld. zie foto bestand. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Jij hebt gelijk. gps unit zit in radio en antenne is aan gekoppeld. zie foto bestand. Bijna goed, TMC module kan in de unit zitten maar hoeft niet. De ene keer zit het dus IN de unit, de andere keer in de GPS ontvanger. Heb je het niet meebestelt kun je altijd nog een GPS module kopen met geintegreerde TMC ontvanger. Quote
handyman Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Bijna goed, TMC module kan in de unit zitten maar hoeft niet. De ene keer zit het dus IN de unit, de andere keer in de GPS ontvanger. Heb je het niet meebestelt kun je altijd nog een GPS module kopen met geintegreerde TMC ontvanger. en daar bedoel je dan de antenne muis mee??? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.